Medewerker Zorgadministratie-Zorgcontrole

De functie
Als medewerker in de back-office werk je nauw samen met de collega’s zorgcontrole en DBC-coördinatoren van de afdeling. Gezamenlijk streven we naar het correct registreren en declareren van zorgactiviteiten en DBC’s. Verbetering van zorgregistratie is een belangrijk onderdeel binnen de afdeling Zorgadminstratie. Door uitvoering van controles ter voorbereiding op het facturatieproces draag je bij aan juiste verantwoording richting zorgverzekeraars. Je voert verschillende controleprocessen uit. Je controleert registratiegegevens die ingevoerd worden naar aanleiding van geleverde zorg. Je toetst de registratie aan de geldende wet- en regelgeving. Je controleert aan de hand van signaleringslijsten of gegevens op de juiste manier in het systeem zijn geregistreerd. Je zorgt voor koppeling van de juiste gegevens aan het betreffende behandeltraject.

Je neemt initiatief om zaken op te pakken, af te stemmen en op te lossen. Verbetervoorstellen met betrekking tot werkprocessen binnen de zorgregistratie reik je gevraagd en ongevraagd aan binnen het team of aan de DBC-coördinator van het betreffende specialisme. Je hebt een scherpe analytische blik en werkt systematisch en nauwkeurig.

Per 2022 is het WZA overgestapt op Horizontaal Toezicht: Een manier van samenwerken tussen de zorgaanbieder en zorgverzekeraars welke zich richt op de rechtmatigheid van de zorguitgaven. In plaats van gegevensgerichte controle achteraf, wordt de rechtmatigheid van declaraties al aan de voorkant gecontroleerd en geborgd. Jouw functie vervult hierin een belangrijke rol.

 Je draagt bij in de ontwikkeling van controles op de bronregistratie en het tot stand brengen van de uitvoering van correcties in de 1e  administratieve lijn. Hierin heb je ook contact met medewerkers binnen de poliklinieken en behandelaren. Dit is een belangrijk onderdeel in de ontwikkeling van zorgregistratie, de controle daarop en het juist declareren van geleverde zorg. Andere voorkomende (zorg)administratieve werkzaamheden die van belang zijn voor de uitvoering van taken op de afdeling pak je ook op. Bijvoorbeeld de frontofficetaak om interne- en externe vragen over de berekening van behandelingen te beantwoorden.

De afdeling
De zorgadministratie is onderdeel van de sector Bedrijfsvoering. Deze bestaat uit een afdelingshoofd, drie DBC-coördinatoren, twee functionarissen zorgcontrole, een medewerker facturatie- en functioneelbeheer, drie medisch codeurs, twee frontofficemedewerkers. 
De afdeling Zorgadministratie adviseert en ondersteunt de organisatie bij een juiste en volledige registratie en declaratie. De afdeling ondersteunt de implementatie van wet- en regelgeving en toetst de uitvoering om juiste facturatie van verleende zorg te realiseren. Collega’s binnen de Zorgadministatie werken onderling nauw samen met elkaar én andere afdelingen. Kenmerkend zijn de korte lijnen, de betrokkenheid en het goede overzicht over het gehele proces van zorgregistratie binnen het ziekenhuis.

Wij vragen
Voor deze functie zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega om ons team te komen versterken. Je bent samenwerkingsgericht maar kunt ook goed zelfstandig werken. Je weet je weg goed te vinden in geautomatiseerde systemen. Bij voorkeur heb je ervaring met HIX (voorheen EZIS) en heb je ook enig cijfermatig inzicht.

  • Je hebt een afgeronde opleiding niveau MBO+ financieel/administratief met ruime ervaring op het vakgebied of HBO-startersniveau financieel/administratief met enige ervaring op het vakgebied.
  • Een scherpe analytische blik, systematisch en nauwkeurig werken is een vereiste.
  • Kennis van en inzicht in administratieve ziekenhuisprocessen, registratiesystematiek én kennis van wet- en regelgeving ziekenhuiszorg is van belang.
  • Tact, hulpvaardigheid en in teamverband kunnen werken zijn van belang.
  • Je bent vaardig in het werken met en gebruik maken van internetapplicaties, Excel, Word.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden die nodig zijn in het contact met specialisten, andere hulpverleners, zorgverzekeraars, alsmede patiënten.

Daarnaast kun je je vinden in de volgende WZA-competenties:

  • Klantgericht
  • Samenwerkingsgericht
  • Vernieuwings-/ontwikkelingsgericht
  • Kostenbewust

Werken in het WZA: #wijWZA
Met betrokken en bevlogen medewerkers kunnen we de best mogelijke zorg leveren op de juiste plek, mét behoud van de medisch specialistische zorg in Drenthe. Onze medewerkers weten als geen ander dat het in het WZA normaal is om eigenaarschap te tonen, slim te werken, proactief te handelen en inzetbaar te blijven. Bij ons krijg je de ruimte, zodat je zelf kansen kunt pakken en volop gebruik kunt maken van je ervaring, expertise en kennis.
Het WZA wil continu verbeteren. Dat verwachten we ook van jou. We werken met zijn allen aan een plezierige werkplek, ruimte voor professionele en persoonlijke ontwikkeling, een fijne sfeer en mogelijkheden om te kunnen blijven vernieuwen en verbeteren. Dat is #wijWZA!

Wij bieden
Wij bieden jou een functie aan met veel ruimte voor eigen initiatief. Werken in het WZA betekent werken in een basisziekenhuis, waarbij de lijnen kort zijn en de collega’s elkaar kennen. Daarnaast bieden we je het volgende:

  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris conform de cao-Ziekenhuizen, afhankelijk van kennis en ervaring wordt de functie ingeschaald in FWG 40 of 45;
  • Aantal uren 24-32 uur
  • Een vakantietoeslag van 8,33%;
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33%, een fiscale uitruilregeling op het gebied van reiskosten en diverse aantrekkelijke collectieve verzekeringen;
  • Een online leeromgeving met een groot aanbod van gratis cursussen en e-learnings via GoodHabitz en Expertcollege zodat je altijd de ruimte hebt om jezelf te ontwikkelen;
  • Het interne programma Fier!, ter bevordering van jouw duurzame inzetbaarheid;
  • Diverse regelingen, zoals een reiskostenregeling en een thuiswerkregeling;
  • Een goede bereikbaarheid met het ov, gratis parkeergelegenheid op loopafstand van het WZA en een gratis overdekte (en afgesloten) fietsenstalling.


Sollicitatieprocedure
Is deze functie jou op het lijf geschreven? Dan ontvangen we graag je cv en motivatie, uiterlijk 2 september 2022. Dit kan via de sollicitatiebutton op onze website. De gesprekken vinden plaats in week 39.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd, waarbij interne kandidaten voorrang hebben op de procedure.

Informatie
Heb je nog vragen over deze vacature? 

Heb je nog vragen over deze vacature? Dan kun je contact opnemen met Alie Schokker, hoofd Zorgadministratie tot week 34 en vanaf week 36. Zij is te bereiken via telefoonnummer 0592-325435 (maandag/donderdag). En in week 35 met Roelinda Bos DBC Coördinator via telefoonnummer 0592-325033 (maandag/donderdag).

Via www.wza.nl kun je meer informatie vinden over het Wilhelmina Ziekenhuis Assen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.