Financieel medewerker Mobiliteit

Ben jij die proactieve en ondernemende netwerker die graag vooruit kijkt en meedenkt? Heb jij affiniteit met financiën en bedrijfsvoering op het gebied van Mobiliteit? Lees dan snel verder!

(1 fte - 1 jaar met zicht op vast)

Afdeling Mobiliteit Beleid

Onze afdeling Mobiliteit Beleid (MB) levert een actieve bijdrage aan de economische ontwikkeling en leefbaarheid van onze provincie door het verplaatsen van mensen en goederen te faciliteren. Als regisseur van het regionale verkeers- en vervoerbeleid ontwikkelt de afdeling (strategisch) beleid op het gebied van infrastructuur, openbaar vervoer, fiets-, ketenmobiliteit, verkeersveiligheid en slimme & groene mobiliteit.

 De ambities van de provincie Groningen op het terrein van mobiliteit zijn ronduit fors te noemen. Zo worden op dit moment twee omvangrijke investeringsprogramma's uitgevoerd, het Regiospecifiek pakket Zuiderzeelijn (RSP) en het provinciale Meerjarenprogramma infrastructuur en transport (MIT). Deze ambities vertalen zich in relatief grote opgaves die in samenhang met de andere verkeers- en vervoervraagstukken door de afdeling worden aangestuurd. Ook werkt de afdeling aan reguliere activiteiten zoals verkeersanalyses, verkeerseducatie, concessiebeheer openbaar vervoer en is het secretariaat van het provinciale Verkeer- en VervoerBeraad ondergebracht bij de afdeling.

 Wat ga jij doen?

Als financieel medewerker ben je de netwerker tussen je directe collega’s en de stafafdelingen, waaronder Financiën & Control. Je taak is om ervoor te zorgen dat de financiële afhandeling van diverse activiteiten adequaat verloopt en dat dit gebeurt conform de financiële en juridische kaders die de provincie Groningen hanteert. Tenslotte is het je taak je collega’s te ontzorgen bij het opstellen van (besluitvormende) stukken met financiële aspecten, zoals beschikkingen en beslisnota's. Dit resulteert in de volgende hoofdtaken en verantwoordelijkheden:

  • Het beheer van de decentralisatie uitkering Verkeer en Vervoer (duVV);
  • Voorbereiden, opstellen en uitvoeren van het jaarlijkse bestedingsplan duVV  en adviseert het college van GS hierover;
  • Onderhouden van in- en externe contacten voor de financiële voortgang en afhandeling van diverse activiteiten met vertegenwoordigers van gemeenten, rijk, andere provincies en andere organisaties;
  • Je bewaakt en optimaliseert de (financiële) processen;
  • Je coördineert voor het begrotingshoofdstuk Bereikbaarheid de bijdrage van de vier Mobiliteitsafdelingen ten behoeve van de planning & Control-cyclus en je bent het aanspreekpunt voor de afdeling Financiën & Control.

 Daarnaast ben je verantwoordelijk voor:

  • Het bewaken van de implementatie van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) binnen de afdeling.
  • Het ondersteunen van collega's ten aanzien van informatieveiligheid en informatiebeheer.

 Wat breng je mee?

Je bent financieel goed onderlegd. Dit heb je opgebouwd door ervaring met project- en financiële administratie. In je werk heb je altijd oog en oor voor jouw (externe) klanten. Je hebt interesse om te werken in een politieke organisatie en je hebt ook gevoel voor bestuurlijke verhoudingen. Daarnaast heb je een HBO/WO werk en denkniveau en heb je affiniteit met juridische zaken en digitalisering.

Verder neem jij deze talenten mee:

  • Jij werkt veel en hard en je hebt een groot uithoudingsvermogen. Het geeft jou energie als je dingen hebt bereikt.
  • Als er chaos is, dan schep jij hier het liefst zo snel mogelijk weer orde in. Je vindt routine en structuur prettig werken. Hierdoor werk je in een efficiënt en hoog tempo werken en lever je tegelijk kwaliteit.
  • Collega's kunnen op jou bouwen. Dit betekent dat wanneer jij iets zegt, dan doe je het ook. Je voelt je verantwoordelijk voor jouw werk.
  • Je gaat graag goede relaties aan met jouw collega's en klanten, hier haal je veel plezier uit! Jij zoekt altijd naar de overeenkomsten en slaat bruggen.

 Wat bieden wij?

  • Een 40-urige werkweek, opgebouwd uit 36 salarisuren en 4 ATV-uren;
  • Een bruto maandsalaris tussen de € 3.506,28 en € 5.008,99 (schaal 11, peildatum 1 juli 2020) Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring;
  • Individueel Keuze Budget (IKB) van 22,37% bovenop je salaris;
  • Een mogelijkheid om in overleg flexibel te werken, zowel qua tijd als locatie;
  • Een reiskostenvergoeding van 75% o.b.v. openbaar vervoer.

Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk. Iedere medewerker heeft bij ons de beschikking over een persoonlijk ontwikkel budget van € 5.000,- per vijf jaar.

 Informatie 

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Bas Krijgsheld, afdelingshoofd Mobiliteit-Beleid, op tel. nr. 050 - 316 4109. Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met onze recruiter, Madelief Kiel, tel. 06-15068230.

 Goed om te weten

Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk 14 maart 2021 solliciteren kan via deze link. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 26 maart. Het kan zijn dat wij jou voor het sollicitatiegesprek een talentscan aanbieden, die we dan graag in het sollicitatiegesprek met jou bespreken.

 

Deze vacature wordt in- en extern uitgezet.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.