Coördinator Financieel Beheer
Voor het team Financiën zijn wij op zoek naar een:
Coördinator Financieel Beheer
Voor 36 uur per week
Functieomschrijving
Als coördinator financieel beheer ben jij sparringpartner voor de teammanager en de financieel adviseurs. Je vertaalt financieel beleid naar financieel beheer. Vanuit je expertise verzorg jij de vakinhoudelijke ondersteuning en begeleiding van medewerkers bij de uitvoering van de werkzaamheden. Je plant en verdeelt de werkzaamheden binnen financiële beheer en verzorgt afstemming voor financieel advies en de functionele inrichting van het financiële pakket.
Jij coördineert en bent verantwoordelijk voor de (mede) totstandkoming van de jaarrekening en periodieke tussenrapportages. Je draagt zorg voor het beheer en het opstellen van de balansdossiers ten behoeve van de controle op de jaarrekening. Je voert tijdens het controletraject op de jaarrekening overleg met de accountant.
Je bent verantwoordelijk voor de inrichting van het financiële pakket (Key2Financiën). Je adviseert over kaders en richtlijnen met betrekking tot gegevensmanagement op financieel gebied en vertaalt deze naar financieel beheer, waarbij je adviseert over en controleert op de inrichting van het financieel pakket. Je bewaakt, borgt en toetst voortgang, kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden. Je draagt zorg voor de overall kwaliteitsbewaking ten aanzien van de financiële gegevensverwerking. Je ondersteunt gebruikers bij de meer complexe problemen en uitdagingen.
Je verricht de meer complexe administratieve werkzaamheden vanuit het takenpakket binnen financieel beheer. Daarnaast treedt je op als heffingsambtenaar.
Binnen het team realiseren we ons dat we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het behalen van de organisatie- en teamdoelstellingen. Financiën acteert als één team, waarin we elkaar ondersteunen in onze ontwikkeling en elkaar scherp houden. We maken gebruik van ieders talenten en onderlinge verschillen en weten deze in te zetten in ons voordeel.
Positie team Financiën binnen Eemsdelta
Het team Financiën heeft binnen Eemsdelta een stevige positie. Daar zijn we trots op. Wij zijn vanaf het begin betrokken bij ontwikkelingen en projecten en hebben korte lijnen met de portefeuillehouder, de concerndirectie, leidinggevenden en medewerkers. In een jonge organisatie als Eemsdelta, zijn de uitdagingen groot en wordt het nodige van Financiën verwacht.
Wat breng je mee:
- een voor de functie relevante afgeronde financiële Hbo-opleiding met ruime ervaring van de BBV-voorschriften.
- minimaal 5 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie op financieel beheer, waarbij een ruime kennis van het pakket Key2Financiën gewenst is.
- een duidelijke visie op o.a. de positionering van financiën voor nu en in de toekomst.
- een verbindend teamspeler met creativiteit, resultaatgerichtheid, overtuigingskracht, flexibiliteit en een flinke dosis humor, die ook heel goed alleen kan werken.
- gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen. Je bent omgevingsbewust en kunt goed invullen wat iemand nodig heeft
- een fijne collega die op alle niveaus gemakkelijk communiceert
- je herkent je in onze kernwaarden: Aantrekkelijk, Betrouwbaar, Dichtbij, Innovatief en Samen
Wat kunnen wij jou bieden
- wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie in een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid waarbij je wordt ingezet op je kracht en je drijfveren.
- een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet.
- het maandsalaris is maximaal €5725,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 11 cao Gemeenten, salarispeil 2 januari 2023), het definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring.
- naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen.
- afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband.
- goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, een reiskostenvergoeding woon – werkverkeer, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen.
Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV vóór 9 oktober 2023 via de sollicitatiebutton.
Meer informatie
- Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Rob Hartman, teammanager Financiën, te bereiken via het telefoonnummer 06-11368379
- Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Jesse Akse (P&O medewerker), te bereiken via telefoonnummer 06-15359867.
- Het verkrijgen van een VOG is onderdeel van de procedure
- sollicitatiegesprekken staan ingepland op donderdag 12 oktober