Accountmanager

Werken bij WarmteStad

WarmteStad is een initiatief van Waterbedrijf Groningen en de gemeente Groningen. Wij voorzien wooncomplexen, kantoren en andere gebouwen van duurzame warmte en koeling. Momenteel hebben we ca. 3.000 klanten en in de nabije toekomst komen daar nog veel meer bij. Allemaal Stadjers die daarmee een bijdrage leveren aan een duurzaam en energieneutraal Groningen.

In de Grunobuurt, het Ebbingekwartier en op het Europapark hebben we bronnen voor warmte- en koudeopslag (WKO), waar diverse bedrijven en woningen gebruik van maken.

Met het Warmtenet Noordwest gaan we in de toekomst meer dan 10.000 huishoudens, instellingen en bedrijven in het noordelijke deel van de stad voorzien van duurzame warmte. Het eerste deel van het warmtenet is inmiddels aangelegd. Voor een overgangsfase van een paar jaar wordt momenteel een tijdelijke warmtecentrale met warmtekrachtinstallaties ingezet. We zijn inmiddels begonnen met de bouw van onze nieuwe duurzame energiecentrale, waarbij we gebruik gaan maken van restwarmte van datacenters. Daarnaast is ook een groot zonthermisch project als aanvullende voeding voor het warmtenet in voorbereiding.

Wat ga je doen?

Continuïteit in de groei van het aantal aansluitingen is essentieel voor het slagen van onze projecten en een primaire verantwoordelijkheid van het Team Ontwikkeling. Jij gaat je binnen het team richten op bestaande en nieuwe klanten voor onze warmtenetten, in het bijzonder de WKO-netten Grunobuurt, Ebbingekwartier en het Europapark. Rondom deze warmtenetten wordt volop gebouwd door projectontwikkelaars en woningcorporaties. Wij hebben de overtuiging dat onze warmte- en koudelevering de beste oplossing is voor onze klanten. Tijdens het ontwikkelproces van de klant ben jij vroeg in beeld en breng jij onze oplossing onder de aandacht. Jij bent de schakel tussen de klant en de interne afdelingen van WarmteStad zodat de klant op tijd een aanbieding ontvangt en de juiste systeemkeuze kan maken voor de energievoorziening. De afspraken en de planning leg jij samen met de klant vast in een offerte en in de leveringsovereenkomst maak jij afspraken over de tarieven en de dienstverlening waarop de klant kan rekenen. De komende jaren worden diverse nieuwe WKO-netten ontwikkeld waaraan jij gaat meewerken.

Je werkomgeving

Het team Ontwikkeling bestaat momenteel uit een teamcoördinator/projectontwikkelaar, 1 accountmanager en 2 commercieel technisch medewerkers. Met deze functie breiden we het team met een tweede accountmanager uit.

Samen met de teamcoördinator Ontwikkeling en je collega accountmanager stem je de lopende sales-trajecten af om er samen voor te zorgen dat WarmteStad haar groeidoelstellingen kan halen.

Naast het team Ontwikkeling kent de organisatie van WarmteStad nog een team Bedrijfsvoering, een team Warmte engineers, een team Exploitatie en een team Realisatie waarmee je veel samenwerkt. Bijvoorbeeld voor de specifieke warmte technische en financiële aspecten van je proposities kan sprake zijn van een coproductie.

WarmteStad is gevestigd in het kantoor van het Waterbedrijf Groningen aan de Griffeweg. Zolang de Coronamaatregelen van kracht zijn werken ook wij volgens de laatste richtlijnen van het RIVM. Dit betekent dat we op dit moment zoveel mogelijk vanuit huis werken, hetgeen mogelijk ook in de beginperiode van de aanstelling nog aan de orde kan zijn. Het kantoor van WarmteStad is zodanig ingericht dat het bij roulatie mogelijk is om een aantal dag(delen) op kantoor te werken zodat je ook een band met je collega’s kunt opbouwen. Aan de hand van de landelijke ontwikkelingen en richtlijnen zal ook voor het overnemen en de opbouw van contacten met klanten zo nodig een stukje maatwerk worden geleverd.

Wat vragen we van je?

Om je werk als Accountmanager  goed te kunnen uitvoeren, dien je aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Je bent in het bezit van minimaal een afgeronde HBO opleiding richting commercie of commerciële bedrijfskunde;
  • Je hebt enkele jaren ervaring met de sales van complexe producten binnen de energie-, installatie- of vastgoedbranche, bij voorkeur op het gebied van warmte- en koudetechniek;
  • Je hebt ervaring met de ontwikkeling van complexe projecten in de energie- en/of vastgoedsector;
  • Je begrijpt het werkveld en de dynamiek van woningcorporaties;
  • Je beschikt over projectmanagementvaardigheden waarmee jij complexe en langdurige ontwikkelprojecten tot een goed einde weet te brengen;
  • Je snapt hoe financiële modellen werken en gebruikt deze voor de financiële calculaties van projecten en het opstellen van rapportages en contracten;
  • Je bent target gedreven, ondernemend ingesteld en een teamspeler;
  • Je wilt graag werken aan de energietransitie in de stad Groningen volgens de kernwaarden van WarmteStad: lokaal, duurzaam, betaalbaar en ondernemend;

Naast bovenstaande vaardigheden zoeken wij iemand die zichzelf herkent in de volgende gedragskenmerken:

  • Je hebt geen drempelvrees en vindt het uitdagend om acquisitie te doen;
  • je bent eerlijk en authentiek, geen type ‘gladde verkoper’;
  • Je hebt een groot gevoel voor eigenaarschap en je bent resultaatgericht;
  • Je bent in staat om  het stakeholdersveld snel te overzien en een duurzaam netwerk op te bouwen en te onderhouden;
  • Je bent analytisch sterk en accuraat.

Wat bieden we?

Een uitdagende en dynamische functie in een even zo dynamische organisatie als WarmteStad. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheden en vrijheid om je werk en de processen zo optimaal mogelijk in te richten en mee te werken aan de doorontwikkeling van een jong bedrijf.

WarmteStad B.V. is vier jaar geleden als projectorganisatie opgericht en heeft zich inmiddels tot een volwaardig warmtebedrijf ontwikkeld. Er wordt voortdurend gewerkt aan verdere professionalisering waarbij continuïteit en bestendigheid kernbegrippen zijn. Je krijgt in eerste instantie een contract voor een jaar dat bij goed functioneren uitzicht op een vast dienstverband biedt.

Naast een marktconform salaris kent WarmteStad o.a. een studiekostenregeling, de mogelijkheid om extra uren te kopen en een pensioenregeling bij het ABP.

Interesse?

Voor nadere informatie over de vacature kun je contact opnemen met Arne Wegman, teamcoördinator Ontwikkeling via 06 – 36009874.

Je sollicitatiebrief en CV stuur je uiterlijk 18 april 2021 aan de afdeling HR van WarmteStad B.V., mailadres vacatures@warmtestad.nl, o.v.v. Accountmanager.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern opengesteld. Bij gebleken geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Een VOG en een geheimhoudingsverklaring zijn voorwaarde voor indiensttreding.

__________________________________________________________________________________

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.