Thus Wonen | Manager Bedrijfsvoering

Functieomschrijving

Bonifatiusstad en het keerpunt in de Elfstedentocht: Dokkum. Maar sinds een half jaar is deze historische, ‘smûke’ stad veel meer voor jou. Hoe dat komt? Doordat Dokkum en de rest van Noordoost-Fryslân jouw werkgebied is bij Thús Wonen. Je voelde je al snel sterk verbonden met de regio en haar inwoners. Ook al heb je hier als Manager Bedrijfsvoering niet direct dagelijks mee te maken, jullie doen het met elkaar, voor de huurders. ‘Eenvoudig, verbonden en oplossingsgericht’, dat is waar Thús voor staat, en waar jij voor staat. Met jouw ervaring in finance was je op zoek naar een baan met grote maatschappelijke betrokkenheid, bij een organisatie waar je echt impact kunt maken op de samenleving. Inmiddels kun je wel zeggen dat je goed op je plek zit en heb je met je teams al mooie stappen gezet. De afgelopen jaren is er binnen de teams al een mooie professionaliseringsslag bewerkstelligd. Mede dankzij de uitgebreide kennis die al in huis is, weet je samen met de medewerkers voor de organisatie een nog hoger level te bereiken. Wat zie je de mensen groeien en bloeien. Voor hen en de huurders zet jij je elke dag met heel veel plezier in. 

Ben jij werkzaam in een leidinggevende functie? Zet jij graag de stap naar een maatschappelijke organisatie waarin je meedenkt op strategisch vlak en onderdeel bent van het MT? Help jij je teams graag vooruit en weet jij te verbinden met creativiteit en lef? Dan gaat je hart ongetwijfeld sneller kloppen van de rol als Manager Bedrijfsvoering bij Thús Wonen! 

Over de functie

  • Iedereen verdient een plek waar die zich thuis voelt. Dit vinden wij als Thús gelden voor onze huurders, en dat vind jij als Manager Bedrijfsvoering gelden voor de medewerkers in je teams. Jij stuurt een aantal teams aan, waaronder Informatie & Automatisering (I&A), Documentatie & Informatievoorziening (DIV) en de dagelijkse en financiële administratie, in totaal rond de 15 personen. 
  • Deze teams hebben de afgelopen jaren een mooie ontwikkeling doorgemaakt. Je stuurt ze aan door te adviseren, mee te denken, te coachen, te spiegelen en te inspireren, maar ook door medewerkers vertrouwen te geven waardoor ze zichzelf blijven ontwikkelen. Door jouw ruime ervaring op het gebied van leidinggeven en je kennis op het gebied van finance, weten medewerkers jou ook op inhoudelijk vlak goed te vinden. 
  • Naast dat je teams aanstuurt, ben je onderdeel van het MT. Daarin draag je bij aan de strategische keuzes en denk je mee over de toekomst van de organisatie. Een baan dus waarin je veel impact kunt maken. 
  • Thús Wonen heeft de komende jaren volop uitdagingen op het gebied van leefbaarheid, vastgoed-, nieuwbouw- en verduurzamingsprojecten. Hiervoor werk je nauw samen met verschillende afdelingen. 
  • De aandachtsgebieden op het gebied van bedrijfsvoering lopen erg uiteen binnen een woningcorporatie. Je bent dan ook – samen met je teams – inhoudelijk verantwoordelijk voor verschillende taken en portefeuilles, waaronder: financiële (beleids)advisering, financiële vertaling van de organisatiedoelen, toezicht op verantwoord beheer van de financiële middelen, meerjarenbegrotingen, jaarrekeningen, treasury, ICT, facilitair, informatievoorziening en procesoptimalisatie. 


