Medewerker Medische Administratie A Klinische Genetica

Afdeling

Genetica

Werkomgeving

De afdeling Genetica houdt zich bezig met alle aspecten van erfelijkheid, zowel op het terrein van de patiëntenzorg als wetenschappelijk onderzoek. De Klinische Genetica is het onderdeel van de afdeling Genetica dat zich bezighoudt met patiëntenzorg. De medewerkers, voornamelijk de klinisch geneticus, genetisch consulent en physician assistant, onderzoeken patiënten om de aard van de aandoening en de eventuele erfelijkheid daarvan vast te stellen. Dit om een goed beeld te krijgen van het ziekteverloop en advies te geven over de behandeling. Ook kan door onderzoek duidelijk worden of eventuele kinderen of bloedverwanten dezelfde afwijking of ziekten hebben en/of kunnen krijgen. Een belangrijke taak hierbij is het geven van erfelijkheidsvoorlichting.

De sectie Genoomdiagnostiek is het onderdeel van de afdeling Genetica dat verantwoordelijk is voor diagnostische onderzoeken van patiënten in het laboratorium. De medewerkers, voornamelijk analisten en stafleden, onderzoeken het DNA en chromosomen van patiënten om antwoord te vinden m.b.t. de erfelijkheidsvraag van verschillende medisch specialisten. Dit kan onderzoek zijn om de diagnose van een patiënt te bevestigen. Er kan worden onderzocht of familieleden drager zijn van de in de familie bekende (DNA) variatie. Het kan gaan om ongeboren kinderen maar ook om patiënten, waarbij de klinische behandeling afhangt van de genetische uitslag. Hierbij is vaak snel onderzoek gewenst. De afdeling Klinische Genetica heeft ongeveer 250 medewerkers.

Functiebeschrijving

Als medewerker Medische Administratie voer je de regie over de werkprocessen en ben je de spin in het web:
- Je voert de regie over het administratieve patiëntenzorgproces, zoals de afsprakenplanning, onderzoek en behandeling.
- Je beheert het administratieve proces door het uitvoeren van en toezien op tijdige, volledige, juiste en actuele registratie van patiënt-, zorg-, onderzoek- en behandelingsgegevens.
- Je zorgt voor de beschikbaarheid van gegevens voor zorgverleners gedurende alle fasen en behandel- en contactmomenten in de zorg- en behandeltrajecten.
- Je bewaakt de voortgang.
- Je staat telefonisch artsen en assistenten te woord, dat als een rode draad door de dag heen loopt.
- Je beantwoordt vragen, helpt met het oplossen van problemen, zorgt voor de klachtenafhandeling en verwerkt nieuwe aanmeldingen.
- Je bent het aanspreekpunt rondom het administratieve proces voor, counselors, stafleden en analisten.
- Je verwerkt in- en externe laboratoriumuitslagen en handelt afwijkende en spoed laboratoriumuitslagen correct af.
- Je doet de postverwerking en archiveert/scant.
- Je doet diverse bijkomende administratieve werkzaamheden.

Wat vragen wij

- Minimaal een MBO 4 werk- en denkniveau.
- Een administratieve/secretariële opleiding op niveau 4 met medische terminologie/medische administratie.
- Werkervaring in de medische administratie en/of planningswerkzaamheden.
- Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.
- Organisatiesensitiviteit en goede communicatieve vaardigheden.
- Representatief en klantvriendelijk.
- Stressbestendig en flexibel.
- Initiatiefrijk en proactief.
- Ervaring met het Microsoft Office Pakket.

Het UMCG voert een preventief Hepatitis B beleid. Indien vereist voor de functie kan het UMCG de vaccinatie verzorgen.

Voor bepaalde beroepsgroepen wordt bij indiensttreding een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.

Wat bieden wij

Een arbeidsovereenkomst voor 24 - 28 uur per week. Het salaris bedraagt maximaal € 3.054,- bruto per maand (schaal 6) afhankelijk van opleiding en ervaring en op basis van een fulltime dienstverband. Daarnaast biedt het UMCG 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Universitair Medische Centra (CAO-UMC).

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met:

Margriet Norder-Postema telefoonnummer (050) 361 7229
m.s.norder@umcg.nl

Solliciteren

Solliciteren kan uitsluitend via het digitale sollicitatieformulier onderaan deze pagina, tot en met 24 mei 2022. Binnen een half uur na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

Digitaal sollicitatieformulier