Assetmanager

Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Wil jij werken bij een organisatie:

  • Waar we goede initiatieven van inwoners aanmoedigen en zo mogelijk ook uitvoeren?
  • Waar je met je collega's aan innovatieve en duurzame oplossingen werkt?
  • Die ook online dichtbij is voor inwoners, ondernemers en betrokken partijen?

Solliciteer dan bij de gemeente Eemsdelta!

 Team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte verwelkomt een gedreven en enthousiaste:

Assetmanager
36 uur per week

 

Algemeen
Het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte groeit steeds meer naar een opbouw met vakgroepen waarbinnen een keten van beleidsadviseur, assetmanager, assetbeheerders, werkvoorbereiders en toezichthouders gezamenlijk verantwoordelijkheid draagt voor de ontwikkeling, realisatie en het beheer van de assets binnen die vakgroep.

 
Functieomschrijving
Samen met je collega assetmanagers ben je verantwoordelijk voor het integrale assetmanagement van onze gemeente. Daarbinnen heb je je eigen vakgroep. Bij je start als assetmanager krijg je als eerste aandacht domein Groen/ Afval en Grondstoffen. Vanuit je vakkennis ben je aanspreekpunt voor complexe vraagstukken en technische innovaties, lever je input voor de actualisatie van de beleidskaders en voer je regie op de uitvoering. Je let scherp op de integraliteit van de onderhoudsplanningen en op een efficiënte inrichting en uitvoering van de beheer- en onderhoudswerkzaamheden. Gezien het feit onze gemeente volop bezig is met versterkingsprojecten in het kader van de aardbevingen (gaswinning), hebben we ook een extra grote, maar ook zeer interessante opgave in de openbare ruimte.

 
Wat ga je doen

  • Je bent verantwoordelijk voor de totstandkoming van de integrale meerjarige beheer- en onderhoudsplanningen;
  • Vanuit civieltechnisch perspectief lever je input aan beleidsontwikkeling;
  • Je bent de schakel tussen de beleidsontwikkeling en het beheer van de openbare ruimte;
  • Je formuleert projectopdrachten, bent verantwoordelijk voor de totstandkoming van (integrale) programma's van eisen voor de projecten openbare ruimte, de kwaliteitscontrole van bestekken en ziet toe op de naleving;
  • Samen met de assetbeheerders en toezichthouders sta je voor efficiënt en effectief assetmanagement binnen je vakgroep en transparant financieel beheer.


Wat vragen wij

  • HBO/ WO werk- en denkniveau in een passende civieltechnische richting;
  • Meerjarige werkervaring in het assetmanagement en integraal beheer op tenminste 1 van de assets Wegen, Kunstwerken/Water en Riolering, maar bij voorkeur Groen/Afval en Grondstoffen;
  • Kennis van marktontwikkelingen, innovaties, materialen en klimaat adaptieve maatregelen van civiele infra;
  • Ruime ervaring met advisering, projectmatig werken, coproductie en werken met de overheid;
  • Binnen het proces houd je rekening met vele factoren zoals wetgeving, bestuurlijke besluiten, kosten, risico’s, beleid en gebiedswensen;
  • In staat om breed-maatschappelijke, bestuurlijke belangen, waarden en risico's af te wegen en te verbinden met gemeentelijke opgaven als het gaat om inrichting en beheer van kapitaalgoederen en de leefomgeving als geheel. Dit vanuit de basisprincipes van 'assetmanagement';
  • Bij voorkeur coördinerende of regisserende ervaring in een lijnorganisatie of in projecten;
  • Communicatief sterk, samenwerkingsgericht, integraal gericht en bestuurlijk sensitief;
  • Je herkent je in van onze 5 kernwaarden: AantrekkelijkBetrouwbaarDichtbijInnovatief en Samen.

 
Wat kunnen wij jou bieden

  • Wij bieden een uitdagende en veelzijdige functie binnen een dynamische omgeving met veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • Een passend salaris dat recht doet aan jouw ervaring, opleiding en inzet;
  • Het salaris is maximaal €4.671,- bruto op basis van 36 uur per week (Schaal 10 CAO Gemeenten, salarispeil 1 april 2022), definitieve salaris is afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring;
  • Naast dit salaris bouw je elke maand nog eens 17,05% van je salaris extra op; ons zogeheten Individueel Keuze Budget (IKB). Dit budget is opgebouwd uit je vakantiegeld, eindejaarsuitkering, een levensloopbijdrage en een aantal bovenwettelijk verlofuren. Jij kiest of je dit wilt sparen, of dat je dit elke maand bij je salaris wil. Je kunt er ook extra verlofuren mee kopen;
  • Afhankelijk van je huidige dienstverband maken wij afspraken over de vorm en duur van het dienstverband;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder flexibele werktijden, opleidingsmogelijkheden, een telefoon en een laptop in bruikleen.


Hoe nu verder
Heb je belangstelling voor deze functie? Gemeente Eemsdelta ziet graag jouw sollicitatie tegemoet! Stuur je sollicitatie onder vermelding van vacature "Assetmanager'' vóór maandag 27 juni aanstaande via de sollicitatiebutton.

Solliciteer

Meer informatie

  • Heb je nog inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je hiervoor contact opnemen met Wim Mulder (Teammanager Beleid, Realisatie & Beheer Openbare Ruimte a.i.), te bereiken via telefoonnummer 06-23007644.
  • Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Ahmet Paker (Recruiter), te bereiken via telefoonnummer 06-25100860.
  • Het verkrijgen van de VOG is onderdeel van de procedure en benoeming.
  • De gesprekken staan gepland op donderdag 30 juni a.s.