Financieel adviseur Grond- en vastgoedontwikkeling
Weet jij ons op koers te houden met jouw deskundig advies op het gebied van financieel beleid en bedrijfsvoering? Ben jij graag een vraagbaak als het gaat om complexe financiële vraagstukken? Hier begint het!
Hier werk je aan mee
Je bouwt mee aan de Stad en maakt de Stad mooier en duurzamer. Je draagt bij aan de verblijfs- en leefkwaliteit en je zorgt ervoor dat mensen, inwoners, bezoekers en bedrijven het fijn hebben in Groningen.
Dat er veel nieuwe projecten aankomen is zeker, want de Gemeente Groningen groeit hard. De komende jaren is er vraag naar 20.000 woningen, gaan de ringwegen en het stationsgebied op de schop voor betere bereikbaarheid, wordt er fors geïnvesteerd in de energietransitie, de klimaatopgave, een betere binnenstad, leefbare dorpen en wijken en niet te vergeten de versterkingsopgave. In alles wat we doen, staat leefkwaliteit voorop.
Samen met onze kennispartners, grote werkgevers en ondernemers maken we onze gemeente groen, gezond en gelukkig en werken we aan de integrale ruimtelijke economische opgave voor de zesde stad van Nederland.
Hier ga jij je mee bezig houden
Als financieel adviseur bij het team Grond- en Vastgoedontwikkeling hou je je onder andere bezig met:
- het totaalbeeld van de financiële positie van het Grondbedrijf;
- het opstellen van begrotingen en het monitoren van de uitvoering ervan. Dit betekent dat je managementrapportages maakt en op basis daarvan proactief signaleert en adviseert over voortgang en mogelijke bijsturing;
- het opstellen van de jaarrekening voor het Grondbedrijf;
- adviseren over toekomstige ontwikkelingen en voorgenomen (strategische) keuzes en de financiële consequenties ervan;
- de financiële vertaling van raadsvoorstellen;
- het vertalen van financiële informatie naar de informatiebehoefte van belanghebbenden;
- het verstrekken van informatie aan planeconomen en projectleiders over financiële, fiscale en subsidie-aangelegenheden;
- het signaleren van risico’s, verbeterpunten en het verrichten van intern onderzoek;
- inhoudelijke aansturing en begeleiding aan collega’s die betrokken zijn bij project control en verantwoording;
- de exploitatie en financiële strategie van de portefeuille met strategisch aangekocht vastgoed.
Hier kom je te werken
Je werkt in een dynamische omgeving waar tientallen projecten in de gebiedsontwikkeling tegelijkertijd worden uitgevoerd. De ambities zijn hoog en uiteraard is een afweging binnen het grondbedrijf op de juiste en accurate financiële gegevens essentieel voor het financieel gezond houden van het grondbedrijf. Jij vervult daar een waardevolle en sluitende rol in.
Hier staan wij voor
Of je nu je handen uit de mouwen steekt voor de mensen van vandaag, of nadenkt over het Groningen van morgen, jouw werk doet ertoe. Hier doe je zinvol werk, met zichtbaar resultaat, voor al onze inwoners. Hier gaan we voor een gezonde omgeving om veilig op te groeien. Een sociale en groene plek waar mensen werken, leven en ondernemen. Een gemeente die vooroploopt in duurzame groei. Hier krijg je alle ruimte. Ruimte om jezelf te zijn, om jezelf uit te dagen en om zinvol werk te doen. Dat is niet altijd eenvoudig, maar altijd interessant. Want we doen het voor onze inwoners.
Hier herken jij je in
- een relevante afgeronde hbo- of wo-opleiding (bijvoorbeeld (bedrijfs)economie of accountancy/controlling);
- relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
- affiniteit en ervaring met vastgoedeconomie;
- zelfstandig werken gaat je goed af, maar je hebt ook talent voor samenwerken;
- je bent in staat om een probleem, situatie of proces te ontleden en de herkomst en samenhang van de verschillende componenten te begrijpen en gaat zorgvuldig te werk;
- jouw politieke antenne is goed ontwikkeld en staat op de juiste momenten aan;
- je hebt lef en humor en sta je stevig in je schoenen; daarnaast ben je in voor een praatje en maak je makkelijk verbinding;
- je kunt zowel adviseren als realiseren.
Hier kun je op rekenen
- afhankelijk van opleiding en ervaring: een salaris van maximaal € 6.470- bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 12, HR21 normfunctie Adviseur II);
- een jaarcontract met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling;
- een werkweek van 36 uur, met keuze om ADV op te bouwen en de mogelijkheid om eigen werktijden te kunnen indelen en deels thuis te werken;
- de mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum ‘Groningen leert’;
- een telefoon, een iPad of een laptop.
Hier beginnen?
Voor meer informatie over de inhoud van de functie, kun je contact opnemen met
Marcel Mooi, teamleider Grond- en Vastgoedontwikkeling 06-55217507.
Reageren kan tot en met 5 december 2023 via de sollicitatiebutton onderaan de vacature. Het sollicitatiegesprek vindt plaats op 12 december 2023. Een eventueel gesprek met de selectiecommissie vindt plaats op 19 december 2023.
Meteen na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild. Het kan voorkomen, dat je correspondentie van de gemeente Groningen met betrekking tot deze vacature in je ‘ongewenste items’ (SPAM-box) terecht komt. Check je SPAM-box daarom regelmatig.
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geworven waarbij, voorrangs- en interne kandidaten van de gemeente Groningen voorrang hebben.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld in verband met vaste samenwerkingspartners.
Solliciteer