Vastgoed adviseur/regisseur grondzaken

Voor het team Plannen & Projecten zijn wij op zoek naar een verbindende, strategische en resultaatgerichte  

                                                                                                                                       Vastgoed adviseur /regisseur grondzaken

 36 uur per week

(vacature 22/13)

Weet jij als geen ander de regionale partners en markt te betrekken bij het optimaal verwerven van gronden en het beheren van vastgoed? En hou je in het onderhandelingsspel rekening met de verhoudingen tussen partijen? Kennen complexe grondtransacties en grondverwervingsstrategieën en -processen geen geheimen voor jou? Stel je met gemak strategische grondplannen op? En zoek jij altijd actief naar kansen in de grondmarkt? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 Wat ga je doen?

  • Als grondcoördinator heb je de procesverantwoordelijkheid voor het onderhandelen, verwerven en tijdelijk beheren van vastgoed in de eigen (gebieds)projecten en voor de uitvoering van beheer, onderhoud en beleid. In een samenspel met deze afdelingen ben je medeverantwoordelijk voor het opstellen van realisatiestrategieën. Die voer je vervolgens uit binnen de projecten en afdelingen wat betreft vastgoed/grondverwervingen. Je zet deze strategieën om in deals binnen de eigen (deel)projectgebieden
  • Je zorgt voor een strategisch grondverwervingsstrategie die ervoor zorgt dat ons waterschap de komende jaren goed zijn opgaven binnen beleid of projecten kan realiseren. Daarbij sta je ook aan de lat om een plan te maken hoe we samenwerking met de regionale partners en de markt moeten vormgeven om dit uit te voeren
  • Je zorgt voor een gedragen grondverwervingsbeleid dat is afgestemd met interne afdelingen en onze bestuurders. Je zorgt ervoor dat dit door iedereen wordt gebruikt bij komende grondverwervingen. Ook stel je samen met interne stakeholders een raamcontract op voor de komende jaren waarin we de markt op een samenwerkingsgerichte manier inzetten voor onze grondverwervingsopgave
  • Om de functie goed te kunnen uitvoeren stuur je op gezamenlijk resultaat, ben je in staat om boven de materie te hangen en creëer je ruimte voor nieuwe en minder voor de hand liggende oplossingen. Je bent in staat om zelfstandig en zakelijk een oordeel te vormen.

  Wat bieden we jou?

  • Een baan in een dynamisch, maatschappelijke werkveld bij een platte organisatie in ontwikkeling.
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met zicht op een vast dienstverband
  • Een salaris tussen minimaal Є 3.758,- en maximaal € 5.248,- (schaal 11) bruto per maand (norm 1 januari 2022) bij een fulltime dienstverband. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring
  • Daarnaast ontvang je bovenop je brutosalaris 21% Individueel Keuze Budget (IKB), dit kun je uit laten betalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen
  • Een pensioenregeling bij ABP pensioenfonds
  • Uitstekende mogelijkheden om een goede balans te creëren tussen werk en privé met onze thuiswerkmogelijkheden
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals bijvoorbeeld een eigen budget van € 6.000,- voor opleidingen en een vergoeding voor de reiskosten van woon-/werkverkeer of een thuiswerkvergoeding
  • Je standplaats is Groningen. Deze is goed bereikbaar met eigen auto of openbaar vervoer.

 Wat heb je nog meer in huis?

  • een HBO+/WO werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • kennis en affiniteit met strategische ontwikkelingen in de grondmarkt en het landelijk gebied
  • het vermogen om op verschillende abstractieniveaus te acteren
  • goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden
  • het vermogen om planmatig te werken en daarbinnen duidelijke en haalbare afspraken te maken
  • een open en verbindende, communicatieve manier van (samen)werken
  • gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.

 Wie ben jij?

  • Je bent een stevige gesprekspartner die op een natuurlijke wijze kan adviseren en overtuigen
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en weet dit op de juiste toon te verwoorden
  • Je werkt resultaatgericht, bent flexibel en denkt in termen van mogelijkheden en oplossingen
  • Je signaleert problemen en herkent belangrijke informatie, die je vertaalt naar de organisatie en deelt met betrokken partijen.

Over team Plannen & Projecten

Met zo’n driehonderd medewerkers zijn wij een van de kleinere waterschappen in Nederland, maar ook een van de meest professionele, slagvaardige en innovatieve. Als regisseur vastgoed werk je in het proces Afvalwaterketen en Digitalisering samen met ongeveer zestig collega’s: projectleiders, -managers, -medewerkers, en Integraal Projectmanagement-managers binnen de afdeling Plannen en Projecten.

Word jij onze nieuwe vastgoed adviseur?

  • Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Bezoek dan de website www.noorderzijlvest.nl/vastgoed adviseur/regisseur grondzaken.
  • Stuur ons je motivatie voorzien van CV, onder vermelding van het vacaturenummer.

Wil je eerst meer informatie over de functie?

  • Neem dan contact op met Maurice Lunenborg, manager van de afdeling Plannen en Projecten via 06 - 21 11 22 40 of 050 - 304 83 88.
  • Op basis van het Integriteitbeleid bij Waterschap Noorderzijlvest is voor deze functie een VOG vereist.