Informatieadviseur Publieke domein

Team Informatie & Analyse is op zoek naar een gedreven en ervaren

Informatieadviseur Publieke domein
(voor 32-36 uur per week)

 

Dit zijn wij
De gemeente Smallingerland beweegt naar een organisatie die flexibel en wendbaar is, denkt vanuit mogelijkheden en voortdurend in contact staat met haar omgeving. Een organisatie waar mensen voorop staan en niet de regels, die werkt vanuit opgaven, ruimte geeft om te leren en te experimenteren en voortschrijdend inzicht toepast. Luisteren, durven en leren zijn daarbij terugkerende werkwoorden.

Het team Informatie & Analyse werkt vanuit de bedoeling van de organisatie en kent een aantal specifieke resultaatgebieden, waaronder informatie- en datamanagement, functioneel beheer en applicatiebeheer van de informatievoorziening, documentatie- en informatievoorziening (digitaal en analoog) en beheer van specifieke basisregistraties waaronder BGT, BAG, BRO en BRP.

Dit is de functie
Je bent verantwoordelijk voor een goede werking van diverse informatiesystemen zoals Key2, Qmatic, GBA-V, Oribi en Carel. Vanuit je rol functioneer je als intermediair tussen de gebruikers, de adviseurs van andere teams en de leveranciers. Naast deze regierol adviseer je over de eventuele bijstelling van het beleid of het portfolio met wijzigingen en projecten. 

Je volgt beleidsontwikkelingen op het gebied van de Basisregistratie Personen (BRP) en leerlingregistratie. Verder analyseer je tijdig welke invloed ze hebben op het gemeentelijke beleid en vertaalt beleidsontwikkelingen naar toekomstbestendige processen en oplossingen. Ook heb je continu verbeteren voor ogen om de kwaliteit van de BRP en leerlingregistratie naar een hoger niveau te tillen en je adviseert over de benodigde procesverbeteringen en wijzigingen voortkomend uit de wet- en regelgeving en ontwikkelingen, zodat we processen slimmer kunnen organiseren. 

Je spreekt de gebruikers regelmatig om van elkaar te horen wat er speelt en vertaalt de wensen en de ontwikkelingen naar een verbetervoorstel. Je biedt support aan gebruikers en geeft trainingen. Je voert zelfstandig wijzigingen en aanpassingen door in de informatiesystemen. Uiteraard test je de nieuwe functionaliteiten, je organiseert gebruikerstesten en toetst de uitkomsten ervan bij collega's.

Tevens vervul je een rol in wijzigingen en projecten, waarbij je de belangen van de klant vertegenwoordigt en je bezighoudt met het opstellen van werkinstructies, toegang verlenen tot de juiste (onderdelen van de) informatiesystemen en andere voorkomende applicatiebeheer werkzaamheden om de werking van de informatievoorziening optimaal te houden. Ook lever je een proactieve bijdrage aan de verdere ontwikkeling van onze gemeente brede informatievoorziening en actuele en juiste stuurinformatie.

Dit zoeken wij
- Je hebt een relevante HBO opleiding ( informatiekunde, (technische) bedrijfskunde of informatica);
- Je hebt ervaring als functioneel beheerder en/of als informatie adviseur;
- Je hebt kennis van het gemeentelijke beleid en ontwikkelingen;
- Je hebt ervaring met optimaliseren van processen en vertalen naar een toekomstgerichte informatievoorziening en goede dienstverlening;
- Je weet vragen te vertalen naar concrete (technische) oplossingen in de informatiesystemen;
- Je bent in staat zelfstandig op tactische niveau te acteren en samen te werken;
- Je bent integer, analytisch en dienstverlenend en je communiceert duidelijk en helder;
- Je bent resultaatgericht en nieuwsgierig en kunt prioriteiten stellen;

Dit bieden wij
Allereerst natuurlijk een fijne werkplek in een gezellig ambitieus team waar hard wordt gewerkt maar zeker ook wordt gelachen. Als je bij ons aan de slag gaat, krijg je een uitdagende functie waar ruimte is voor initiatief. Daarnaast bieden wij jou goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een Individueel Keuze Budget, flexibele werktijden en opleidingsfaciliteiten. Het salaris wordt in overleg bepaald op basis van opleiding en ervaring en bedraagt minimaal € 2.756,- en maximaal € 4.048,- (standaardschaal 9) bij een 36-urige werkweek.

Verder bieden we een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar in de functie van Specialistisch medewerker E, met daarbij de intentie om deze daarna voort te zetten.

Wil je meer weten?
Neem dan contact op met Janine Koning (teammanager Informatie & Analyse) met vragen over inhoud van de functie. Met Hielke Knippels (HR adviseur) kun je contact opnemen over de sollicitatieprocedure. Beiden bereikbaar via 0512-581234.

Wil jij onze collega worden?
Dan ontvangen we graag uiterlijk 1 juli 2021 een motivatie en een CV van jou via werken in Friesland.

De sollicitatiegesprekken staan gepland op dinsdag 6 juli 2021. Een eventueel tweede gesprek staat gepland op donderdag 8 juli 2021

Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een verplicht onderdeel van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteer