Manager Inkoop en Logistiek

Door verbinding en samenwerking de beste zorg betaalbaar houden en de logistieke processen optimaliseren, dat is jouw uitdaging als manager Inkoop en Logistiek.

Jouw rol in het team
Als manager Inkoop en Logistiek maak je deel uit van het managementteam van het Facilitair Bedrijf en rapporteer je aan de directeur Facilitair Bedrijf. Vanuit jouw functie sta je midden in de organisatie en ben je in staat om de afdeling Inkoop en Logistiek op de kaart te houden en de beide afdelingen te faciliteren in de verdere ontwikkeling. Jij bent de verbindende factor tussen deze afdelingen en draagt zorg voor een goede ketensamenwerking ten behoeve van de algehele supply chain binnen het ziekenhuis.

De dienstverlening van de afdelingen stem je af op basis van signalen en analyses van de klantvragen (o.a. medisch specialisten). Op basis van klantparticipatie betrek je de klant actief bij de doorontwikkeling van de dienstverlening. Je adviseert richting het Clustermanagement en vertaalt dit naar strategisch beleid. Het verbeteren van de dienstverlening is een continu proces. Als manager bewaak je hierin de kwaliteit conform beleid en wet- en regelgeving. Naast het zakelijke aspect ben je in staat om verbinding te creëren met de diverse belanghebbenden in de organisatie, maar ook binnen het team. Je laat medewerkers tot hun recht komen, ontwikkelt en inspireert hen om het beste in zichzelf naar boven te halen, ook in externe gerichtheid.

Wij zijn onderdeel van Santeon en participeren in Inkoop Platform Noord Nederland (IPNN). Van jou wordt verwacht om in dit verband op overstijgend niveau samen te werken. Daarnaast hebben wij op logistiek gebied een samenwerkingsverband met het UMCG wat tot uitdrukking komt in het gezamenlijk logistiek centrum Eemspoort.

Over het team
De afdeling Inkoop bestaat uit een enthousiast team van 15 medewerkers. Het huidige inkoopvolume op jaarbasis bedraagt ruim € 80 miljoen. De Inkoopafdeling wil zich nog meer op de kaart zetten en betrokken worden aan de voorkant van het inkoopproces.  Daarnaast zijn we bezig met een standaardiseringsslag om kosten te besparen.

De afdeling Logistiek, bestaande uit 50 medewerkers, wordt direct aangestuurd door een unithoofd met wie jij strategische overleggen voert. De afdeling is verantwoordelijk voor verschillende logistieke processen binnen het ziekenhuis zoals de bevoorrading, het linnen- en kleding beheer, de post, goederen ontvangst en de verschillende interne en externe transporten.

Het Facilitair Bedrijf
Binnen het Facilitair Bedrijf werken ongeveer 300 collega’s, vanuit een viertal domeinen: Techniek & Huisvesting, Hotelservices, Inkoop & Logistiek en Facilitaire Services.
Onze missie: ‘Het Facilitair Bedrijf levert op basis van een diversiteit aan facilitaire producten en diensten een belangrijke bijdrage aan de mensgerichte zorg die het Martini Ziekenhuis in gezamenlijkheid en integraal levert.’

De ambitie van het Facilitair Bedrijf is om zich de komende jaren door te ontwikkelen als facilitaire zorgverlener waarbij continue verbeteren met behulp van klantparticipatie een belangrijke rol speelt. Dit gebeurt vanuit onze kernwaarden Deskundig, Aandacht en Service (DAS) op basis van persoonlijk leiderschap.

Wij vragen van jou

  • HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare relevante leidinggevende ervaring.
  • Ervaring met strategisch inkoopmanagement.
  • Ervaring met en inzicht in het vakgebied inkoop, waaronder ook contract- en leveranciersmanagement en alle daartoe behorende bedrijfsprocessen.
  • Kennis van en affiniteit met logistieke processen.
  • Kennis van financieel- en personeelsmanagement, procesmanagement, planning, logistiek en kwaliteitsbeheersing.

Wij zijn op zoek naar een manager met visie op effectief samenwerken, zowel binnen de afdeling als op ziekenhuisniveau. Je weet te verbinden en te boeien op alle niveaus. Vanuit jouw gedrevenheid, deskundigheid en coachende kwaliteiten, bied je stabiliteit en straal je vertrouwen uit naar het team zodat de medewerkers zich verder kunnen ontwikkelen. Je bent een sterke persoonlijkheid, die keuzes durft te maken en inzicht heeft in de gevolgen van beslissingen.

Dit krijg je ervoor terug

  • Een baan in hét topklinisch opleidingsziekenhuis van Noord-Nederland.
  • Volop kansen voor opleiding en training.
  • Maximaal € 6.752,- op basis van 36 uur, afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Een contract voor de duur van 1 jaar met zicht op een vast dienstverband.
  • Vakantietoeslag en eindejaarsuitkering van 8,33%.
  • Kom je met de fiets? Goede stallingsmogelijkheden en fietsregeling.
  • Kom je met de auto of het openbaar Vervoer? Makkelijk bereikbare werkplek én een parkeergarage naast het ziekenhuis.

Vragen?
Heb je vragen over de vacature? We komen graag met je in contact.
secretariaat Facilitair Bedrijf, tel. nr. (050) 5246290

Overige informatie
Deze vacature wordt tegelijkertijd zowel in- als extern gepubliceerd, waarbij interne kandidaten voorrang hebben.

Reageren kan tot en met 19 december 2021.

Samen voor de beste zorg!
Het Martini, dat zijn wij. Wij zijn een topklinisch opleidingsziekenhuis en daar zijn we trots op. Naast brede basiszorg bieden we complexe zorg en hebben we bovenregionale expertise. We werken continu aan vernieuwing. Daarom doen we veel toegepast onderzoek en werk je bij ons in een moderne werkomgeving met de nieuwste technologieën en behandelmethoden. Maar nog belangrijker: samen zijn we een organisatie van en voor mensen. Dat zie je, proef je en ervaar je. Als patiënt én als medewerker. Welkom bij #teammartini.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.