Record Manager

Sta jij midden in de samenleving en wil je aan de slag als Record Manager bij een energieke overheidsorganisatie die bijdraagt aan een veilig en gezond Fryslân

Solliciteer dan bij Veiligheidsregio Fryslân!

Ter versterking van het team Informatiemanagement zijn wij op zoek naar een:

Record Manager

Standplaats Leeuwarden - voor 36 uur per week

Met en voor wie ga je werken?

Binnen Veiligheidsregio Fryslân werken Crisisbeheersing, Brandweer en GGD samen aan een veilig en gezond Fryslân. Samenwerken met andere organisaties staat hierbij centraal. Ons werk is divers, geen dag is hetzelfde. Net als de mensen die bij ons werken. Van Record Manager tot monteur, van jeugdverpleegkundige tot P&O-adviseur: wij zijn allemaal Veiligheidsregio Fryslân. Iedereen draagt vanuit de eigen expertise bij aan het functioneren van onze organisatie. Daarbij streven we naar een ‘Great Place to Work’ voor onze medewerkers. Dit betekent onder meer dat we aandacht hebben voor goed werkgeverschap, werkplezier en persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers.

Ons team

Je gaat deel uitmaken van de afdeling Informatiemanagement. De afdeling richt zich op meerdere onderdelen van informatie: van beleid en advies, technisch en functioneel beheer, servicedesk, datamanagement tot informatiebeheer. Je werkt samen met 3 directe collega’s informatiebeheer, maar stemt ook af met beleidsmedewerkers. Als Record Manager help je mee om ons informatiebeheer op orde te houden en mee te ontwikkelen met de veranderende wetten, maar ook binnen de kaders van Veiligheidsregio Fryslân.

Als Record Manager

  • adviseer je de organisatie over hoe de procedures en processen goed kunnen voldoen aan de geldende wet- en regelgeving;
  • denk je mee en adviseer je de organisatie over de juiste manier van het opslaan van documenten;
  • houd je je bezig met zowel het papieren als het digitale archief. Je weet hierbij de dossiers op de juiste wijze te classificeren, de documenten op de juiste plek op te slaan en je kent de procedures voor het overdragen en vernietigen van dossiers;
  • beoordeel, actualiseer en waarborg je de kwaliteit van informatie;
  • neem je deel aan zowel interne als externe projecten, denk hierbij aan projecten als Corona, vluchtelingen of het verbeteren en stroomlijnen van de processen en de digitale neerslag hiervan;
  • leg je veel contacten binnen de organisatie en ben je de verbindende schakel tussen de verschillende bedrijfsonderdelen;
  • ben je bewust van de impact en gevoeligheid van bepaalde informatie.

Als Record Manager is het logisch dat jij beschikt over:

  • Hbo/Wo werk -en denkniveau, richting Informatiemanagement/LARM/LRM;
  • minimaal 3 jaar ervaring in eenzelfde soort functie;
  • ruime kennis van de Archiefwet en Selectielijst;
  • het kunnen opereren op detail-, inhoudelijk- en globaal niveau;
  • kennis van trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied. Je blijft graag op de hoogte hiervan;
  • de competenties: analytisch, verbanden leggen, initiatief tonen, overtuigingskracht en samenwerken;
  • de kernwaarden van Veiligheidsregio Fryslân: samenwerkend, nieuwsgierig, met eigenaarschap en klantgericht;
  • een passieve beheersing van de Friese taal (pré).

Wat bieden we jou?

  • Een goed gesprek, een warm welkom, een degelijk inwerkproces en de steun en het vertrouwen van collega’s.
  • Afhankelijk van jouw opleiding en werkervaring bedraagt de inschaling maximaal € 3.732 bruto per maand bij een werkweek van 36 uur (schaal 8 CAR UWO).
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit bedraagt 17,05% van je brutosalaris. Met het IKB kun je keuzes maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen.
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een volledig gefaciliteerde thuiswerplek, een reiskosten- en thuiswerkvergoeding en ontwikkelingsmogelijkheden.
  • Wij zoeken een collega voor een langere periode. Veiligheidsregio Fryslân start met een aanstelling voor de periode van één jaar. Bij goed functioneren heb je uitzicht op een vaste aanstelling en een prettige werkrelatie voor een langere termijn.

Wil je meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Jeroen Westerik, Afdelingshoofd Informatiemanagement, via telefoonnummer 06-55833055.

Wanneer je bij ons komt werken, moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag inleveren. Interne en externe werving vindt gelijktijdig plaats. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.

Word jij onze nieuwe collega?

Dan horen we graag van jou! Je kunt tot en met uiterlijk 10 juli solliciteren via deze link. De eerste gesprekken vinden plaats op 21 juli 2022. We verzoeken je met deze dag rekening te houden.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!

Solliciteren