Directeur Bedrijfsvoering en Zorgverkoop

11 oktober 2021 Vacaturenummer 110.21

Heb jij een stevige strategische visie op het zorglandschap, een neus voor relevante kansen en ontwikkelingen op het gebied van bedrijfsvoering en weet je die helder en daadkrachtig te vertalen naar het organisatiebeleid? Ben jij die directeur die met persoonlijkheid, drive en expertise bijdraagt aan de continue ontwikkeling van zorg(verkoop), (financiële) dienstverlening, organisatie en medewerkers? En loop jij warm om als bedrijfskundig directeur waarde te creëren voor onze cliënten? Dan nodigen we je graag uit voor een goed gesprek.

Wie zoeken we?

De Directeur Bedrijfsvoering en Zorgverkoop die wij zoeken is een ervaren directeur/manager die enthousiast wordt van het oplossen van complexe bedrijfskundige vraagstukken. Met je ruime bedrijfskundige expertise ben je de juiste sparringpartner voor de Raad van Bestuur, het Directieteam en de Raad van Toezicht. Door het maken van scherpe analyses kun je kansen en risico’s signaleren en hierop anticiperen. Je weet welke managementinformatie van belang is om de organisatie te besturen en haar performance te toetsen en stelt deze informatie tijdig beschikbaar aan de diverse stakeholders (waaronder interne managers, verzekeraars, banken en gemeenten). Als bedrijfskundig directeur stuur je op samenwerking, zowel binnen bedrijfsvoering als tussen bedrijfsvoering en het primair proces. Je schakelt gemakkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau, hebt een praktische instelling waarbij de ‘stip op de horizon’ altijd in het vizier blijft. Een creatieve verbinder die overstijgend en organisatiebreed kan meedenken maar zelf ook geregeld samen met de medewerkers in de operatie een steentje bijdraagt. Naast de algehele eindverantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering, zijn er een aantal inhoudelijke onderwerpen die prioriteit hebben en jouw specifieke aandacht vragen zoals de invoering van het ZorgPrestatieModel, zorgverkoop, de doorontwikkeling van Informatiemanagement en het strategisch huisvestingsbeleid.

Wat ga je doen?

Een financieel gezonde organisatie is een voorwaarde om cliënten te kunnen blijven helpen. VNN wil verslavingszorg toegankelijk en betaalbaar houden. VNN biedt haar dienstverlening binnen een brede keten van dienstverlening met een diversiteit aan financieringsstromen. Elke financieringsstroom kent een eigen dynamiek en veranderingen wat voortdurend aanpassingen binnen de interne organisatie en registratie van dienstverlening vraagt. Jij zult de organisatie daar door heen moeten leiden door VNN wendbaar te laten zijn en goede keuzes te maken.

  • Je bent verantwoordelijk voor de sturing op structureel gezonde financiële resultaten met ruimte voor vernieuwing, innovatie, opleiding en onderzoek.
  • Je draagt zorg voor de ontwikkeling en implementatie van het meerjarenbeleid op het terrein van vastgoed, financiële administratie en inkoop, bedrijfseconomische processen, zorgverkoop, zorgcontrol, ICT, informatiemanagement en facilitaire zaken.
  • Je doet voorstellen aan de Raad van Bestuur en het Directieteam ten aanzien van het strategisch financieel beleid, het optimaal gebruik maken van de verschillende financieringsstromen, het strategisch vastgoedbeleid en informatiemanagement.
  • Je adviseert de Raad van Bestuur en het Directieteam over de wijze van inrichting en uitvoering van de effectieve en efficiënte bedrijfsprocessen binnen VNN.
  • Je bent verantwoordelijk voor de zorgverkoop, zowel nieuwe contractafspraken als het wederzijds (laten) nakomen en financieel en inhoudelijk bewaken van inkoopafspraken en contractuele verplichtingen.
  • Je geeft, samen met twee teammanagers, op een inspirerende wijze leiding aan de medewerkers van de afdelingen Control, Zorgverkoop, Zorgcontrol, ICT, Vastgoed, Facilitair, Financiële Administratie en Inkoop.

