(junior) informatiebeheerder

Team Informatie & Analyse is op zoek naar een gedreven en communicatief vaardige

(junior) Informatiebeheerder
(voor 16 uur per week)

 
Dit zijn wij
De gemeente Smallingerland beweegt naar een organisatie die flexibel en wendbaar is, denkt vanuit mogelijkheden en voortdurend in contact staat met haar omgeving. Een organisatie waar mensen voorop staan en niet de regels, die werkt vanuit opgaven, ruimte geeft om te leren en te experimenteren en voortschrijdend inzicht toepast. Luisteren, durven en leren zijn daarbij terugkerende werkwoorden.

Het team Informatie & Analyse werkt vanuit de bedoeling van de organisatie en kent een aantal specifieke resultaatgebieden, waaronder informatie- en datamanagement, functioneel beheer en applicatiebeheer van de informatievoorziening, documentatie- en informatievoorziening (digitaal en analoog) en beheer van specifieke basisregistraties waaronder BGT, BAG, BRO en BRP.

Dit is de functie
Je bent verantwoordelijk voor het duurzaam bewaren van het statische archief en het goed beheren van de (digitale) informatiestromen van jouw focusgebied. Ook lever je informatiesets aan op basis van vragen van teams of van klanten (met behulp van het zaaksysteem). Je vertaalt ontwikkelingen en wensen naar praktische oplossingen. Je handelt zorgvuldig aansluitend op kaders en richtlijnen van de geldende wet- en regelgeving en het recordmanagementbeleid.

Je bent eerste gesprekspartner voor de teams en pakt deze rol proactief op voor het aangewezen focusgebied. Je adviseert de (project)teams bij goed inrichten van informatiestromen en helpt ze bij het beschrijven van de juiste metadata, zaaktypes en bewaartermijnen. Ook ondersteun je teams bij het terugvinden van informatie in informatiesystemen en (digitale) archief. Je spreekt de teams regelmatig om van elkaar te horen wat er speelt en vertaalt de wensen en de ontwikkelingen naar praktische oplossingen in informatiesystemen.

Je beheert (digitale) dossiers en ondersteunt bij het proces van selectie en vernietiging binnen informatiesystemen en archieven. Je signaleert risico's voor goed informatiebeheer binnen jouw focusgebied en voert steekproefsgewijs kwaliteitscontroles uit. Op basis daarvan adviseer je over verbetermaatregelen en voert deze eventueel samen met het team uit. Je maakt nieuwe informatiesystemen je snel eigen en kunt vertalen naar wat dit betekent voor goed beheer van informatie en data in informatiesystemen. Ook werk je mee aan projecten, die vooral gericht zijn op het digitaliseren van fysieke dossiers om onze digitale dienstverlening te verbeteren.

Dit zoeken wij
- Je hebt een HBO opleiding Informatiedienstverlening en -management afgerond;
- Je hebt kennis van ontwikkelingen op het vakgebied, zoals digitalisering en e-depots;
- Je hebt kennis van (digitale) informatie- en documentatiebronnen en bent digitaal vaardig;
- Je hebt ervaring als informatiebeheerder (pre);
- Je krijgt energie van samenwerken in projecten en adviseren van klanten;
- Je bent integer, accuraat, nieuwsgierig, pro-actief, resultaatgericht en dienstverlenend;
- Je communiceert duidelijk en helder en je kunt goed organiseren;
- Je hebt interesse in de gemeentelijke (digitale) informatievoorziening.  

Dit bieden wij
Allereerst natuurlijk een fijne werkplek in een gezellig ambitieus team waar hard wordt gewerkt maar zeker ook wordt gelachen. Als je bij ons aan de slag gaat, krijg je een uitdagende functie waar ruimte is voor initiatief. Daarnaast bieden wij jou goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een Individueel Keuze Budget, flexibele werktijden en opleidingsfaciliteiten. Het salaris wordt in overleg bepaald op basis van opleiding en ervaring en bedraagt minimaal € 2.484,- en maximaal € 3.591,- (standaardschaal 8) bij een 36-urige werkweek.

Verder bieden we een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar in de functie van Vaktechnisch medewerker B, met daarbij de intentie om deze daarna voort te zetten.

Wil je meer weten?
Neem dan contact op met Janine Koning (teammanager Informatie & Analyse) met vragen over inhoud van de functie. Met Hielke Knippels (HR adviseur) kun je contact opnemen over de sollicitatieprocedure. Beiden bereikbaar via 0512-581234.

Wil jij onze collega worden?
Dan ontvangen we graag uiterlijk 1 juli 2021 een motivatie en een CV van jou via werken in Friesland.

De sollicitatiegesprekken staan gepland op dinsdag 6 juli 2021. Een eventueel tweede gesprek staat gepland op donderdag 8 juli 2021.

Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een verplicht onderdeel van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.