Privacy Officer

Beschik jij over een integrale blik, ben je inhoudelijk sterk en heb jij hart voor de publieke zaak?

Dan zijn we op zoek naar jou!

 

In verband met uitbreiding zijn wij op zoek naar een

Privacy Officer

27 uur per week (0,75 fte)

Over onze organisatie

Bij de gemeente Oldambt werken we met elkaar aan het organisatieontwikkelingsprogramma “Nijambt”. De rode draad is integrale samenwerking tussen verschillende beleidsterreinen, tussen staf en lijn en tussen lijn- en projectorganisatie. Allemaal met als doel dat de inwoners en ondernemers er beter van worden.

De afdeling Kwaliteit & Control

Ons nieuw gevormde team bestaat sinds 1 januari uit 6 kwaliteitsmedewerkers, 2 medewerkers concern control, een CISO, Privacy officer en een Functionaris gegevensbescherming.

De afdeling is verantwoordelijk voor de planning & control cyclus, het toezien op de doelmatigheid, doeltreffendheid en de rechtmatigheidsverantwoording. Tevens is de afdeling verantwoordelijk voor de informatieveiligheid en bescherming van (persoons)gegevens en privacy. We willen door middel van intensieve samenwerking de organisatie faciliteren om haar ambities en doelen te realiseren.

 

Wat ga je doen?

Als Privacy Officer draag je bij aan diverse privacyvraagstukken binnen de organisatie. Je zorgt voor bewustwording en naleving van zorgvuldige omgang met persoonsgegevens, zoals het opvolgen van meldingen van datalekken, het bijhouden van het verwerkingsregister en het maken van afspraken met derden, zoals ketenpartners en leveranciers. Je helpt bij het identificeren en in kaart brengen van belangrijke privacy risico’s en adviseert over hoe deze kunnen worden beperkt of vermeden.

De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:

  • je werkt operationeel mee aan het beperken van privacy risico’s en doet proactief voorstellen om deze te verminderen;
  • je fungeert als vraagbaak voor de organisatie en biedt advies over alle privacy gerelateerde onderwerpen;
  • je adviseert de organisatie over het inzetten van bewustwordingsinstrumenten zoals interne communicatie, voorlichting en trainingen om de privacy cultuur te verbeteren;
  • wanneer nodig voer je Data Protection Impact Assesments (DPIA’s) uit, waarbij je de privacy risico’s van gegevensverwerking in kaart brengt en beoordeelt welke maatregelen kunnen worden ingezet om deze risico’s te beheersen.


Wie ben jij?

Gegevensbescherming is belangrijk voor de hele organisatie. Dat maakt dat je goed moet kunnen communiceren op verschillende niveaus. Je hebt kennis en ervaring in de rol van Privacy Officer of vergelijkbaar. Je bent proactief met het signaleren van zowel mogelijkheden als risico’s en zorgt dat daar adequate opvolging aan wordt gegeven. Met jouw enthousiasme over gegevensbescherming weet je anderen te inspireren vanuit een klantgerichte houding. Je kunt jouw oplossingen goed uitleggen aan medewerkers met verschillende kennisniveaus over privacy. Je bent een betrokken collega met een flexibele instelling die als de situatie daarom vraagt (bijvoorbeeld bij een datalek) een stap extra zet.

Wat neem je mee?

  • HBO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld rechten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare en relevante werkervaring, bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt actuele kennis van wetgeving en ontwikkelingen op het gebied van informatiebeveiliging, privacy en dataprotectie, in het bijzonder de AVG en de uitvoeringswet AVG;
  • Kennis en ervaring met de Wet politiegegevens (Wpg) is een pré;
  • Zelfstandig, proactief en accuraat;
  • Je beschikt over een klant- en servicegerichte houding

Wat bieden we jou?

-       Een boeiende en uitdagende baan in een dynamische omgeving en in een leuk team;

-       Het salaris is gewaardeerd op schaal 10 van de Cao Gemeenten (generieke functie adviseur IV). Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het bruto maandsalaris maximaal € 5.247,- , op basis van een 36-urige werkweek.

-        Bovenop het salaris ontvang je maandelijks een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Je IKB kan je inzetten voor uitruilen van je sportabonnement of aanschaf van een fiets of tablet, uitruilen woon-werkvergoeding of maandelijks laten uitbetalen.

-       Een arbeidsovereenkomst voor 12 maanden met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd;

-       We bieden daarnaast aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibel werken, een thuiswerk vergoeding, een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.

-        27 vakantiedagen per jaar (bij een 36-urige werkweek), met daarnaast de mogelijkheid om verlofuren bij te kopen, te sparen of te verkopen.

Interesse?

Denk je nu, hé dit gaat over mij? Solliciteer dan direct. Stuur je motivatie en cv uiterlijk maandag 5 februari 2024 naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van je naam en het vacaturenummer KC24-02

Procedure

Deze vacature is zowel intern als extern opengesteld. De eerste gesprekken vinden naar verwachting plaats op 8 en 12 februari.

 

Meer informatie

Wil je meer inhoudelijke informatie over deze vacature? Neem dan contact op met onze teammanager Kwaliteit en Control, Alwina Nieborg via 0597 48 20 00.

Wil je meer weten over de procedure? Mail dan naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl

Netwerk

Heb je zelf al een leuke baan, maar ken je iemand in je netwerk die hier enthousiast van wordt? Voel je dan vrij om onze vacature te delen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.