Je bent lid van het Directieteam en rapporteert aan de Raad van Bestuur.

Wat vragen wij van jou?

  • Je hebt academisch werk- en denkniveau, blijkend uit een relevante opleiding – bedrijfseconomisch, bedrijfskundig of financieel – op WO-niveau.
  • Je bent een ervaren directeur/manager en deskundig op het gebied van bedrijfsvoering. Je hebt je vakkennis bij voorkeur opgedaan binnen een zorgorganisatie.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van ontwikkelingen binnen verschillende financieringsstromen, zoals ZVW/WMO/Jeugdzorg/WLZ /Forensische Zorg en Reclassering.
  • Je hebt passie voor de zorg en richt je op het stellen van kaders zodat de kwaliteit van zorg wordt bevorderd en de organisatie financieel gezond blijft.
  • Je beschikt over een goed evenwicht tussen zakelijkheid en bevlogenheid.
  • Je hebt een scherp analytisch vermogen.
  • Je hebt kennis van en ervaring met inrichting, besturing en implementatie van grootschalige, langlopende projecten en aantoonbaar succes in de begeleiding van veranderings- en integratieprocessen.
  • Je bent een strategisch (mee-)denker met visie op moderne bedrijfsvoering en een hands-on mentaliteit. Je bent besluitvaardig, organisatiesensitief en innovatief.
  • Je hebt humor, lef en relativeringsvermogen en je bent energiek.
  • Je onderschrijft het belang van een gezonde leefstijl en draagt dit zelf ook uit. Ook onderschrijf je het beleid van VNN van een volledig rookvrije organisatie.

Wat bieden wij je?

  • Arbeidsvoorwaarden conform CAO GGZ en een salaris conform functiegroep 75, plus een managementtoeslag van 15%. Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Een goede pensioenvoorziening bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Een eindejaarsuitkering van 8,33%. Een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Je standplaats is Groningen.

Interesse?

Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Dr. Gerard Niemeijer, voorzitter Raad van Bestuur, via telefoon 050 - 364 8900.

Stuur je motivatiebrief en curriculum vitae vòòr 1 november 2021 via de knop ‘solliciteer direct’ in de vacaturetekst op onze website.

De selectiegesprekken worden gehouden op woensdag 10 november (eerste ronde) en dinsdag 16 november 2021 (tweede ronde).

Onderdeel van de aanstellingsprocedure is het inwinnen van referenties, een assessment en het overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Over VNN

Verslavingszorg Noord Nederland (VNN) is de organisatie voor verslavingszorg in de 3 noordelijke provincies. Er werken ruim 1000 medewerkers, verspreid over circa 45 locaties. Deze medewerkers zetten zich dagelijks met hart en ziel in om onze cliënten én hun naasten perspectief te bieden op meer kwaliteit van leven. Ons aanbod varieert van preventie tot poliklinische zorg, van Begeleid en Beschermd Wonen tot forensische zorg en van specialistische klinische zorg tot reclassering. We doen wetenschappelijk onderzoek en geven training en nascholing aan professionals. Door de omvang van het werkgebied heeft VNN een grote betrokkenheid bij maatschappelijke ontwikkelingen in de noordelijke én landelijke regio.

Binnen VNN staat de mens centraal, zowel cliënten, naasten als medewerkers. VNN kenmerkt zich als een platte organisatie met een informele sfeer. Wij hebben continue aandacht voor het leveren en ontwikkelen van goede kwaliteit van zorg en de inrichting en uitvoering van bedrijfsprocessen, waarbij we uiteraard resultaatgericht werken. Medewerkers krijgen volop de ruimte om zichzelf te ontwikkelen. Bij alles wat we doen is oplossingsgericht werken het uitgangspunt.

Kijk voor meer informatie op vnn.nl.