Medewerker Uitkeringsadministratie

Het team Inkomen verwelkomt graag een enthousiaste en gedreven:

Medewerker uitkeringsadministratie

36 uur per week

Functieomschrijving

Als medewerker uitkeringsadministratie draag je zorg voor efficiënte en zorgvuldige administratie. Je registreert, (her)berekent en controleert de persoons- en inkomensgegevens en uitkeringen. Daarbij pas je gangbare fiscale en sociale regelingen toe en zorg je voor betaalbaarstelling van voorschotten, uitkeringen en bijzondere betaalopdrachten. Daarnaast voer je diverse deeladministraties uit, waaronder uitvoering Loonkostensubsidie. Je bent het aanspreek-/informatiepunt voor klanten en de verbindende schakel van uit de uitkeringsadministratie met klantmanagers, werkcoaches, consulenten WMO en Jeugd- en beleidsadviseurs.

Je beoordeelt en verwerkt beslagen in de uitkeringenadministratie. In deze functie ben je onderdeel van een team van uitkeringsmedewerkers binnen de gemeente Eemsdelta, waarbij we toewerken naar allround uitvoering van de functie. We verwachten verantwoordelijkheidsgevoel en zelfstandigheid. Je werkt met het inkomen van inwoners, dat vraagt om zorgvuldigheid. 

Wat wij vragen:

  • je hebt een opleiding op MBO- niveau richting uitkeringenadministratie
  • je hebt aantoonbare kennis van de uitkeringenadministratie
  • je hebt ruime ervaring op alle aspecten van de uitkeringenadministratie
  • je hebt ervaring met GWS Suite van het Sociaal Domein
  • je beschikt over goede contactuele vaardigheden
  • je bent financieel en rekenkundig onderlegd

Wat wij bieden:

  • wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Daar hoort een passend salaris bij dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet
  • een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet
  • het salaris is maximaal €3.301,- bruto op basis van 36 uur per week (schaal 7 CAO Gemeenten, salarispeil 1 april 2022). Definitieve salaris is uiteraard afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring
  • naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
  • afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, kilometervergoeding van 21 cent per kilometer, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen

Hoe nu verder

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV vóór maandag 10 april aanstaande via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Meer informatie

  • heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Jaap Dijkema (Teammanager Team Inkomen), te bereiken via telefoonnummer 06-31043451
  • voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Jesse Akse (P&O Medewerker), te bereiken via telefoonnummer 06-15359867
  • het verkrijgen van een Verklaring Omtrent Gedrag is onderdeel van de procedure en benoeming
  • de vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang