Organisatieadviseur

De energiewereld is in beweging en daarmee ook Gasunie. We veranderen van een aardgastransportbedrijf naar een duurzame energie-infrastructuuronderneming. Als organisatieadviseur begeleid je het management en afdelingen bij deze uitdagende transitie. Een belangrijke taak in een superinteressante omgeving! Is dat iets voor jou? Lees dan verder! 

Waar ga je werken?
Je standplaats is Groningen, met de mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken. Je werkt met regelmaat op andere (externe) locaties in Nederland. 

Inzet
32-40 uur 

Wat ga je doen?
Je werkt aan uitdagende vraagstukken op gebied van verandermanagement, leiderschap, teamontwikkeling en organisatie-inrichting. Afhankelijk van de aard en grootte van het vraagstuk, pak je opdrachten alleen aan of met een van de andere adviseurs in je team. Ook werk je nauw samen met de collega’s van onze HR-afdeling. Je signaleert en initieert ook zelf activiteiten en beheert in grote mate zelfstandig jouw eigen opdrachtenportefeuille.

 Je ondersteunt gevraagd en proactief het management bij het verhelderen en oplossen van organisatorische vraagstukken. Je bent hierbij hun onafhankelijk adviseur op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je bekijkt de vraagstukken vanuit een breder perspectief. Je vertaalt de aspecten structuur, cultuur en mens naar concrete interventies of beleid. Je maakt vervolgens creatieve en resultaatgerichte ontwikkeltrajecten op maat. Bij de uitvoering hiervan ben je naast adviseur ook facilitator en moderator. En je verzorgt als het nodig is de selectie van externe partijen die ons hierbij ondersteunen. 

Wat vragen we?
Om als organisatieadviseur succesvol te zijn:

  • Heb je een wo-studie afgerond in een relevante studierichting zoals organisatiepsychologie, sociologie, veranderkunde, HRM of bedrijfskunde;
  • Heb je de afgelopen minimaal 5 jaar als adviseur in een grote/complexe organisatie veranderprocessen begeleid of heb je als extern organisatieadviseur grotere bedrijven hierbij begeleid;
  • Heb je bij voorkeur ervaring met het optimaliseren van processen (LEAN/continu verbeteren);
  • Ben je bereid om met regelmaat op andere locaties in Nederland te werken.

Naast deze harde criteria zoeken we vooral iemand met een bepaalde persoonlijkheid en werkwijze. Je bent een goede sparringpartner op alle niveaus, van werkvloer tot boardroom. Je past je flexibel en creatief aan de vraag van de klant aan. Je verplaatst je in de werkelijke behoeften, problemen en vragen van de klant en onderneemt aanvullende acties om toegevoegde waarde voor de klant te leveren. Je kunt meebewegen en krachtig interveniëren en tegengas geven waar nodig. Je maakt weerstand en onuitgesproken zaken op een prettige manier bespreekbaar. Je voelt groepen aan en staat comfortabel en energiek voor elke groep. Je hebt een ondernemende, ambitieuze, enthousiaste en professionele manier van denken en doen. Je hebt het vermogen om langetermijnbeleid en externe ontwikkelingen en trends te vertalen naar interventies op korte termijn en wijst ook anderen hierop. Tot slot heb je inzicht in de formele en informele organisatiestructuur en begrijpt organisatieklimaat en -cultuur. Je benut dit om de gewenste resultaten te bereiken.

Zoals je ziet een hele lijst aan competenties en wensen. Laat je vooral niet afschrikken! Wij laten ons graag overtuigen waarom jij denkt de meest geschikte kandidaat te zijn voor deze functie! 

Wat bieden we je? 
We bieden je een pakket van arbeidsvoorwaarden dat onder andere bestaat uit:

  • Een salaris dat afhankelijk is van de kennis en kunde die jij meebrengt. Het minimum van de schaal is ca. €66.467,- bruto op jaarbasis (12 maanden);
  • Een vaste 13e en 14e maand;
  • Een contract voor bepaalde tijd met intentie op een contract voor onbepaalde tijd; 
  • Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2%; 
  • Naast 160 verlofuren per jaar krijg je een flexibel keuzebudget. Hier kun je extra vrije dagen van kopen, maar je kan het ook laten uitbetalen;
  • Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen;
  • Een budget om in te zetten voor jouw duurzame inzetbaarheid;
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken. Om je thuiswerkplek goed in te richten krijg je van ons een vergoeding van maximaal €750,-;
  • Een werklaptop/-iPad en een iPhone.

Over Gasunie 
Gasunie is een netwerkbedrijf voor energie. In Nederland en Noord-Duitsland beheren en onderhouden we de infrastructuur voor grootschalig transport en opslag van gas. Nu is dat nog vooral aardgas. Dit zal met de energietransitie steeds verder verschuiven naar groen gas en waterstof. Daarnaast werken we mee aan de aanleg en het beheer van netwerken voor warmte en CO₂. Wij zorgen, als 100% staatsdeelneming, ervoor dat dit deel van de energievoorziening veilig, ongestoord en zo duurzaam mogelijk gebeurt. Zodat iedereen altijd over energie kan beschikken. 

Over de afdeling
Je komt terecht in de afdeling HD: Learning, Development & Improvement. Een team van twaalf bevlogen adviseurs op gebied van organisatieontwikkeling, continu verbeteren, procesmanagement en leren & ontwikkelen. Gezamenlijk ondersteunt dit team Gasunie bij het ontwikkelen en verbeteren van de medewerkers, de teams, de bedrijfsprocessen en de organisatie als geheel. En zo bij de realisatie van onze uitdagende visie om te transformeren naar een duurzame energie-infrastructuuronderneming. 

Wil je solliciteren?
Stuur dan voor 9 februari je cv en motivatie in via de website van Gasunie. Rond 17 februari laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken die op 2 maart in Groningen of digitaal (via Teams) plaatsvinden. Na maximaal 3 dagen krijg je terugkoppeling op dit sollicitatiegesprek.

Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met je mogelijk toekomstige manager Teun Trompert: 06-31037304. Voor vragen over de procedure kan contact worden opgenomen met Cindy Snitjer (recruiter): 06-31037689.

Het overleggen van de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. 

Werken bij Gasunie betekent werken in een professionele omgeving die volop in beweging is. Een organisatie met een belangrijke maatschappelijke rol. We werken samen. Engineers, business developers, ICT’ers, managers, administratieve kracht en dispatchers, samen en met de nodige energie koersen we richting 2030. Dit willen we bereiken met medewerkers vanuit diverse achtergronden, opleidingen en nationaliteiten. Wij zijn een organisatie waar we geloven dat elkaars verschillen, kwaliteiten en talenten ons sterker maken. Een organisatie waar iedereen ertoe doet en zichzelf mag zijn. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Delen van deze vacature in je netwerk wel! 

We bieden je een pakket van arbeidsvoorwaarden dat onder andere bestaat uit:

        Een salaris dat afhankelijk is van de kennis en kunde die jij meebrengt. Het minimum van de schaal is ca. €60.735,- bruto op jaarbasis (12 maanden);

        Een vaste 13e en 14e maand;

        Een contract voor bepaalde tijd met intentie op een contract voor onbepaalde tijd;

        Een uitstekende pensioenregeling met een kleine eigen bijdrage van 2%; 

        Naast 160 verlofuren per jaar krijg je een flexibel keuzebudget. Hier kun je extra vrije dagen van kopen, maar je kan het ook laten uitbetalen;

        Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen;

        Een budget om in te zetten voor jouw duurzame inzetbaarheid;

        De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken. Om je thuiswerkplek goed in te richten krijg je van ons een vergoeding van maximaal €750,-;

        Een werklaptop/-iPad en een iPhone.