Verbindende Informatiespecialist digitaal samenwerken (36 uur per week)

Veiligheidsregio Groningen (VRG) gaat de komende jaren veel investeren in het ontwikkelen en implementeren van digitaal samenwerken. Hierin speelt de informatiespecialist een belangrijke rol. Als informatiespecialist ben je in staat om de strategische kaders (Veiligheidsplan, informatiebeleid, etc.) te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Daarbij ben je in staat om continue te schakelen tussen de werkprocessen en het vertalen hiervan naar het juiste informatiesysteem.

Je analyseert processen, doet verbetervoorstellen en geeft advies over hoe de processen digitaal ondersteund kunnen worden. Het gaat je gemakkelijk af om collega’s mee te nemen om goede keuzes te maken over het inrichten van informatiestromen. Van jou wordt verwacht dat je op een open wijze communiceert en dat je jouw kennis over het vakgebied duidelijk kunt overbrengen, zodat je kennis effectief wordt ingezet en geborgd.

Je gaat nauw samenwerken met onze informatiespecialist functioneel beheer. Belangrijk hierin is dat bepaalde werkzaamheden van elkaar kunnen worden overgenomen.

Wat ga je doen?

Als informatiespecialist digitaal samenwerken faciliteer je onze processen en heb je een rol als (deel) projectleider of voeg je vanuit je expertise waarde toe aan een project. VRG heeft de overstap gemaakt naar SharePoint. Samen met de collega’s van het team IM/ICT geef je verdere richting en invulling aan het digitaal samenwerken binnen VRG waarbij de Microsoft 365 producten (o.a. SharePoint) centraal staan.

Verder ben je verantwoordelijk voor het organiseren, opstellen en inrichten van informatiebeheer en het borgen van de kwaliteit daarvan.

Daarnaast adviseer je over de impact van wet- en regelgeving (m.n. Archiefwet), ontwikkelt beleid op het gebied van digitale archivering en creëert randvoorwaarden voor borging hiervan binnen de bedrijfsprocessen. Ook ben je binnen het team IM/ICT de linking pin naar de informatiecoaches.

De ideale achtergrond

  • Je  beschikt over een relevante afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur op het gebied van informatiemanagement, functioneel beheer en/of informatiebeheer;
  • Je hebt brede kennis van informatiesystemen, waarbij kennis van Microsoft 365 essentieel is.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in het vakgebied en op het gebied van duurzaam informatiebeheer (fysiek en digitaal);
  • Je bent in staat een (deel)project te leiden binnen het vakgebied en je kunt je collega’s meenemen in je plannen/strategie;
  • Je hebt kennis van informatie analyse methoden en technieken en van relevante wet- en regelgeving;
  • Je bent analytisch sterk;
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Wat bieden wij?

Een verantwoordelijke, afwisselende baan in maatschappelijke organisatie met ruimte voor initiatief. Geen enkele werkdag is hetzelfde. Als je bij Veiligheidsregio Groningen werkt, heb je uitstekende arbeidsvoorwaarden. Wij vinden een goede balans tussen werk en privé erg belangrijk en zullen je hierbij ook faciliteren. Wij bieden bijvoorbeeld de mogelijkheid om je werktijden flexibel in te delen. Ook hebben we veel regelingen om je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. Daarnaast bieden wij een prima pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden gebaseerd op de CAR-UWO, waaronder een voor deze functie salaris tot maximaal € 4.450,- bruto per maand (schaal 10) bij 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring.

Enthousiast geworden?

Herken je jezelf in dit profiel? Reageer dan vóór 22 september 2021 op onze website: Vacature Informatiespecialist - Informatiespecialist - Klantportal (veiligheidsregiogroningen.nl)

Solliciteren kan uitsluitend via ons digitale sollicitatieportaal. Binnen een half uur na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier krijg je een ontvangstbevestiging met nadere informatie over de procedure.

De selectiegesprekken staan gepland op 28 september 2021. We verzoeken je hiermee rekening te houden bij je sollicitatie.

Meer informatie

Als je vragen hebt over de inhoud van de functie, neem dan gerust contact op met: 

Contactpersoon: Peter Hazelaar  

Telefoonnr.: 06 – 30 02 61 39

E-mail: peter.hazelaar@vrgroningen.nl

Deze vacature wordt zowel intern onder alle medewerkers (beroeps, vrijwilligers en dagdienst) in vaste dienst van Veiligheidsregio Groningen als extern uitgezet. Tijdelijke medewerkers die tenminste 1,5 jaar of langer bij Veiligheidsregio Groningen werkzaam zijn worden als interne kandidaten beschouwd. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.