Adviseur financieel toezicht

  • Kennen het BBV, de Gemeentewet en de Wet-arhi voor jou geen geheimen?
  • Volg jij de ontwikkelingen rondom de financiële positie van gemeenten op de voet?
  • Heb jij politieke sensitiviteit en weet je dit om te zetten in adviezen en acties?
  • Heb jij de ambitie om je te ontwikkelen tot een stevige adviseur financieel toezicht?

Dan is dit de functie voor jou!

De afdeling

De afdeling Bestuur, Juridische Zaken en Communicatie (BJC) is een afdeling met ongeveer 80 medewerkers, verdeeld over vijf teams (Juridische Zaken, Communicatie en Bestuursadvies, Kabinet CdK, GS/DT ondersteuning en Strategie/Toezicht). Bij het team Strategie en Toezicht is een vacature ontstaan voor een adviseur financieel toezicht decentrale overheden. De afdeling BJC kenmerkt zich door een grote mate van openheid, resultaatgerichtheid, zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid.

Jouw functie

Je houdt samen met collega's financieel toezicht op een aantal gemeenten en enkele gemeenschappelijke regelingen. Hierbij ga je op basis van de begrotingen, kadernota’s en jaarrekeningen na of deze structureel en reëel in evenwicht zijn. Je kunt begrotingen en jaarrekeningen interpreteren. Je volgt de ontwikkelingen van gemeente financiën op de voet. Je onderhoudt actief contacten met gemeenten en gemeenschappelijke regelingen. Voor hen en voor bestuurders ben je dé gesprekspartner bij complexe vraagstukken.

Wat breng jij mee:

  • Je beschikt over WO werk- en denkniveau;
  • gedegen kennis van overheidsfinanciën en relevante wet- en regelgeving;;
  • relevante meerjarige werkervaring op het gebied van overheidsfinanciën (een gemeentelijke begroting kent voor jou geen geheimen).

 Welke competenties vragen wij?

  • Communicatief. Je kunt feiten, ideeën, complexe vraagstukken op heldere en correcte wijze analyseren en aan anderen duidelijk maken. Je neemt initiatief, stuurt in gesprekken, kunt je verplaatsen in gesprekspartners  en houdt rekening met de invloed van wat je zegt. Je bent communicatief, sociaal vaardig, en schakelt makkelijk met collega’s, gemeentelijke contactpersonen en bestuurders.
  • Gezaghebbende gesprekspartner. Je verkrijgt vertrouwen door professioneel gedrag.
  • Inlevingsvermogen. Je houdt rekening met en toont interesse in de gevoelens, behoeften en achtergronden van anderen. Je gaat tactvol om met de normen en waarden van de ander. Je maakt waar nodig gevoelens en behoeften bespreekbaar. Je bezit over een goede politieke sensitiviteit en gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • Pro-activiteit. Jij zoekt naar kansen of vernieuwingen en onderneemt acties om hier voordeel uit te halen.
  • Resultaatgericht samenwerken. Jij draagt bij aan een gezamenlijk resultaat door een optimale afstemming tussen de eigen kwaliteiten en belangen èn die van de ander.

Wat bieden wij?

Het salaris bedraagt, afhankelijk van kennis en ervaring, maximaal € 4.545,42 (functieschaal 11)  bruto per maand bij een volledig dienstverband.  Bovenop jouw salaris ontvang je 21,62% Individueel KeuzeBudget (IKB). Het betreft een tijdelijke voor 1 jaar met kans op verlenging van nog 1 jaar voor 28,8 uren per week (feitelijke werktijd 32 uur per week inclusief opbouw ATV) en bij voorkeur op basis van detachering of payroll.

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met het hoofd van de afdeling Gea Boerma tel. 050-31647536 of een van de twee toezichthouders Gerard de Beer tel. 050-3164224 of Siert Sirks 050-3164247. Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met P&O-medewerker, Babeth Krijgsheld, tel. 050-752 7059.

Sollicitatie

Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk 29 oktober 2017. Solliciteren kan via deze link.

Het eerste sollicitatiegesprek staat gepland op 7 november 2017.