Medewerker BAG/WOZ (2 fte)

Gemeente Westerkwartier

zoekt

2 medewerkers gegevensbeheer (BAG/WOZ) (36 uur per week)

Gemeente Westerkwartier is een jonge gemeente met een eigen DNA: Dichtbij, Nuchter en Ambitieus. We hebben ons eigen verhaal en onze eigen kernwaarden. Samen maken we het Westerkwartier én zijn we er voor onze inwoners, dat is waar Westerkwartier voor staat. We gaan samen voor de waarden die ons het meest na aan het hart liggen: dichtbij, in verbinding, wendbaar en persoonlijk leiderschap. De gemeente heeft 63.000 inwoners en telt, inclusief ons sociaal werkbedrijf Novatec, ongeveer 1.000 werknemers. De dienstverlening wordt verleend vanuit 5 werklocaties.

Het team
Het team Gegevensbeheer is onderdeel van het Domein Ondersteuning. Het team draagt er zorg voor dat de gegevens uit de basisregistratie BAG,WOZ,BRP, BGT en BRO op een zorgvuldige wijze worden beheerd en ontsloten voor de gebruikers. Dit om de organisatie op het juiste moment over de juiste gegevens van de juiste kwaliteit te laten beschikken. Verder zorgt het team voor de gegevensuitwisseling intern en met andere organisaties, de kwaliteitsbewaking, monitoring, verantwoording en de beveiliging van gegevens. Het team Gegevensbeheer heeft als standplaats Marum maar het is mogelijk dat je op termijn elders wordt ingezet.
De organisatie is op weg naar zelforganisatie. Het is daarom belangrijk dat je goed gedijt in een nieuwe organisatie waarbij rollen, taken en verantwoordelijkheden binnen teams gaandeweg worden ingevuld.

De functie
In deze brede functie zal in eerste instantie de nadruk liggen op gegevensbeheer voor de BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen).

  • vanuit jouw expertise ben je verantwoordelijk voor het toetsen van allerhande brondocumenten op juistheid, volledigheid en tevens hun actualiteit;
  • je bent verantwoordelijk voor de inhoudelijke data, kwaliteit en volledigheid van de BAG-gegevens;
  • je houdt je bezig met het registreren en vastleggen van aangeleverde brondocumenten voor de BAG;
  • binnen het domein Bedrijfsvoering ben je eveneens verantwoordelijk voor afstemming binnen de keten. Daarbij monitor je de lopende procedures en signaleer je knelpunten, waarover je het management tijdig en waar nodig proactief informeert en komt met verbetervoorstellen;
  • het opvoeren/muteren van WOZ-(deel)objecten en het beheren van de BAG-WOZ koppeling;
  • het afstemmen met andere basisregistraties zoals BGT, WOZ , BRO en BRP;
  • het onderhouden van contacten met de vergunningverlener en de toezichthouder/handhaver;
  • het bewaken en afhandelen van de terugmeldingen;
  • het verwerken van mutaties in de basisregistraties BAG en WOZ;
  • het controleren van kadastrale volledigheid;
  • het controleren van WOZ-taxaties en het oplossen van uitval met betrekking tot de BAG/WOZ koppeling.

Jouw kwaliteiten
Je hebt ervaring in het werken met Geo-informatie en houdt goed overzicht op de verschillende werkzaamheden binnen je functie. Je hebt een probleemoplossend vermogen en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden ten behoeve van de afstemming met collega’s en burgers.
Daarnaast vragen we het volgende van je:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • kennis van wetgeving BAG en WOZ;
  • ervaring met BAG-registraties en WOZ-registraties;
  • ervaring met werken met geografische Informatie;
  • mede verantwoordelijk voor de gegevensuitwisseling met de LV BAG en LV WOZ;
  • je bent in staat om nauwkeurig en consequent te werken;
  • je hebt ervaring met genoemde werkzaamheden, waardoor je zelfstandig (complexe) BAG; gerelateerde vragen kunt oppakken en oplossingen kunt aandragen;
  • je bent resultaatgericht;
  • je toont initiatief;
  • je bent nauwkeurig, goed in plannen en organiseren;
  • je bent discreet, dienstverlenend, stressbestendig, en collegiaal; je bent een doener en hebt een klant- en servicegerichte instelling;
  • je levert een bijdrage aan het zelforganiserend vermogen van het team;
  • daarnaast gelden voor alle medewerkers de kerncompetenties: humor, lef, samen en vertrouwen.

Ons aanbod
We bieden jou een aantrekkelijke en dynamische functie in een politiek-bestuurlijke omgeving met grote ontwikkelingen en opgaven. Het bouwen aan de nieuwe organisatie zien we als een uitdagend traject. Het gaat om een structurele vacature, waarbij je in eerste instantie een arbeidsovereenkomst voor een jaar wordt aangeboden. Je wordt ingeschaald in functieschaal 8 (maximaal € 3.591,-).

Meer informatie
Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met teamleider/coach Frits Moorlag, 06-53408742 of frits.moorlag@westerkwartier.nl . Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met HRM medewerkster Anjo Nieborg, 06 28758263 of anjo.nieborg@westerkwartier.nl

De procedure
Ben jij de collega die met ons wil bouwen aan de gemeente Westerkwartier? Mail dan vóór 12 april 2021 jouw motivatie en cv, onder vermelding van vacaturenummer 2021020, naar sollicitatie@westerkwartier.nl.

acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.