Inkoopadviseur

Inkoopadviseur

Voor 36  uren per week (1,0  fte)

Voor de duur van een jaar met uitzicht op vast dienstverband.

 

De inkooporganisatie

De gemeente Oldambt heeft een hoge ambitie voor wat betreft het verder professionaliseren van de inkooporganisatie. De afgelopen jaren is hierin behoorlijk geïnvesteerd. Als team hebben we een niveau bereikt waar we trots op zijn! Onze ambitie is om verder te professionaliseren naar een hoger volwassenheidsniveau. Wij werken nu op basis van een stevig ingericht gecoördineerd inkoopmodel. Hierbinnen maakt je deel uit van een team van vijf inkoopmedewerkers en inkoopadviseurs en een contractmanager die allen vanuit een centrale positie in de organisatie adviseren op strategische en tactische inkoopvraagstukken en regie voeren op inkooptrajecten. De decentrale inkopers zijn vakspecialisten en beleidsadviseurs en hebben binnen hun taken ook een inkooprol.

Wat ga je doen?

Binnen de kaders van wet- en regelgeving en het inkoopbeleid ga je regie en coördinatie voeren op complexe inkooptrajecten en adviseer je proactief en creatief alle werkvelden van onze organisatie over inkoop/contractmanagement. Vanuit je functie ben je aanjager voor de doorontwikkeling van zowel team inkoop als het inkoop beleid binnen onze organisatie. Samen met team inkoop lever je een bijdrage aan verdere verbetering van processen en procedures en professionalisering van de gemeentelijke inkooporganisatie en draag je  bij aan het vergroten van onze inkoopvolwassenheid. Je bent en stevige sparringspartner en binnen het team vervul je met jouw ervaring een coachende, begeleidende en verbindende rol. Daarnaast ben je in staat om verbinding te leggen binnen zowel het eigen team als de teams waarmee samengewerkt wordt.

Als inkoopadviseur ga je je voornamelijk bezig houden met:

  • Het adviseren op en begeleiden van (complexe) aanbestedingsprocedures van de gemeentelijke organisatie.
  • Het voeren van de regie op zowel het strategische  dan wel tactische deel van inkooptrajecten.
  • Het adviseren en ondersteunen van medewerkers in onze organisatie en team inkoop bij inkoopvraagstukken.
  • Het bepalen van de inkoopstrategie en juiste toepassing van het gemeentelijke inkoopbeleid en bijbehorende innovatieve inkoopdoelen op het gebied van o.a.  maatschappelijk verantwoord inkopen en efficiency.
  • Het verrichten van activiteiten ter verhoging van de inkoopkennis van interne collega’s en externe partijen zoals bijvoorbeeld samenwerkingspartners en het bedrijfsleven.

Wie ben jij als persoon?

We zoeken voor deze functie een collega die enthousiast is met een gezonde dosis humor en die er samen met team inkoop er 100%  voor wil gaan. Je bent ambitieus en proactief, maar ook realistisch. Je bent samenwerkgingsgericht en denkt in termen van mogelijkheden en oplossingen. Je hebt een flexibele instelling en weet pragmatisch binnen de kaders te handelen. Je vindt het een uitdaging om samen met anderen te bouwen aan een nog betere inkooporganisatie. Hierbij weet je inkoop intern te verkopen maar ook extern, met als doel om structurele samenwerkingsverbanden aan te gaan. Hierbij zie je inkoop niet als doel maar als middel. Op dit moment is er aan samenwerkingsverband met andere gemeenten op het terrein van de WMO.

Wat vragen we van jou?

Om deze functie goed uit te kunnen voeren vinden we het volgende belangrijk:

  • Je beschikt over aantoonbaar hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt NEVI 1 of gelijkwaardig afgerond en bent bereid om NEVI 2 of een gelijkwaardige opleiding te volgen.
  • Je hebt relevante werkervaring in een vergelijkbare functie en hebt ervaring met complexe (Europese) aanbestedingen. Werkervaring in een vergelijkbare functie binnen de overheid is een pré.
  • Je bent assertief, politiek en bestuurlijk sensitief en hebt oog voor organisatiesensitiviteit.
  • Je bent in staat om binnen het team inkoop een coachende, begeleidende en verbindende rol te vervullen.
  • Je beschikt over aantoonbare kennis op het gebied van het aanbestedingsrecht.
  • Je beschikt over zakelijk inzicht en commerciële vaardigheden

Welke competenties zijn van belang?

Voor alle medewerkers van gemeente Oldambt gelden de volgende kerncompetenties:

  • Resultaatgericht
  • Klantgericht
  • Samenwerken

 Voor deze functie gelden de volgende aanvullende competenties:

  • Verantwoordelijkheid
  • Analytisch vermogen
  • Oordeelsvorming
  • Kwaliteitsgerichtheid

 

Daarnaast vinden we het belangrijk dat je gemakkelijk kan schakelen in verschillende stijlen van communiceren zodat je gesprekken kunt beïnvloeden en je kunt afstemmen op verschillende gesprekspartners. Vanuit je eigen expertise ben je goed in staat om te adviseren vanuit het bestuurlijke belang en ben je in staat om in te zetten op het bereiken van organisatiedoelstellingen.

 

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende en veelzijdige functie met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur p.w. (1 fte) voor de duur van een jaar die we bij goed functioneren graag willen omzetten naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Een marktconform salaris waarbij de inschaling afhankelijk is van relevante werkervaring en opleiding.
  • Een maandelijks Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto salaris dat je naar eigen inzicht kan laten uitbetalen of kan inzetten voor diverse doeleinden zoals het bijkopen van extra vakantiedagen.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid voor thuiswerken.
  • Een arbeidsongeschiktheidsverzekering via Loyalis en een goede pensioenregeling via het ABP.
  • En een werkomgeving waarin aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling.

 

Solliciteren

Herken jij je in deze vacature en ben je net zo enthousiast als wij? Dan nodigen we je graag uit om te solliciteren. We vernemen graag waar/hoe jij van waarde kunt zijn binnen onze organisatie en team inknoop. Je mag je motivatie en cv sturen naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl onder vermelding van vacaturenummer DVI01. Solliciteren kan tot en met 17 februari a.s. We kijken uit naar je reactie!

Meer informatie

Ben je geïnteresseerd in deze vacature en heb je nog vragen of wil je meer gevoel krijgen bij onze organisatie? Dan kun je contact opnemen met Willem Kant, teamleider FIJF via 06 31 74 66 44, teamleider Inkomen via 06 25 68 60 80. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Dan kun je mailen naar sollicitaties@gemeente-oldambt.nl

Procedure

Zodra de sluitingsdatum voor deze vacature gepasseerd is zullen we je zo spoedig mogelijk een terugkoppeling geven. Naar verwachting vinden de gesprekken plaats voor 1 maart 2021. Deze vacature is zowel intern- als extern vacant gesteld.

 

Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij gemeente Oldambt. Wij vergoeden de kosten die zijn verbonden aan de aanvraag van de VOG. Je hoeft de VOG pas aan te vragen als daar door ons om gevraagd wordt naar aanleiding van een gesprek.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.