Meewerkende coördinator klantenservice

WLN B.V. is water in de breedste zin van het woord. Begonnen als drinkwaterlaboratorium, heeft WLN zich afgelopen decennia ontwikkeld tot een hoogwaardig centrum voor waterkwaliteit en watertechnologie, waar onderzoek en praktijk samenkomen. WLN heeft biologische, chemische en
technologische expertise in huis, een unieke combinatie die resulteert in een breed dienstenpakket op het gebied van waterkwaliteitsmonitoring, waterkwaliteitsbeheer en waterbehandeling.
Hierbij is de maatschappelijke relevantie van water en het vooroplopen in nieuwe ontwikkelingen WLN op het lijf geschreven. WLN is klein genoeg om elkaar goed te leren kennen en groot genoeg om een bepalende speler te zijn op haar vakgebied in de noordelijke helft van Nederland.

De belangrijkste klanten van WLN zijn de drinkwaterbedrijven van Groningen en Drenthe, voor wie WLN het waterkwaliteitsgeweten is. Daarnaast heeft WLN veel klanten binnen de overheid en de industrie in Noord-Nederland, waar WLN een grote verscheidenheid aan analyses voor uitvoeren.

WLN is op zoek naar een:

MEEWERKENDE COÖRDINATOR KLANTENSERVICE
MET EEN LABORATORIUMACHTERGROND VOOR 36/40 UUR PER WEEK IN GLIMMEN


Kom jij uit “de wereld van de analist”, weet je de klant centraal te stellen en vind je het geen probleem mee te werken op de klantenservice ……
dan is WLN op zoek naar jou


Als coördinator Klantenservice werk je mee op de afdeling en ben je tevens het aanspreekpunt op en van de afdeling. Je bemenst samen met nog 2 collegae het team klantenservice en een 3e collega is de relatiebeheerder van WLN. Het aandeel coördinatie beslaat ongeveer 20% van je tijd. Gezien de ontwikkelingen bij WLN zal dit aandeel in de toekomst meer gaan worden.
De medewerkers van de klantenservice ontzorgen voornamelijk de medewerkers van het laboratorium van WLN.

Als coördinator Klantenservice heb je de volgende taken:

  • je bent het eerste aanspreekpunt voor de managers en de teamleiders;
  • ICT verzoeken van de klantenadministratie zet je om in verzoeken voor het functioneel beheer;
  • Je onderhoudt bestaande procedures, verbeteringen die je signaleert zet je om in verbeterde werkprocessen, vervolgens pas je de procedures aan;
  • Je houdt je bezig met de planning van de werkzaamheden op Klantenservice en hebt daarbij aandacht voor werkdruk, werktijden en vakanties;
  • je bent de functioneel beheerder van het klantenregistratiesysteem.

Wanneer je meewerkt op de afdeling verricht je de volgende taken:

  • je bent samen met je collegae het aanspreekpunt voor de medewerkers van het laboratorium en voor de klanten van WLN;
  • je ontvangt binnengekomen monsters, controleert deze en verwerk ze in het labsysteem ILIS;
  • je optimaliseert de gegevens van de klanten, monsterpunten en methodes;
  • je stelt standaardrapportages op aan de hand van uitgevoerd onderzoek en factureert deze;
  • je stelt offertes en jaaropdrachten op;
  • op verzoek van klanten stel je jaarevaluaties op en voer je overige opdrachten van klanten uit;
  • je bewaakt de voortgang van de standaardonderzoeken die de klanten hebben aangevraagd;
  • je verzorgt de correspondentie met de klant;
  • voor onderzoek dat wordt uitbesteed maak je prijsafspraken, controleer je de facturen,
  • verzorg je de logistieke afhandeling, boek je de resultaten in en de analyseresultaten geef je door aan de klant;
  • je informeert klanten bij te nemen acties en meetplannen bij overschrijding van de analyseresultaten en interpreteert deze;
  • je verzorgt de logistiek rondom het koerierswerk.

Behalve dat je in het bezit bent van een relevante MBO/HBO opleiding bij voorkeur als analist,

  • beschik je over leidinggevende capaciteiten;
  • heb je enige ervaring opgedaan in een laboratorium;
  • ben je vaardig in het opstellen van adviezen en rapportages;
  • ben je bekend met ILIS, Corsa, CRM en MS office;
  • ben je klantvriendelijk zowel intern als extern;
  • beschik je over commerciële vaardigheden;
  • werk je oplossingsgericht en ben je ondernemend;
  • stel je, je flexibel op en kun je snel schakelen.


Wat kan WLN jou bieden?

WLN biedt jou een jaarcontract met kans op verlenging voor een contract voor onbepaalde tijd waarbij je in dienst treedt bij WLN. Het salaris is voorlopig (definitieve indeling volgt nog) ingedeeld in schaal H van het Hayloongebouw (minimaal € 2.677,00 en maximaal € 3.570,00 bruto per maand) bij een fulltime dienstverband, aangevuld met een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget van ruim 20% van je bruto maandsalaris, waar je zelf invulling aan kunt geven.


Interesse?

Ben jij degene waar WLN naar op zoek is? Stuur dan vóór 4 januari 2020 je schriftelijke motivatie en curriculum vitae naar onder vermelding van vacaturenummer 06-2019.1 Mocht je vragen hebben over de vacature dan kun je contact opnemen met Freek Reitsema, manager Financiën en Ondersteuning, via 06-50514293.
De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 2.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.