Functioneel Beheerder

Veiligheidsregio Groningen (VRG) is als innovatieve en betrokken netwerkorganisatie de verbinder voor een zelfredzame samenleving die nuchter omgaat met risico’s. We geloven daarbij in de kracht van samenwerking tussen mensen. We gebruiken ons collectieve vakmanschap om Groningen samen met onze partners zo veilig mogelijk te maken (en te houden). In een noodsituatie zorgen we ervoor dat inwoners en organisaties elkaar weten te vinden om effectief te kunnen helpen. Dat is een veilig gevoel.

VRG en de interne bedrijfsvoering hebben informatie nodig om goed te kunnen functioneren. Dat geldt voor het optreden bij incidenten, rampen en crises en bij de voorbereiding daarop maar ook bij het terugdringen van risico’s. VRG heeft de uitdaging om de informatiehuishouding vorm te geven tot een geoliede machine die de interne processen en de relatie met de ketenpartners optimaal ondersteunt. In deze keten neemt de behoefte aan het gezamenlijk gebruik van gegevens toe. In 2018 is het team IM/ICT begonnen om haar informatiehuishouding te professionaliseren. Inmiddels heeft dit geleid tot een omvangrijk pakket aan veranderingen die middels een portfolio tot afronding gaan leiden.

Wij zoeken een servicegerichte en daadkrachtige Functioneel Beheerder (36 uur).

VRG gaat de komende jaren veel investeren in het ontwikkelen en implementeren van digitaal werken. Je bent proactief en geeft sturing aan de veranderingen op het gebied van het beheer van informatiesystemen. Je bent enthousiast, resultaatgericht en onder tijdsdruk blijf je stressbestendig. In teamverband kan je goed samenwerken en bent servicegericht.

Als allround functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor de continuïteit en het optimaliseren van één of meerdere  informatiesystemen. Je inventariseert de gewenste en noodzakelijk verbeteringen van informatiesystemen waarin de eindgebruiker centraal staat. Je begeleidt de procesoptimalisatie bij de gebruikers en vertaalt dit naar wijzigingen. Jouw expertise ligt bij het optimaal ondersteunen van de eindgebruiker. Je bent goed in staat om samenhang te zien, gaat procesgericht te werk en bent daardoor in staat om je de processen van de veiligheidsregio snel eigen te maken.

Wat ga je doen?

Je voert de regie op informatiesystemen waarbij het functioneel beheer is uitbesteed aan de leverancier. Voor één of meerdere informatiesystemen voer je het beheer uit conform BISL Next en ben je verantwoordelijk voor de taken op het gebied van gebruikers-, wijzigingen- en functionaliteitenbeheer en behoeftemanagement.

Daarnaast heb je een adviserende en ondersteunde rol in projecten op het gebied van informatievoorziening en informatieverandering. Je voegt waarde toe aan adviezen en klantvragen door data-analyse uit te voeren uit verschillende bronnen. Je werkt nauw samen met het functioneel beheer team en geeft samen invulling aan de BISL Next methodiek.

De ideale achtergrond

• Je beschikt over een afgeronde relevante hbo opleiding;

• Je hebt minimaal 5 jaar relevante en aantoonbare ervaring als Functioneel beheerder;

• Je hebt ervaring met werken in een projectmatige omgeving;

• Je hebt kennis van en ervaring met BISL(-Next) en Office365;

• Je hebt ervaring met koppelen van informatiesystemen bijvoorbeeld middels API’s;

• Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;

• Je kunt goed je standpunten uitdragen, verdedigen en beïnvloeden;

• Je bent accuraat, analytisch en probleemoplossend

Wat bieden wij?

Een werkomgeving met korte lijnen en aandacht voor elkaar. We vertrouwen op jouw vakmanschap. Wij vinden het belangrijk dat je jezelf verder ontwikkelt en wordt daarin begeleid. Jouw ideeën doen ertoe! Verder bieden wij de mogelijkheid om je werktijden flexibel in te delen.

 Onze arbeidsvoorwaarden zijn afgestemd op de CARUWO, waaronder voor deze functie een salaris tot maximaal € 4.048-, bruto per maand (schaal 9) bij 36 uur per week, afhankelijk van je opleiding en ervaring.

 Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Klaasje Jansen, Informatiespecialist, telefoonnummer 06 290 55 913.

 Enthousiast geworden?

Ben jij de ideale kandidaat voor deze functie, stuur dan voor 2 februari 2021 je kernachtige motivatie en een cv naar personeel@vrgroningen.nl, t.a.v. Chantal Streppel, adviseur P&OO, onder vermelding van het vacaturenummer 008. De selectiegesprekken worden gehouden op dinsdag 9 februari 2021.