Consulent inkomen

Op 1 januari 2021 is de gemeente Eemsdelta ontstaan uit de voormalige gemeenten Appingedam, Delfzijl en Loppersum en de gemeenschappelijke regelingen Werkorganisatie DEAL-gemeenten en Werkplein Fivelingo. Een nieuwe naam en een nieuwe situatie. Maar met onze vertrouwde kwaliteiten! We zijn een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met Middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken. 

Wil jij werken bij gemeente Eemsdelta:

  • Die goed toegankelijk is voor iedereen die ons nodig heeft?
  • Waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?
  • Waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?

Solliciteer dan bij de gemeente Eemsdelta!

Om het team Inkomen te versterken, zoeken wij een: 

Consulent inkomen
32 uur per week

 

Ben jij thuis in de sociale wet- en regelgeving en vind je het leuk om klanten op weg te helpen met uitkeringen en andere voorzieningen waar zij mogelijk recht op hebben? Kun jij daarnaast goed situaties inschatten en heb jij geen moeite je hoofd koel te houden wanneer er zich een spoedprocedure voor doet? Lees snel verder over de functie van Consulent inkomen!


Functieomschrijving

Als Consulent inkomen ben je verantwoordelijk voor het tijdig en juist verstrekken van uitkeringen in het kader van de Participatiewet en aanverwante regelingen. Je voert intake gesprekken met nieuwe klanten. Het verwerken van aanvragen voor levensonderhoud is een integraal onderdeel van de functie van Consulent inkomen. Je doet de beëindigingsonderzoeken. Je handelt de aanvragen voor bijzondere bijstand af. Indien noodzakelijk leg je huisbezoeken af. Je stelt rapportages en beschikkingen op, toetst rechtmatigheid, registreert rapportages en berekeningen. Je voert werkzaamheden uit binnen het team Inkomen. Het team bestaat uit Consulent inkomen en, Handhaving en Terugvordering & Verhaal.


Wat breng je mee:

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau (bij voorkeur Sociaal Juridisch Dienstverlening, SJD);
  • Je hebt kennis van de Participatiewet;
  • Je hebt meerjarige werkervaring als 'Consulent inkomen' bij een gemeentelijke sociale dienst;
  • Je weet de wet- en regelgeving goed te verwoorden richting de klant, zowel mondeling als op schrift;
  • Je kunt de klant correct te woord te staan en weet goede resultaten te behalen met jouw team;
  • Je weet een grote caseload te beheren en houd je hoofd koel wanneer er een spoedprocedure binnen komt;
  • Je bent empathisch, sociaal ingesteld en communiceert makkelijk;
  • Je hebt kennis van GWS4all/ PKO.


Wat kunnen wij jou bieden:

  • Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • Een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet;
  • Het salaris is maximaal €3.591,- bruto op basis van 36 uur per week;
  • Afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden en een individueel keuzebudget (IKB).


Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV onder vermelding van vacature "Consulent inkomen" vóór 22 september aanstaande via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Meer informatie

  • Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Sherisse Maätita (Consulent inkomen), te bereiken via telefoonnummer 06-25139474.
  • Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860.