Beleidsadviseur inkomen en armoedebeleid

Binnen het team Beleid & Expertise en OOV zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gedreven:

Beleidsadviseur inkomen en armoedebeleid

Voor 30 – 32 uur per week

Functieomschrijving

Wij zoeken een ervaren beleidsadviseur voor het cluster Mens & Maatschappij die samen met zijn/haar vakcollega's zorgt voor advisering aan het bestuur en inwoners op het gebied van inkomensbeleid, armoedebestrijding en schuldhulpverlening. Daarnaast zorg je voor de uitvoering ervan. Kennis van wetgeving, gemeentefinanciën en beleidsprocessen zijn noodzakelijk. Je werkt nauw samen met een collega beleidsadviseur waarmee de taken in onderling overleg worden verdeeld. Je bereid beleid voor, geeft ondersteuning aan de uitvoeringen bent beleidsaanspreekpunt, voor zowel college/raad als collega’s als het gaat om inkomens gerelateerde zaken.

Je werkt integraal. Dat betekent dat je op al deze onderwerpen nauw samenwerkt met mede beleidsadviseurs van de cluster Mens & Maatschappij en van de andere twee clusters. Als beleidsadviseur ben je in staat om met een helicopterview boven de eigen beleidstaken te hangen en verbinding te zoeken. Tegelijkertijd kun je ook meedenken in praktijksituaties en deze ervaringen vertalen naar beleid en ontwikkeling. Je kunt complexe thema’s aan en collega’s daarin adviseren, je vervult een voortrekkersrol op het vakgebied en bent in staat collega’s te inspireren en mee te nemen in de gewenste richting. Daarnaast verwachten wij een enthousiaste, positieve en creatieve houding en iemand die zijn/ haar weg vindt in tegenstrijdige belangen. Je maakt onderdeel uit van het cluster Mens & Maatschappij en gaat als beleidsadviseur onderdeel uitmaken van het team Beleid & Expertise en OOV. De hoofdthema's waaraan je gaat werken vallen binnen het Programma "Merkbare en meetbare financiële dienstverlening".

Wat vragen wij

  • aantoonbare en afgeronde opleiding op HBO niveau
  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring met vergelijkbare opdrachten als beleidsadviseur Sociaal Domein op het gebied van de Participatiewet- Inkomensbeleid, in de afgelopen 5 jaar
  • je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en bent politiek en omgevingssensitief
  • je kunt projectmatig de vertaalslag van beleid naar uitvoering maken
  • je hebt gevoel voor complexiteit van het Sociaal Domein en kunt de uitvoering hierin adviseren
  • je volgt nieuwe ontwikkelingen op het vakgebied en in de samenleving en weet deze waar nodig vorm te geven in beleid
  • je bent gepassioneerd over je vakgebied en voelt zich betrokken bij het team
  • herken je je in onze kernwaarden: AantrekkelijkBetrouwbaarDichtbijInnovatief en Samen

Wat wij bieden

  • een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid
  • een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet
  • een salaris dat maximaal €4.671,- is bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 10 CAO Gemeenten, peildatum 1 april 2022), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring
  • naast dit salaris elke maand een opbouw van 17,05% van je salaris; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen
  • afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband
  • goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen

Hoe nu verder

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatiebrief met CV onder vermelding van vacature "Beleidsadviseur inkomen en armoedebeleid" vóór maandag 5 december 2022 via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Meer informatie

  • heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Kasper Bosker (teammanager Beleid Expertises en openbare orde en veiligheid), te bereiken via telefoonnummer 06-29585486
  • voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860
  • het verkrijgen van de Verklaring Omtrent Gedrag is onderdeel van de procedure en benoeming
  • de vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid, krijgen interne kandidaten voorrang
  • de sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 8 december 2022 (tussen 9:00 – 12:00 uur)

Gemeente Eemsdelta als werkgever

Wil je weten hoe het is om bij de gemeente Eemsdelta te werken? Kijk dan op onze vacaturepagina.