Teamleider Contract- & Servicemanagement

Tijdelijk voor de duur van 2 jaar | 1,0 fte

Ben jij de inspirerende teamleider die met overtuiging professionals ondersteunt binnen de afdeling Regie bij de ontwikkelopgave van de gehele regie op informatievoorziening? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Wat je onder andere van de functie kunt verwachten:

Als één van de vier teamleiders binnen de afdeling Regie zorg je ervoor dat jouw team van circa 20 professionals goed functioneert. Je vertaalt visie naar duidelijke doelen en resultaatafspraken voor medewerkers en stuurt zowel op proces als op inhoud. Je voert HR-beleid uit en implementeert dit. Dit alles om medewerkers in hun werk met eigenaarschap, professionaliteit en lerend vermogen een bijdrage te laten leveren aan de dynamische én complexe omgeving van informatievoorziening binnen en buiten de organisatie. Daarnaast draag je bij aan verbinding tussen de teams van Regie. Je geeft vorm aan en stuurt op de doorontwikkeling van de totale regiefunctie. Dit alles onder leiding van twee afdelingshoofden Regie.

 

Waar kom je te werken?

De afdeling Regie valt onder de directie Informatie & Services, onderdeel van het Shared Service Center en is één van de 16 directies binnen de gemeente Groningen. De gemeente Groningen heeft een groot deel van haar ICT uitbesteed aan een externe leverancier en zit in een transitie van deze diensten. Gegeven de veelheid aan vraagstukken op het gebied van zowel informatiemanagement (informatieadvies en informatiebeheer) als benodigde ontwikkeling op het gebied van architectuur, informatiebeveiliging, contractmanagement en servicemanagement kiezen we ervoor om de huidige afdeling Regie (meer dan 70 medewerkers) de komende twee jaar op te delen in  twee aparte afdelingen: Regie Informatiemanagement en - beheer en Regie ICT.

Er is veel werk te verzetten en het is dynamisch en complex, maar medewerkers geven aan trots te zijn op de betrokkenheid van collega’s: “Collega’s hebben hart voor de zaak en ook in moeilijke tijden maken zij er het beste van”.

 

De vier teams:

Er zijn vier afzonderlijke teams binnen de afdeling Regie die zich ieder richten op verschillende domeinen;

  • team Informatieadvies;
  • team Informatiebeheer;
  • team Architectuur & Informatiebeveiliging;
  • team Contract- & Servicemanagement.

 

Dit laatste team bestaat uit contractmanagers en servicemanagers. De contract-managers beheren 250 ICT-contracten van de directie. Dit doen zij conform de CATS-CM-methodiek. De servicemanagers sturen op het niveau van de ICT-dienstverlening van onze leveranciers, waaronder onze outsourcingpartner. Daarnaast houden zij zich bezig met de sturing op de levering van dienstverlening vanuit de directie Informatie & Services naar onze interne en externe klanten. Ook is de functie van changemanager onder gebracht bij dit team. De verwachting is dat de komende jaren er meer ITIL/BiSL procesfuncties zullen worden onder gebracht bij het team Servicemanagement.

 

Voor de teamleider liggen er voor de komende periode de volgende uitdagingen: Binnen de diverse ketens waarin contract- en servicemanagement opereren moet er meer worden samengewerkt. Naast het beter samenwerken en krijgen van een heldere taakverdeling tussen de beide partijen, moet er ook gekeken worden naar de ketens rondom de financiën van contracten, het kostprijsmodel en ook naar de samenwerking met Inkoop.

 

Om als teamleider Contract- & Servicemanagement  succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou:

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • kennis en ervaring met genoemde onderdelen van informatievoorziening zoals  Cats CM methodiek voor Contractmanagement of Nevi ITIL v3 voor Servicemanagement, DSGF voor Demand – Supply management;
  • leidinggevende ervaring met het aansturen van professionals;
  • een krachtige persoonlijkheid die wendbaar en flexibel is in zijn/haar handelen en deze waarden om weet te zetten naar de mensen, processen en de organisatie;
  • een toegankelijke en coachende leider, die in staat is om op een verbindende manier leiding te geven en werkt vanuit vertrouwen;
  • sturing kunnen geven aan interne veranderprocessen;
  • integraal kunnen denken en handelen.

 

Uiteraard staat daar ook wat tegenover. Op het moment dat je bij ons komt werken krijg je van ons:

  • afhankelijk van ervaring maximaal € 5.519,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband, salaris conform CAO gemeenten (indicatief gewaardeerd op functionele schaal 11A (operationeel leidinggevende I (HR21) );
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor maandelijkse of jaarlijkse uitbetaling;
  • de keuze om wel of geen ADV op te bouwen en je eigen werktijden in te delen;
  • een ruim opleidingsbudget en toegang tot ons leerportaal ‘Groningen Leert’;
  • de mogelijkheid om hybride te werken;
  • een laptop, telefoon of iPad in bruikleen;
  • de kans om te werken met gedreven medewerkers die hart voor de zaak hebben;
  • een brede functie met veel vrijheid om zaken te verbeteren en daarmee iets kunnen betekenen voor de IT-dienstverlening voor de interne organisatie en de burgers van de gemeente Groningen;
  • We hebben nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden; ook daar vertellen we je uiteraard graag meer over!

 

Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met Arne Bakker, directeur Informatie & Services, telefoonnummer 06-51551801, of Lammert Brouwer, interim hoofd Regie ICT, telefoonnummer 06-54352193.

 

Uiteraard willen wij net zo graag als jij dat we een goede match zijn. Daarom is het maken en bespreken van een Profile Dynamics profiel (drijfveren en talenten) onderdeel uit van de selectieprocedure voor de benoembare kandidaat.

Reageren

Je kunt uitsluitend reageren via het digitale sollicitatieformulier via de button ‘solliciteren’. Solliciteren kan tot en met 7 december 2021. Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie. Het kan voorkomen, dat correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig!


De corona-sollicitatieprocedure

Wij hechten aan elkaar daadwerkelijk live zien bij sollicitatiegesprekken. We leren je namelijk graag echt kennen. Uiteraard houden we ons daarbij aan de RIVM maatregelen die op dat moment gelden.

 

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.

 

Interne medewerkers zijn: medewerkers met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde en bepaalde tijd bij de gemeente Groningen; (oud-) werknemers die op basis van de Cao gemeenten een uitkering ontvangen van de gemeente (hoofdstuk 7, 9 en 10 CAO gemeenten); deelnemers van de kansenpool diversiteit, medewerkers met een werkervaringsplaats, re-integratiebaan of een maatschappelijke baan, werkzaam binnen de gemeente Groningen; WSW-medewerkers; trainees (na een halfjaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); medewerkers <30 jaar werkzaam in een werkleerbaan (na een half jaar werkzaam te zijn bij de gemeente Groningen); uitzendkrachten werkzaam bij de gemeente Groningen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.       

Solliciteer