Waar ga je werken?
Wie heb je voor je? Thús Wonen, aangenaam. Wij zijn een woningcorporatie, gevestigd in Dokkum, die sterk geworteld is in de ‘mienskip’ van Noordoost-Fryslân. We verhuren er ongeveer 6500 woningen. Iedereen heeft behoefte aan een fijne woonplek waar die zich thuis voelt. Thús zet zich elke dag met plezier in om mensen met een bescheiden inkomen een betaalbare huurwoning te bieden. We voelen ons maatschappelijk verantwoordelijk om komende jaren te investeren in het verbeteren en verduurzamen van woningen, met als doel: voldoende en goede huurwoningen op de juiste plaats. We staan naast de huurders en het gaat ons om meer dan alleen woningen; ook voor de woonomgeving en het milieu hebben wij oog. En altijd vanuit onze kernwaarden: eenvoudig, verbonden en oplossingsgericht. We willen een transparante organisatie zijn die de dialoog aangaat met haar omgeving. Dit zie je ook terug in hoe we samenwerken. Dat doen we in een prettige werksfeer, waarin we op een no-nonsense manier praktische oplossingen weten te vinden. 

Hoe ziet onze organisatie eruit en wat kan je bij ons vinden?
Als je bij ons komt werken als Manager Bedrijfsvoering, dan kom je bij een organisatie waar iedereen zich welkom voelt. We zijn een woningcorporatie met 85 medewerkers met een platte en toegankelijke structuur. De verantwoordelijkheid ligt laag in de organisatie en de medewerkers tonen veel eigenaarschap. Iedereen kent elkaar. Jij weet snel te verbinden – ook collega’s onderling – zodat krachten gebundeld worden en we elkaar versterken. Creativiteit bij de invulling van je rol wordt aangemoedigd, net als het tonen van lef en het herkennen van kansen. Jij ziet waar ruimte ligt voor verdere professionalisering en weet medewerkers in hun kracht te zetten. Thús voor iedereen.  

Functiecriteria

Wat vragen we van jou?

  • Heb jij een aantal jaren leidinggevende ervaring in een vergelijkbare rol, met daarbij kennis van relevante wet- en regelgeving en van maatschappelijke en branchegerelateerde ontwikkelingen? 
  • Voor deze functie is het nodig dat je inhoudelijke kennis hebt op het gebied van bedrijfsadministratie, accounting, fiscale zaken en treasury. Heb jij deze kennis al in huis of beschik je over de capaciteiten en affiniteit je deze snel eigen te maken? 
  • Beschik jij daarnaast over brede kennis van bedrijfsvoering, bedrijfskunde en ICT?
  • En over HBO+ werk- en denkniveau? 

En zie jij jezelf werken in de omschreven functie? Reageer dan direct! 

Arbeidsvoorwaarden

Wat krijg je van ons?

  • Een salaris, ingeschaald in functieschaal M, van tussen de € 5.019 en € 7.173, op basis van 36 uur. 
  • Een uitdagende functie voor 32 tot 36 uur, afhankelijk van jouw voorkeur. 
  • Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een jaarlijks individueel loopbaanbudget en ruime mogelijkheden voor ontwikkeling en scholing. 
  • Een uitdagende rol bij een organisatie met grote maatschappelijke betrokkenheid. Een leidinggevende en MT-rol waarin je van waarde bent voor de organisatie én de samenleving.

Solliciteren
Ben jij helemaal enthousiast geworden na het lezen van deze vacature? Wacht dan niet te lang met solliciteren en grijp deze baan voordat een ander ermee vandoor gaat. 

Solliciteren is erg eenvoudig: in drie kleine stappen is het al gebeurd! 
1.    Klik op ‘reageer direct’.
2.    Vul je gegevens in en upload je cv.
3.    Klik op verzenden.

Voor vragen over de functie en/of de procedure neem je contact op met Sophia Schulte (Consultant bij Effectus-HR) op telefoonnummer 06-25355627. Tijdens de sollicitatieprocedure maken wij gebruik van DiSC.

Acquisitie
Wij werken bewust en vol vertrouwen met Effectus-HR samen aan het invullen van deze vacature. Dat is de reden dat Effectus-HR exclusiviteit voor deze vacature heeft gekregen. Gezien hun vervullingsgraad van 93% zijn we ervan overtuigd dat zij ook voor deze vacature een meer dan geschikte kandidaat vinden. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is daarom niet nodig en ook niet gewenst.