Projectcontroller
Werken bij WarmteStad
Wil jij werken voor een groene toekomst? Dan ben je bij WarmteStad aan het juiste adres. WarmteStad is in 2014 opgericht door de gemeente Groningen en Waterbedrijf Groningen, meer lokaal geworteld kun je het niet krijgen. Ons doel is om een stevige bijdrage te leveren aan een CO2-neutrale stad Groningen in 2035. Door middel van verschillende technieken wekt WarmteStad duurzame energie op om huizen in Groningen te verwarmen.
WarmteStad is een jonge, snelgroeiende publieksorganisatie, die volop in ontwikkeling is en veel kansen biedt voor jou als professional. We zijn daarom op zoek naar een nieuwe Projectcontroller die samen met ons werkt aan het verduurzamen van Groningen!
Standplaats: Griffeweg 99, Groningen
Aantal uren per week: 36-40 uur
Wat ga je doen?
Als projectcontroller ondersteun je als zelfstandig professional de projectleiders en -managers bij de investeringsprojecten van WarmteStad. De investeringsprojecten waar je ondersteuning aan biedt zijn o.a. gericht op de opwek- en WKO projecten, aanleg van het warmtenet en woningaansluitingen in de stad Groningen. Het gaat om lopende projecten, maar ook nieuwe projecten die de komende jaren worden gestart. Je hebt als ervaren projectcontroller een belangrijke rol bij de (financiële) projectbeheersing. Je werkt hierbij nauw samen met de business controller, financial controller en de financieel administrateur. Jij verzorgt hierbij de (financiële) voortgangsrapportages en prognoses van de lopende projecten en monitort deze samen met de projectleiders en -managers. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat de administratie kloppend is en dat betrouwbare rapportages tot stand komen. Je neemt hierbij initiatieven tot het ontwikkelen van projectrapportages om inzichten te vergroten en de voorspelbaarheid te verbeteren. Daarnaast ben je kritisch op de bestaande processen en denk je mee om hier verbeteringen in aan te brengen. WarmteStad ontwikkelt zich namelijk in hoog tempo. Dit biedt de mogelijkheid om hierin mee te denken. Dit geldt ook voor de functie van projectcontroller zelf, waarbij er voor jou volop ruimte is om de functie verder vorm te geven. Je werkzaamheden:
- In samenwerking met je collega’s van Business Development en controlling doorgronden, analyseren en (mede) opstellen van complexe investerings- en exploitatieprojecten
- Ondersteunen en adviseren van projectmanagers bij investerings- en exploitatieprojecten;
- Verzorgen van financiële projectrapportages;
- Financieel bewaken van de voortgang op basis van de GOTIK-methode;
- Ondersteuning en advies bij het budgettering/forecasting proces
- Ondersteuning en advies bij het opstellen van de meerjarenprognoses
- Ondersteuning en advies het opstellen van liquiditeitsprognose
- Ondersteuning en advies bij subsidie-aanvragen
- Vaststellen/beoordelen van projectbudgetten en -prognoses
- Aanmaken en afsluiten van projecten in ICT-systemen
- Bewaken van leveren van je bijdrage m.b.t aansluitkosten conform contractafspraken
- Verbeteren van methodiek/werkprocessen m.b.t. projectcontrol
Wat vragen we van je?
- Je hebt minimaal een afgeronde relevante economische HBO opleiding op het gebied van bedrijfseconomie, controlling of accounting
- Je hebt minimaal vier jaar werkervaring op het gebied van projectcontrol, bij voorkeur in een technische omgeving
- Je hebt kennis en ervaring op het gebied van projectadministraties en projectmanagement en uitgebreide kennis van Excel
- Je bent leergierig en communicatief waarbij je met jouw oplossingsgerichte werkhouding en adviesvaardigheden goede resultaten weet te behalen
- Je hebt affiniteit met het verwerken van data en het ontwerpen en opstellen van rapportages, kennis van Business Intelligence Tooling is een pré
- Je hebt overzicht, stelt prioriteiten en werkt zorgvuldig
- Je wil graag werken aan de energietransitie in de stad Groningen. En onze kernwaarden Energiek, Eigen, Samen & Dichtbij zijn jou op het lijf geschreven
- Je kan snel kunnen schakelen tussen de diverse werkzaamheden en vindt het leuk om te werken in een dynamische werkomgeving
Wat bieden wij jou?
-
Een veelzijdige functie in een snelgroeiende publieksorganisatie met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling in een prettige, informele en samenwerkingsgerichte werkomgeving
- Veel zelfstandigheid om je werk uit te voeren bij te dragen aan en verdere professionalisering
- Een bruto maandsalaris passend bij jouw achtergrond en werkervaring
- Bovenop je salaris een pakket met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden conform de
- CAO-PLb, waaronder pensioenopbouw bij het ABP, 104 ADV-uren op jaarbasis, een eigen
- scholingsbudget en een vaste 4,5 % eindejaarsuitkering
Heb je interesse?
Dan kijken we uit naar je sollicitatie! Stuur je motivatiebrief en CV voor 10 april a.s. naar vacatures@warmtestad.nl. Heb je nog vragen? Dan kan je bellen met Jelle Kerstma, Business Controller Tel. 06- 11 29 09 62.
Een verklaring omtrent gedrag en een geheimhoudingsverklaring zijn voorwaarde voor indiensttreding. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld, delen wel!