Technisch applicatiebeheerder

Advies en ondersteuning

Als technisch applicatiebeheerder weet je precies hoe je onze applicaties perfect kunt laten draaien. De nadruk ligt in deze functie op het technisch beheren en ontwikkelen van ICT applicaties en platformen. Je maakt graag de vertaalslag tussen business en ICT, doorziet processen en hebt het nodige technisch inzicht om de inrichting te verzorgen.

Het team

GiGA bestaat uit een team Infrastructuur ICT en een team Advies en Applicaties ICT. Je werkt samen met 9 collega’s in het team Advies en Applicaties ICT en meerdere externe partijen. Dit team verzorgt het technisch beheer voor 5 bedrijven, 700 gebruikers, 250 applicaties, 10 platformen en de doorontwikkeling naar Autodesk, MS Dynamics 365 en het MS Power Platform. Informatie-adviseur ICT Rishi: ‘We werken in een klein team, dus je doet veel in de breedte. Je hebt contact met verschillende partners en stemt bij projecten veel af met collega’s. Je zit hier zeker niet alleen met je hoofd in de monitor.’

Lees het verhaal van Rishi

Wat ga je doen?

Als technisch applicatiebeheerder zorg je voor het continue beschikbaar zijn van applicaties. Je houdt je bezig met het inrichten, monitoren, analyseren en verbeteren van de technische infrastructuur en de procedures rondom de beheerde applicaties. Daarnaast ben je ook adviseur; je analyseert de informatiebehoefte van de klant, vertaalt deze naar oplossingen en draagt zorg voor de realisatie hiervan.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het:

  • technisch beheren van applicaties en databases op diverse gebieden, waaronder DMS, GIS en ERP
  • opstellen van implementatieplannen en begeleiden van de invoering en upgrades van applicaties en systemen
  • ontwikkelen van software op basis van onder andere powerapps, web services, powershell en scripting;
  • ontwikkelen van koppelingen tussen applicaties
  • adviseren en ondersteunen van gebruikers over vraagstukken, pakketselecties en oplossingsmogelijkheden
  • nauw contact onderhouden met leveranciers voor juiste technische input en succesvol leggen van koppelingen
  • vertegenwoordigen van de afdeling in ICT projecten, eventueel in de rol van projectleider
  • Het volgens rooster verrichten van storingsdienst buiten werktijd maakt deel uit van de functie 

Wat breng je mee?

Werken voor meerdere bedrijven betekent dat je terechtkomt in een dynamische en veeleisende omgeving. Jij overziet de projecten waarin je werkt en beweegt je makkelijk door de organisaties. Je hebt talent en ervaring om te adviseren vanuit je vakgebied en zoekt proactief contact met collega’s en gebruikers. Daarbij ben je uitstekend in staat zelfstandig wisselende zaken uit te zoeken. Je staat bekend als de specialist die zowel de applicatie als de onderliggende infrastructuur doorgrondt. Dankzij de nodige innovatiedrang geef je mede richting aan de digitale transformatie.

Daarnaast vragen wij:

  • een afgeronde hbo-opleiding (bij voorkeur hbo-ICT)
  • kennis van ITIL processen
  • 3 tot 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
  • ervaring met software ontwikkeling en technisch beheer en met de door ons gebruikte producten en systemen
  • Ervaring met projectmatig werken is een pré.

Wij bieden

Ben je al enthousiast geworden? Naast een uitdagende functie met ruimte voor ontwikkeling en zelfstandigheid bieden we je een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket in dienst bij WMD met:

  • een jaarcontract met zicht op een vast dienstverband
  • een bruto maandsalaris tussen €3.133,00 en €4.476,00 bij een volledig dienstverband
  • 22% flexibel arbeidsvoorwaardenbudget met vrije keuze voor geld of vrije tijd
  • 25 vakantiedagen plus 52 uur voor het optimaliseren van werk-privébalans
  • ruime opleidingsmogelijkheden en een persoonlijk ontwikkelbudget om je breder inzetbaar te maken voor je huidige en toekomstige functies

Bekijk arbeidsvoorwaarden

Informatie en sollicitatie

Nog steeds enthousiast? Je kunt direct solliciteren en een cv en motivatiebrief meesturen. We ontvangen je reactie graag uiterlijk 31 augustus. De eerste gesprekken vinden plaats op 9 en 14 september en vanaf 20 september is de tweede gespreksronde.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Michael Nieuwenweg, informatie-adviseur op 06 14 36 67 72 op maandag, dinsdag en vrijdag.

Je kunt direct online solliciteren en een cv en motivatiebrief meesturen via de link op de website van het WMD:

Solliciteer nu