Arbo-coördinator

JE VAKMANSCHAP INZETTEN VOOR VITALE EN GEZONDE MEDEWERKERS
HOE PAK JIJ DIT AAN?

VACATURE: ARBO-COÖRDINATOR

De baan
Aandacht voor gezond, veilig en plezierig werken is een belangrijk thema binnen onze organisatie. Als arbo-coördinator ben jij onze deskundige op het gebied van arbeidsomstandigheden in de breedste zin van het woord. Het streven is arbo-vraagstukken zo optimaal mogelijk in te bedden in onze organisatie. Vanuit deze functie draag je actief bij aan de vitaliteit, gezondheid en veiligheid van onze medewerkers.
Je werkzaamheden als arbo-coördinator bestaan uit verschillende aandachtsvelden.

*Je adviseert, coacht en ondersteunt HR-adviseurs, leidinggevenden en MT op het gebied van arbeidsomstandigheden en preventie-vraagstukken.

*Je bent verantwoordelijk voor ontwikkeling van beleid op gebied van arbeidsomstandigheden en preventie-vraagstukken. Je geeft richting aan en stuurt op de professionalisering van dit thema binnen de organisatie. Je zet onderwerpen op de agenda, stuurt op resultaten en bent verantwoordelijk voor de acties die vastgesteld worden. Je hebt een initiërende rol bij deskundigheidsbevordering.

*Je hebt de rol van preventiemedewerker voor de hele organisatie. Vanuit deze rol breng je enthousiast en vakkundig het belang van een goed arbobeleid over op anderen. Je bent mede verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van de Risico-Inventarisaties & Evaluaties en de acties die hieruit voortvloeien.

*Je onderhoudt zelfstandig en pro-actief namens de organisatie een kennisnetwerk met externe partijen voor wat betreft arbo-en preventie-vraagstukken.

Je maakt onderdeel uit van de HR-afdeling. Deze afdeling bestaat uit een aantal teams. Je werkt als arbo-coördinator nauw samen met je collega’s van het verzuimbureau en het team HR-adviseurs. Daarnaast bestaat de afdeling uit het team opleiding & ontwikkeling, het team flexbureau & roosterbeheer, het team werving & selectie en de HR-administratie. Je legt verantwoording af aan de manager HR. De HR-afdeling kenmerkt zich door bevlogenheid, vakmanschap en professionaliteit.

Binnen HRM zijn de ambities voor de komende jaren uitgewerkt in een jaaractieplan. En sluiten daarmee aan op de ZINNbrede strategische beleidscyclus. Kernbegrippen hierin zijn de ontwikkeling van ‘duurzame inzetbaarheid’, ‘strategische personeelsplanning’ en ‘een leven lang leren’. Binnen de meerjarige programmalijn Duurzame Inzetbaarheid heb je vanuit je vakgebied een adviserende rol richting de projectleiders en ben je lid van de arbocommissie.

Je werkt zowel op de locatie De Dilgt in Haren als vanaf je thuiswerkplek.

En jij?

  • Hebt een afgeronde relevante HBO opleiding (bijvoorbeeld op het gebied van HR en arbo & gezondheid); kennis van arbo en bijbehorende actuele wet- en regelgeving is een voorwaarde;
  • Hebt ruim vijf jaar relevante werkervaring;
  • Bent een stevige vakinhoudelijke professional met passie voor je vak; hebt ervaring met het uitzetten en coördineren van een RI&E in een complexe organisatie;
  • Werkt snel en zelfstandig; bent daarin proactief, toont eigenaarschap, bent stressbestendig, kunt goed plannen, organiseren, helder en stevig adviseren; je weet draagvlak te krijgen voor de uitvoering van je adviezen;
  • Weet goed wat er speelt op het gebied van arbo; hebt visie op arbo-beleid en duurzame inzetbaarheid; bent innovatief en kunt snel aansluiten bij de ontwikkelingen binnen onze organisatie. Hierbij toon je je uitstekende analytische vaardigheden.
  • Beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden; kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar onderscheiden; hebt een nauwkeurige en ‘vlotte’ pen; bent in staat om snel te communiceren en schakelen op diverse niveaus en gremia.

Ons aanbod
We bieden je een veelzijdige baan in een leuk team. Het betreft een nieuwe functie die in ontwikkeling is. Waar je al je deskundigheid in kwijt kunt. Minimaal voor 24 uur per week; in overleg is veel bespreekbaar. Een marktconform salaris (max FWG 55 cao VVT), afhankelijk van leeftijd en ervaring. ZINN heeft een uitstekend leerprogramma dat gericht is op persoonlijke ontwikkeling en innovatie. Naast een marktconforme beloning volgens de cao kent ZINN een aantal aantrekkelijke regelingen. Zo kun je dankzij de fiscale regeling zeer voordelig een fiets, tablet/computer, smartphone of sportabonnement aanschaffen. Daarnaast heeft ZINN een regeling voor extra vergoeding reiskosten, een thuiswerkregeling, kun je korting krijgen op je (ziektekosten)verzekeringen en hebben wij een regeling voor het vergoeden van opleidingskosten.

Meer weten en solliciteren?
Ben je enthousiast en wil je meer weten over deze baan, bel dan met Folly Schuurke, Manager HR. Zij is te bereiken via het telefoonnummer 06 523 977 44. Voor meer informatie over ZINN verwijzen we je naar www.zinnzorg.nl.

Reageren? Mail vóór maandag 25 oktober a.s. je motivatie en CV naar sollicitaties@zinnzorg.nl onder vermelding van vacaturenummer 9311 21-172 in de onderwerpregel.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op woensdagmorgen 27 oktober a.s. op locatie De Dilgt in Haren. Zijn we beide enthousiast na dit eerste gesprek dan zal het tweede gesprek online via Teams plaatsvinden op woensdagmorgen 3 november a.s..

De vacature wordt intern en extern gepubliceerd. Interne kandidaten krijgen bij gelijke geschiktheid voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.