Functioneel Beheerder Examinering 2021.145

Examinering is één van de belangrijkste processen bij Noorderpoort. Elk jaar doen meer dan 15.000 studenten bij Noorderpoort één of meerdere examens. Als functioneel beheerder ben jij de succesfactor op de achtergrond! Jij zorgt voor een gestroomlijnd en klantvriendelijk proces!

Over deze baan
Voor het logistieke examenproces zet Noorderpoort meerdere informatiesystemen in. Voorbeelden zijn het plannen en inschrijven via OnTrac of het afnemen van examens via TOA en Remindo. In de rol van Functioneel Beheerder ben jij voor deze informatiesystemen het aanspreekpunt voor de gebruikers. Jij ondersteunt hen op het gebied van het gebruik van de applicatie. Jij bent verantwoordelijk voor het beheer en de continuïteit, je signaleert verbeteringen, je test samen met de gebruikers opgeleverde wijzigingen en neemt deze in gebruik.

Naast examinering (0,7fte) is er ruimte om een rol te spelen in de ondersteuning en doorontwikkeling binnen het Microsoft 365 platform (0,3fte). Hierbij word je ingezet op de meer technische en data-technische onderdelen zoals: PowerApps en Dynamics.

Jouw team
Je gaat aan de slag in het sub-team Studentenondersteuning (9 collega’s) van de dienst Informatiemanagement. Binnen Noorderpoort is deze dienst verantwoordelijk voor de inrichting van de informatievoorziening gericht op de doelstellingen en wensen van de organisatie. De dienst is onder andere verantwoordelijk voor:

  • Organisatie van het IT-vraagproces
  • Opstellen van business cases
  • Ondersteuning van stuurgroep ICT Governance
  • Informatie architectuur
  • Informatiebeveiliging & privacy
  • Verzorgen van de managementinformatie
  • Het functioneel beheer van meer dan 25 verschillende grotere informatiesystemen.

De informatiesystemen die onder het beheer van Informatiemanagement staan ondersteunen een breed palet aan processen en bedrijfsfuncties, zoals archivering, examinering, onderwijslogistiek, studentenadministratie en leerlingbegeleiding. De dienst bestaat uit iets meer dan 30 medewerkers, voor het merendeel functioneel beheerders. Binnen de dienst werken we samen als zelfstandige professionals met een duidelijk eigen taakgebied binnen een gezamenlijke opdracht. Wij beloven jou: werken bij ons is dynamisch, integraal, transparant en in een goede sfeer blijven innoveren!

Noorderpoort
Noorderpoort is de motor van de regionale arbeidsmarkt. Wij willen het beste halen uit mensen én uit Groningen. We staan al meer dan vijfentwintig jaar met onze voeten midden in de Noordelijke regio en we weten van aanpakken. We kijken uit naar de toekomst, naar de enorme kansen en uitdagingen die er voor Noorderpoort in deze regio in het verschiet liggen. We focussen daarbij op zowel beroepsonderwijs voor jongeren, als op kortere trajecten in bij- en omscholing en vakonderwijs in combinatie met inburgering.

We werken veel in netwerkverbanden samen met bedrijven en instellingen, zodat we elkaar aanvullen op de vlakken waar we elkaar nodig hebben en kunnen versterken in vakmanschap. Hierbij leggen we de nadruk op Leven Lang Ontwikkelen. Iedereen krijgt bij ons de kans om op elk moment in het leven te werken aan vakmanschap.

Dit ben jij

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt ervaring en / of opleiding op het terrein van functioneel beheer / informatiemanagement
  • Je staat stevig in je schoenen en kunt snel schakelen
  • Je bent analytisch sterk en bent goed thuis in data-analyse
  • Je leert makkelijk en snel (complexe) processen te doorgronden en ziet mogelijkheden om deze steeds verder te optimaliseren
  • Je werkt graag in teamverband en kunt tevens goed zelfstandig functioneren
  • Je bent service- en klantgericht, je wilt goed de taal van de klant leren spreken

Wij bieden

  • Een goed salaris, namelijk schaal 10 conform CAO MBO. (max. €4.429, en daarnaast een eindejaarsuitkering van 8,33%).
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Een passende werk & privé balans, met daarbij de mogelijkheid om (deels) thuis te werken
  • Een functie met veel verantwoordelijkheid
  • Ruimte voor eigen initiatieven en ideeën
  • Collega’s die dezelfde drive hebben als jij
  • Volop ruimte voor teamontwikkeling, maar ook voor persoonlijke & professionele ontwikkeling

Het gaat in eerste instantie om een tijdelijke aanstelling voor een periode van een jaar en een omvang van 1.0fte met uitzicht op vast.

Meer informatie
Heb je nog vragen over deze vacature? Neem dat contact op met Martijn Broekhuizen, directeur informatiemanagement (06-20548606) of Daan Oppenheimer, functioneel beheerder (06-83525391).

Procedure

  • Op 18 januari hoor je of je een uitnodiging krijgt om op gesprek te komen
  • De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 21 januari in de ochtend. 
  • Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Interne kandidaten hebben voorrang boven externe kandidaten als zij voldoen aan het profiel.
  • De sluitingsdatum is 16 januari 2022.

Uitsluitend sollicitaties via de eigen website worden in behandeling genomen.