Manager plannen en projecten

Voor 36 uur per week.

Je hoeft de krant maar open te slaan en je leest over de extreme droge zomer, rivieren die droog staan en de oproep om zuinig om te gaan met water. En als er hoosbuien zijn, zie je de straten blank staan, kelders onder water en natte landerijen. Waterbeheer is in deze tijden van klimaatverandering, een actueel en relevant onderwerp. Als je daar aan wilt bijdragen, ga dan aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het water.

Als Wetterskipper krijg je vertrouwen, verantwoordelijkheid en de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen. Ook bieden we je aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, een unieke werkomgeving en bevlogen collega’s, die betrokken zijn bij hun werk en bij elkaar. Met duizend-en-één expertises in huis kun je hier verrassend veel kanten op. En wát je ook doet, als Wetterskipper maak je altijd een verschil in de wereld om je heen. Je draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Waar kom je te werken?

Als manager van de vakgroep plannen en projecten (deelsystemen) heb je direct invloed op de inrichting van Friesland. Je draagt bij aan schoner water door het aanleggen van natuurlijke oevers. Je zorgt voor voldoende water voor wonen, werken en natuur door het aanleggen van waterbergingsgebieden. Door het maken van vispassages zorg je ervoor dat vissen door heel Friesland kunnen zwemmen. En je reviseert gemalen, zodat Friesland ook in de toekomst klaar is voor de klimaatverandering. Dit doe je met een groep deskundige wetterkippers die met kennis en bevlogenheid samenwerken met alle inwoners van Friesland. Check ook ons filmpje.

Wat ga jij doen?                                             

Als manager

  • geef je op inspirerende wijze leiding en sturing aan de ontwikkeling van de vakgroep.
  • ben je opdrachtgever voor meerdere opdrachten, zoals gebiedsprocessen en bodemdaling
  • heb jij een visie op de vakgroep en deel je die met opgavemanagers, directie en bestuur.
  • adviseer je gevraagd en ongevraagd de opgavemanager over ontwikkelingen in het vakgebied en de eventuele consequenties voor de opgave.
  • Werk je samen met andere managers aan de ontwikkeling van de organisatie en het realiseren van de opgaven.
  • initieer en bevorder je de samenwerking met externe partijen, zoals aannemers, provincie, gemeenten en maatschappelijke organisaties.
  • volg je beleidsontwikkelingen en vertaalt deze naar uitvoering in je eigen vakgroep.
  • ben je  budgetverantwoordelijk en zorg je voor het opstellen, bijsturen en evalueren van rapportages, begrotingen en jaarplannen.


Wie ben jij?

Jij…

  • hebt hbo+/wo- werk- en -denkniveau en leidinggevende ervaring.
  • hebt kennis en inzicht van het vakgebiedof je kunt dat je snel eigen maken.
  • bent toegankelijk voor medewerkers en een prettige en gelijkwaardige gesprekspartner.
  • bent proactief, gaat positief kritisch het gesprek aan en zoekt daarbij naar oplossingen.
  • hebt ervaring met het opstellen van voorstellen voor bestuur en directie om beleid, procedures en processen te borgen.
  • bent intrinsiek gemotiveerd om een sturende rol te spelen in de uitvoering van de opgaven.
  • bent bereid om een rol te vervullen in de crisisorganisatie.

Voldoe je niet helemaal aan het profiel, maar is je ontwikkeling gericht op deze werkzaamheden, ook dan ontvangen wij graag je motivatiebrief.


Als Wetterskipper krijg je

  • vertrouwen, verantwoordelijkheid en de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen.
  • verrassend veel loopbaankansen in een organisatie met duizend-en-één expertises.
  • een unieke werkomgeving en bevlogen collega’s, die betrokken zijn bij hun werk én bij elkaar.


Wat bieden we jou?

  • bruto maandsalaris van minimaal € 4.264,- en maximaal € 6.041, - (schaal 12 cao werken voor waterschappen, bij een volledige werkweek van 36 uur), afhankelijk van opleiding en ervaring. 
  • individueel keuzebudget (21 procent van je brutosalaris) dat je laat uitbetalen of bijvoorbeeld inzet voor extra verlof.  
  • een eigen opleidingsbudget van € 6000,- Persoonlijke ambitie en ontwikkeling vinden wij namelijk erg belangrijk.
  • uitstekende mogelijkheden voor een goede balans tussen werk en privé. Bijvoorbeeld thuiswerken of variabele werktijden. Uiteraard faciliteren wij je om dat goed te kunnen doen, naast een laptop en telefoon krijg je van ons een thuiswerkbudget van € 850,-
  • een reiskostenvergoeding woon-werk a 19ct per km of een thuiswerkvergoeding van € 3,-. 
  • pensioenvoorzieningen bij het ABP en de mogelijkheid om deel te nemen aan onze collectieve verzekeringen.

Wil je meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Rixt Smit, opgavemanager deelsystemen, telefoon 058-2922720.

Is dit jouw volgende baan?

Dan horen we graag van jou! Stuur een email met cv en motivatie naar: sollicitaties.051552@werkeninfriesland.nl

Je kunt uiterlijk tot en met 27 september 2022 solliciteren. We houden de sollicitatiegesprekken op donderdag 6 oktober 2022.

Als je bij ons komt werken, moet je een verklaring omtrent gedrag inleveren.