Beleidsmedewerker Verkeer & Vervoer

Beleidsmedewerker Verkeer & Vervoer
36 uur per week
Puzzel je graag aan complexe verkeers- en vervoersvraagstukken en kun jij het verschil maken in het Westerkwartier als het gaat om de uitvoering van onze verkeersvisie? Dan kon dit zo maar eens de perfecte baan voor jou zijn en komen we graag met je in contact. Echt een baan met impact waarin jij straks het verschil kunt maken voor onze inwoners.

Wat ga je doen?
Als ervaren beleidsmedewerker kun je meteen stevig aan de bak als het gaat om advisering over strategische verkeersvraagstukken en infrastructurele opgaven. Denk maar eens aan onze ambitieuze woningbouw opgave, de 380 kV hoogspanningsverbinding, uitdagingen op het gebied van openbaar vervoer en bijvoorbeeld de veelbesproken plannen rondom ontwikkeling van de Lelylijn. Stuk voor stuk ontwikkelingen waarin complexe verkeersvraagstukken een centrale rol spelen waarop jij samen met je enthousiaste collega's gaat anticiperen.

Met goed doordachte adviezen, maar vooral ook door jouw enthousiasme in te zetten en te zorgen dat verkeer & vervoer continu op de kaart staat binnen en buiten de organisatie, maak jij het verschil. Je zorgt voor een goede vertegenwoordiging op deze dossiers en bent voor jouw portefeuille het aanspreekpunt voor externe partijen als RGA (Regio Groningen & Assen), Provincie, Rijkswaterstaat en omliggende gemeenten. En natuurlijk kunnen onze inwoners ook gewoon bij jou terecht met vragen over de verkeers- en vervoerssituatie in de gemeente. Een prachtige baan waarin je op je vakgebied de lijnen uitzet, echt impact hebt en als sparringpartner het college en management adviseert over de besluitvorming en mogelijke oplossingsrichtingen.

Als verbinder en aanjager heb je het in je om alle betrokken partijen, zowel in- als extern, samen te brengen. Belangrijk werk waarin je op alle organisatieniveaus invloed uit kunt oefenen om de gewenste resultaten te behalen. Uiteraard geven we je daarbij alle ruimte en sta je er niet alleen voor. Enthousiast geworden? Lees dan snel verder wat we jou te bieden hebben.

Wat bieden we jou?

  • Een prima salaris tot maximaal € 5.247, - bruto per maand bij een fulltime dienstverband.
    Boven op het salaris komt nog de opbouw van het individueel keuzebudget (IKB) ter grootte van 17,05% van je brutosalaris. Het individueel keuzebudget is vrij besteedbaar en kan bruto worden uitgekeerd of worden uitgeruild voor o.a. het kopen van extra verlof.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder volledige vergoeding woonwerkverkeer (0,23 netto per kilometer) of vergoeding openbaar vervoer, aanvullende arbeidsongeschiktheidsverzekering, een prima pensioenopbouw met lage werknemersbijdrage en hybride vergoeding voor thuiswerken.
  • Ook beschikken we over een opleidingsbudget zodat jij je blijvend kunt scholen om actueel te blijven op de laatste ontwikkelingen.
  • Een arbeidsovereenkomst die in eerste instantie wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar, waarbij we de uitdrukkelijke intentie hebben om aansluitend een vast dienstverband aan te gaan bij goed functioneren.
  • Wij werken grotendeels hybride. Laat het werk het toe, dan kun je thuiswerken en regelen wij de werkplekinrichting. Ben je nodig op kantoor of op locatie? Dan is daar voor jou een plek.

Wie ben jij?
Als beleidsmedewerker verkeer & vervoer weet jij jezelf al snel te positioneren als een kundig en gewaardeerd adviseur voor bestuur, externe partners, inwoners en collega’s. Je staat stevig in je schoenen en durft buiten de gebaande paden te gaan en daarbij risico’s te nemen, waarbij je een goede inschatting weet te maken van het politieke draagvlak. Een goede samenwerking is voor jou de basis van ieder succes. Het is jouw kracht om mensen te verbinden en hen te inspireren en
enthousiasmeren als het gaat om het realiseren van de plannen op het gebied van verkeer & vervoer. Jij hebt visie, denkt graag in kansen en oplossingen en vindt gemakkelijk je weg in een bestuurlijke organisatie. Je communiceert duidelijk, creëert makkelijk draagvlak en bent een echte netwerker. Verder ben je resultaatgericht, analytisch en vooral een leuk mens om mee samen te werken.

  • Je hebt een afgeronde hbo/vwo opleiding, wij denken bijvoorbeeld in de richting van verkeerskunde, ruimtelijke ordening, planologie of civiele techniek.
  • Je hebt aantoonbare ervaring als beleidsmedewerker in een politiek-bestuurlijke omgeving en hebt ervaring op het gebied van verkeer en vervoer.
  • Ten slotte heb je een gezonde ambitie en herken je jezelf in onze kerncompetenties: verantwoordelijk, verbinding en wendbaar.

Het team
Als beleidsmedewerker werk je binnen team Wegen, Verkeer & Vervoer. De verkeer & vervoer component bestaat uit 2 beleidsmedewerkers, een medewerker verkeer & vervoer en een administratief medewerker. Je voert alle taken uit die  samenhangen met beleidsuitvoering tot strategisch en complex beleidsadvies. We werken grotendeels hybride, waarbij we thuis werken afwisselen met ontmoeting en overleg op één van onze werklocaties. De standplaats van het
team is Zuidhorn.

Gemeente Westerkwartier

Gemeente Westerkwartier is een jonge gemeente met een eigen DNA: Dichtbij, Nuchter en Ambitieus. We hebben ons eigen verhaal en onze eigen kernwaarden. Samen maken we het Westerkwartier én zijn we er voor onze inwoners, dat is waar Westerkwartier voor staat. We gaan samen voor de waarden die ons het meest na aan het hart liggen: verantwoordelijk, in verbinding en wendbaar. De gemeente heeft 65.000 inwoners en telt, inclusief ons sociaal ontwikkelbedrijf Novatec, ongeveer 1000 werknemers. De dienstverlening wordt verleend vanuit vijf werklocaties.

Solliciteren
Herken jij jezelf helemaal in deze functie? Dan ontvangen we jouw motivatie en cv graag uiterlijk 18 februari via werkenvoorgroningen@westerkwartier.nl onder vermelding van vacaturenummer 2024003. De gesprekken zijn op maandag 26 februari.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.