Medewerker zorgadministratie en facturatie
Wat houdt de functie in?
De zorg die Accare levert wordt grotendeels betaald door gemeenten en verzekeraars. Met elk van deze contractpartners hebben we afspraken gemaakt over de wijze waarop we de door ons geleverde zorg verantwoorden en factureren. De zorgfacturatie vormt de kern van de benodigde administratie voor de verantwoording en facturatie van geleverde zorg.
Als medewerker zorgfacturatie zorg je samen met je collega’s voor een juiste, tijdige en volledige facturatie van de geleverde zorg.
Naast de maandelijkse facturatie voer je in hoofdlijnen de volgende taken uit:
- Analyse en coördinatie van oplossen van fouten en retourinformatie
- Analyseren, opstellen en communiceren van het maandelijkse facturatierapport, inclusief advies naar relevante functionarissen
- Openstaande posten onderzoeken door communicatie met gemeentes, zorgverzekeraars en hoofdaannemers
- Aansluiting borgen met de processen van Finance & Control
- (pro)Actief meedenken over het continu verbeteren van het administratieve proces
Je werkt vanuit een helicopterview en je draagt zorg voor continuïteit van verschillende deelprocessen. Je bekijkt bestaande processen met een kritische blik met als doel deze te optimaliseren. Ook neem je als inhoudsdeskundige deel aan projecten.
Waar kom je te werken?
Je maakt onderdeel uit van de afdeling Zorgprocesondersteuning (ZPO), bestaande uit 16 medewerkers, verdeeld over 3 teams (Zorgfacturatie, Functioneel Beheer Zorg Informatie Syteem en Zorgadministrateurs). De afdeling heeft als doel om de registratie en facturatie van de geleverde zorg zo optimaal mogelijk te ondersteunen zodat een juiste, tijdige en volledige facturatie en verantwoording aan externe partijen, zoals verzekeraars en gemeenten, gewaarborgd wordt. Je werkt vanuit ons kantoor aan de Groningerstraat in Assen met de mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken.
Hoe ziet onze organisatie eruit en wat kan je bij ons vinden?
Accare is een academische en ambitieuze organisatie voor jeugd-ggz met 25 locaties in Noord-, Midden- en Oost-Nederland. Elk kind kan bij ons terecht, ook in complexe situaties of bij een zeldzame aandoening. We behandelen een kind bij voorkeur in zijn of haar vertrouwde omgeving, zodat het gewoon naar zijn of haar eigen school kan gaan, kan sporten of afspreken met vrienden. Dat doen we in nauwe samenwerking met huisartsen, wijkteams, ziekenhuizen en scholen.
Wij zoeken een enthousiaste collega die beschikt over:
- Verantwoordelijkheidsgevoel voor het functioneren van de afdeling, je haalt energie uit het helpen van- en samenwerken met collega’s om gezamenlijk doelen te bereiken;
- Je bent proactief en resultaatgericht. Je werkt zowel zelfstandig als samen en bent een echte doorzetter!
- Algemene kennis van de administratieve organisatie (AO)-processen en alsmede kennis van de registratieve processen binnen de Jeugdwet en de Zorgverzekeringswet;
- Sterk analytisch vermogen en accuratesse, je kunt systematisch en proces overstijgend denken en bent in staat onderlinge relaties te leggen tussen (operationele) werkprocessen;
- Brede ervaring met een diversiteit aan applicaties, zoals Excel (gevorderd), boekhoudpakketten zoals Exact en zorg administratieve pakketten (Accare gebruikt xmCare van Nexus);
- Je hebt een afgeronde hbo- of mbo+ opleiding, bij voorkeur op het gebied van de zorgadministratie;
- Affiniteit met debiteurenadministratie.
Waarom is werken bij Accare voor jou interessant?
- Een werkomgeving met veel vrijheid en ruimte om jezelf te ontwikkelen en de kans om mee te bouwen aan een dynamische organisatie;
- Een enthousiast en gemotiveerd team van professionals die graag samen met jou de afdeling ZPO continu willen verbeteren;
- Een salaris tussen de € 2.391,- tot € 3.787,- op basis van 36 uur volgens CAO GGZ FWG 45;
- Direct een contract voor onbepaalde tijd;
- Een eindejaarsuitkering van 8,33%;
- De mogelijkheid om hybride te werken, met een goede thuiswerkvergoeding;
- Per kalenderjaar 23 verlofdagen en 5 verlofdagen in de vorm van een levensfasebudget (op basis van 36 uur per week);
- Aandacht voor balans en vitaliteit. We hebben bijvoorbeeld een fietsplan, bedrijfsfitness en een jaarlijks balansbudget van € 500,- (o.b.v. 36 uur) dat kan worden ingezet voor een opleiding, verlof of extra salaris.
Bij aanstelling wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd. We winnen ook referenties in.
Solliciteren
Ben jij helemaal enthousiast geworden na het lezen van deze vacature? Dan zien wij jouw sollicitatie graag tegemoet via deze link.
Heb je nog vragen over inhoud van de functie? Neem dan contact op met Mirjam Muskee (medewerker zorgfacturatie) bereikbaar op 06 59833218.
Je kunt solliciteren tot en met zondag 3 december 2023. Indien je wordt uitgenodigd vinden de gesprekken plaats op woensdag 13 december 2023.