Groninger Huis | Medewerker Huurincasso

Wij zijn Groninger Huis en het is erg prettig wonen en werken bij ons. Als onze huurders zich thuis voelen, hebben wij ons werk goed gedaan. We staan dichtbij ze en weten graag wat er speelt. Zodat we hen een (t)huis kunnen bieden in een woning die goed, duurzaam, veilig en betaalbaar is.

Bij Groninger Huis werken ca. 55 mensen in een fijne werksfeer, verdeeld over de afdelingen Bedrijfsvoering, Buitendienst, Klant en Markt, Vastgoed en Staf. We hebben lol in ons werk en werken met plezier aan woningen en wijken. Dit kunnen we niet alleen en doen we graag met elkaar. Regelmatig zijn we op zoek naar betrokken en enthousiaste collega’s. Graag willen wij ons team versterken met een medewerker Huurincasso.

Denk jij vooral in oplossingen? Word jij blij van een baan waar je echt iets kunt bijdragen om betalingsproblemen bij huurders te voorkomen? Dan is deze functie echt iets voor jou!

Dit ga je doen

Als medewerker Huurincasso werk je samen met anderen aan preventie en dienstverlening rondom Huurincasso. Je treedt zo vroeg mogelijk in contact met huurders met betalingsproblemen en zoekt samen naar oplossingen. Dit doen we in goede samenwerking met ketenpartners zoals hulpverlenende instanties en gemeenten.

Daarnaast behoren tot jouw kerntaken:

  • Het verwerken van de huurbetaling in de huuradministratie;
  • Werkzaamheden met betrekking tot afgeboekte huurvorderingen;
  • Het onderhouden van contacten met de deurwaarder, gemeenten, GKB en VKB samen met de afdeling Klant & Markt. Daarnaast ben je het aanspreekpunt en kennisdrager met betrekking tot het totale incassobeleid;
  • Het verzorgen van het volledige proces van de jaarlijkse huurverhoging;
  • Een bijdrage leveren aan maand- en managementrapportages;
  • Het vertegenwoordigen van Groninger Huis in onder andere overleggen met gemeenten, sociale teams, hulpverleners en collega corporaties.

Dit ben jij

Je bent inhoudsdeskundige op jouw vakgebied. Daarnaast ben je klantgericht, integer, dienstverlenend, proactief en samenwerkingsgericht. In moeilijke gesprekken weet je je prima staande te houden. Ook ben je handig met geautomatiseerde systemen en denk je graag mee over onze werkwijze en diensten en komt als het nodig is ook met verbetervoorstellen.

Dit vragen we van jou

  • MBO 4 werk- en denkniveau aangevuld met specifieke taak-en functiegerichte opleidingen;
  • Kennis van de (werk)processen betreffende huuradministratie en incasso;
  • (Enige) ervaring in de corporatiesector of affiniteit met de doelgroep;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden.

Dit krijg je van ons

  • Een uitdagende parttime baan (24 uur per week) bij een ambitieuze organisatie. We dagen jou continu uit om met ons mee te groeien en jezelf te ontwikkelen, waarbij het essentieel is dat je proactief handelt en denkt vanuit mogelijkheden;
  • Een salaris tussen de € 3.229,- en maximaal € 4.196,- (als je niet uit de sector komt) en maximaal € 4.297,- bruto per maand (als je wel uit de sector komt), schaal H, op basis van 36 uur per week afhankelijk van ervaring; 
  • Onze organisatie kent een informele en plezierige werksfeer;
  • Mooie secundaire arbeidsvoorwaarden met o.a. een 13e maand en ‘goed bezig!’-budget;
  • In overeenstemming met ons personeelsbeleid bieden we in eerste instantie een tijdelijke aanstelling aan voor de duur van één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.

Zo kun je solliciteren

Ben je enthousiast geworden? Wacht dan niet te lang met solliciteren! Stuur jouw motivatie en cv voor 15 juni 2023 naar sollicitatie@groningerhuis.nl. Gesprekken vinden plaats op maandagmiddag 19 juni 2023.

Voor vragen over de functie en/of de procedure kun je contact opnemen met Carolien Doornbos (manager Bedrijfsvoering) via telefoonnummer 06 57 02 81 84. 

Acquisitie naar aanleiding van de vacature wordt niet op prijs gesteld.