Wierden en Borgen | Coördinator Planmatig Onderhoud

Functieomschrijving

Ben jij werkzaam in het (commerciële) vastgoed en vind je het jammer dat het bij jouw werkgever alleen maar draait om targets, bonussen en omzet? Dat je vaak je werk niet kunt “afmaken” omdat dit niet binnen de scope van de opdracht valt? Wil je liever dat je werk uiteindelijk gaat over goed en duurzaam woningonderhoud en tevreden bewoners? En heb je zin in een waanzinnige uitdaging op het gebied van professionalisering van planmatig onderhoud?

Ja? Lees dan snel verder! Want dan ben jij waarschijnlijk onze nieuwe Coördinator Planmatig Onderhoud.

Over de functie
Na een stevig ontbijt stap je in de auto en rij je in alle vroegte naar Bedum. Er staat vandaag van alles op het programma, je hebt écht zin in deze dag. Maar natuurlijk is er eerst tijd voor koffie! In de gezamenlijke dagstart, waarin alle projecten worden besproken, formuleer jij je actiepunten. Je weet exact wat je te doen staat. Vanmorgen heb je een belangrijk overleg met partners voor het schilderwerk. Het schilderwerk wordt nu te veel op ad-hoc-basis uitbesteed waardoor er scheefgroei is ontstaan in de contracten en prijsafspraken. Je snapt dat dit anders en beter moet en hebt al actie ondernomen. Drie maanden geleden ben je – vanuit de principes van regisserend opdrachtgeverschap – gestart met de aanbesteding. Je benaderde zeven partners. Vandaag tekenen jullie een contract met twee daarvan. Dit feestelijke moment wordt gevierd met taart voor de volledige afdeling. Want elke nieuwe, duurzame samenwerking is zowel voor Wierden en Borgen als voor jou een mijlpaal om bij stil te staan. Eenmaal terug op je werkplek ga je snel weer over tot de orde van de dag, want er ligt een aantal offertes te wachten op jouw kritische oog. Na de lunch ga je aan de slag met prijscalculaties. Wat voelt dit toch goed; je houdt alle ballen in de lucht en bent baas over je eigen agenda. Eind van de dag stap je voldaan in de auto richting huis. Onder het genot van goede muziek raakt je hoofd weer helemaal leeg en kun je thuis genieten van je avond.


Nieuwsgierig naar de taken die je gaat uitvoeren?

  • Je vertaalt beleid naar een vastgoed jaarprogramma (MJOB). Dit doe je aan de hand van beleidskaders als assetmanagement, kwaliteit, duurzaamheid, onderhoudsbehoefte en wet- en regelgeving. Je werkt hiervoor samen met een team van werkvoorbereiders en opzichters.
  • Je bent verantwoordelijk voor ijzersterke onderhoudsplannen waarmee het bezit jarenlang in goede staat blijft.
  • Samen met je team breng je in kaart wat er moet gebeuren, richt je het proces in, houd je het stuur stevig in handen en bereid je planmatig onderhoud inhoudelijk voor. Je overlegt regelmatig met alle betrokken partijen en bewaakt de planning, kwaliteit en het budget.
  • Het team Vastgoed werkt vanuit de principes van resultaatgericht samenwerken (RGS). Samenwerken is een van jouw kernkwaliteiten. Daarmee weet jij goede, langjarige afspraken te maken met onze partners. Los van het maken van afspraken ben je ook continu bezig om de samenwerkingen naar een hoger niveau te brengen.
  • Je bent een coördinator die proactief bijdraagt aan onze missie: waardevol wonen van stad tot wad! Een huis is immers meer dan alleen stenen; het is een thuis. Jij ziet dit als een mooie uitdaging en pakt deze, samen met het team, met beide handen aan! 

Waar ga je werken?
Bij Wierden en Borgen worden we al meer dan 100 jaar gedreven door maatschappelijke betrokkenheid. Betrokkenheid bij onze huurders, die vanaf de stad Groningen tot aan de Waddenzee wonen. We willen dat onze huurders wonen in een veilige, betaalbare en het liefst duurzame woning van goede kwaliteit. Dát is waar wij ons verantwoordelijk voor voelen. En eerlijk is eerlijk: het gaat nog niet altijd even soepel. We hebben een inhaalslag te maken in het aardbevingsgebied en met de uitvoering van groot onderhoud. Daar werken we hard aan. We leren en ontwikkelen, en we werken samen met partners in de regio. Allemaal om het werk van stad tot wad te kunnen verzetten.

Functiecriteria

Beschik jij over deze competenties?

  • Je bent gericht op samenwerken, zowel intern als extern. Intern werk je veel samen met Werkvoorbereiders, Opzichters en onze Inkoper. Extern zijn dit aannemers en partners. Je ziet het belang van het ontwikkelen en onderhouden van toekomstgerichte partnerships. 
  • Je beschikt over een helicopterview en conceptueel denkvermogen. Je bent sterk in het leggen van verbanden, creatief in het bedenken van oplossingen en kunt meerdere taken tegelijk uitvoeren. Je begrijpt hoe elementen binnen een proces of systeem met elkaar samenhangen. 
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Je houdt mensen actief op de hoogte en communiceert relevante informatie op heldere en beknopte wijze. Je onderbouwt beslissingen met heldere en weldoordachte argumenten.
  • Je bent sterk in plannen en organiseren en je houdt het overzicht over de voortgang van lopende activiteiten en je eigen werkzaamheden. 
  • Je bent procesmatig sterk. Je zorgt voor de correcte afhandeling en borging van administratieve processen. 

Wat vragen we van jou? 

  • Je bent een ervaren en gedreven professional, werkzaam in het commerciële en/of maatschappelijk vastgoed;
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau; 
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel in woord als geschrift.

Ja? Reageer dan direct!

Arbeidsvoorwaarden

Wat krijg je van ons?

  • Een uitdagende en dynamische baan bij een ambitieuze organisatie. We dagen jou continu uit om met ons mee te groeien en jezelf te ontwikkelen;
  • Onze organisatie kent een informele en plezierige werksfeer;
  • Je gaat werken in een team dat zich continu wil ontwikkelen;
  • In de rol als Coördinator Planmatig Onderhoud krijg je verantwoordelijkheid, regie en autonomie. Resultaten van je inspanningen zijn daardoor snel zichtbaar;
  • Op het gebied van trainingen en opleidingen is er veel mogelijk;
  • De functie van Coördinator Planmatig Onderhoud is ingeschaald op een salaris van tussen de € 3.763,- en € 5083,- bruto per maand op basis van 36 uur per week; 
  • In overeenstemming met ons personeelsbeleid bieden we in eerste instantie een tijdelijke aanstelling aan voor 32 tot 36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband.

Solliciteren
Gaat jouw hart sneller kloppen van deze vacature? Wacht dan niet te lang met solliciteren en grijp deze baan voordat een ander ermee vandoor gaat. 

Solliciteren is erg eenvoudig. Ga naar de website en reageer!

Voor vragen over de functie en/of de procedure kun je contact opnemen met Esther de Jager (Consultant bij Effectus-HR) op telefoonnummer 06-15518203. Tijdens de sollicitatieprocedure maken wij gebruik van DISC.

Acquisitie
Wij werken bewust en vol vertrouwen met Effectus-HR samen aan het invullen van deze vacature. Dat is de reden dat Effectus-HR exclusiviteit voor deze vacature heeft gekregen. Gezien hun vervullingsgraad van 93% zijn we ervan overtuigd dat zij ook voor deze vacature een meer dan geschikte kandidaat vinden. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is daarom niet nodig en ook niet gewenst.