Junior medewerker grondverwerving

De afdeling Wegenbouw levert expertise op het gebied van verkeersveiligheid, verkeerstechniek, wegontwerp, grondzaken, kostenramingen en andere civieltechnische aspecten. De afdeling is betrokken bij grote projecten die voortkomen uit het Regionaal Specifiek Pakket (RSP) programma zoals de Zuidelijke Ringweg Groningen en de aanpak van de weg Groningen - Winsum. Daarnaast zorgt het Meerjarenprogramma Infrastructuur en Transport (MIT)-pakket voor diverse projecten. 

Voor het realiseren van de infrastructurele projecten is grondverwerving noodzakelijk. Dit wordt voor de gehele organisatie verzorgd door het cluster grondzaken van de afdeling Wegenbouw. Er wordt gestreefd naar minnelijke aankoop. Dit blijkt in enkele gevallen niet altijd haalbaar, zodat er onteigening volgt. De junior medewerker grondverwerving ondersteunt hierbij voor een deel de senior medewerkers en zal daarnaast zelfstandig minder-complexe aankoop-, verkoop- en ruildossiers afwikkelen, zowel met particulieren als andere overheden. De junior medewerker verricht daarnaast  administratieve werkzaamheden voor het cluster grondzaken en kan worden ingezet voor het beheer van onroerend goed, zoals het verpachten, verhuren of in bruikleen geven van gronden.

Wat vragen wij?

Als junior medewerker grondverwerving ben je verantwoordelijk voor:

  • het beheer van provinciale eigendommen door middel van het opstellen van contracten en toezien op beheerafspraken;
  • het afstemmen en begeleiden bij aan- en verkoop dossiers;
  • het begeleiden van (administratieve) processen rondom grondaankoop inclusief de afwikkeling bij de notaris;
  • het voeren van overleg met andere overheden en grondeigenaren;
  • het adviseren over schadevergoedingsstelsels;
  • het inhoudelijk voorbereiden en opstellen van stukken t.b.v. interne besluitvorming;
  • het inhoudelijk voorbereiden en opstellen van brieven inzake aan- en verkoopdossiers;
  • het opstellen van aan-, verkoop- en ruilovereenkomsten;
  • het registreren en rapporteren.

Wat breng jij mee?

Je hebt minimaal een afgeronde relevante HBO- opleiding bij voorkeur op het gebied van vastgoed en makelaardij.  Bij voorkeur heb je kennis van (wettelijke) schadevergoedingsstelsels. Je bent een starter op de arbeidsmarkt met 0 tot 2 jaar werkervaring, wil veel leren en jezelf verder ontwikkelen. Je kunt goed luisteren, hebt inlevingsvermogen en staat sterk in je schoenen. Je neemt initiatief en bent in staat om zelfstandig aan verschillende projecten tegelijk te werken. Je bent flexibel genoeg om tussendoor ad-hoc opdrachten uitvoeren. Je werkt goed samen en je bent in staat om feedback te geven en te ontvangen.  

Het gevraagde competentieprofiel: doelgericht handelen, klantgerichtheid, netwerkvaardigheid, integraal werken, plannen en organiseren en probleemanalyse.

Wat bieden wij?

Het salaris bedraagt, afhankelijk van kennis en ervaring, minimaal € 2.531,71 en maximaal € 3.616,73 (functieschaal 9) bruto per maand bij een volledig dienstverband (norm 1 juli 2017). Bovenop jouw salaris ontvang je 21,62% Individueel KeuzeBudget (IKB). 

De aanstelling voor bepaalde tijd met zicht op vast betreft 28,8 tot 36 uren per week (feitelijke werktijd 32 tot 40 uur per week inclusief opbouw ATV). De organieke functiebeschrijving is Projectmedewerker C.

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Tjeerd van der Heide, Coördinator cluster Grondzaken bij de afdeling Wegenbouw, tel. 050 - 316 4878. Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met de afdeling P&O, Babeth Krijgsheld, tel. 050 – 752 7059.

Sollicitatie

Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk 23 augustus 2017. Solliciteren kan via deze link. Het sollicitatiegesprek staat gepland op 5 september 2017.

Voor deze functie is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist.

 

Deze   vacature wordt gelijktijdig in-  en  extern uitgezet.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.