Projectleider Kennisdeling, digitalisering en samenwerking

Ben jij die ervaren projectleider voor wie het een vanzelfsprekendheid is om binnen de gestelde kaders van geld, kwaliteit en tijd de gewenste resultaten te behalen? Lees dan snel verder, want dan zijn wij op zoek naar jou!

Voor het programma Doe-het-zelf, doe het samen zoeken wij voor de duur van 1 jaar op zoek naar een:

Projectleider Kennisdeling, digitalisering en samenwerking
voor 24 uur per week

Als Projectleider:

  • Stel je een projectplan op dat past binnen het Programmaplan Doe-het-zelf, doe het samen;
  • Bepaal je in overleg met het kernteam hoe je het projectplan gaat uitvoeren;
  • Signaleer je kansen en knelpunten en ga je hier adequaat mee om;
  • Ben je er verantwoordelijk voor om binnen de gestelde kaders van geld, kwaliteit en tijd de gewenste resultaten te behalen;
  • Leg je verantwoording af aan de programmamanager van Doe-het-zelf, doe het samen;
  • Begeleid je processen rondom het inrichten van processen en rondom kennisdeling en -borging, waarbij ook de vindbaarheid van professionals van GGD en Bedrijfsvoering en hun expertise ingericht worden, alsmede het begeleiden van de processen rondom het maken van dashboards;
  • Heb je aantoonbare ervaring met digitale platforms voor kennisdeling- en borging en ontwikkeling en implementatie van een vernieuwd intranet;
  • Heb je aantoonbare ervaring met verandertrajecten.


Het programma Doe-het-zelf, doe het samen!

Sinds 2015 is de GGD Fryslân in een ontwikkeling waarin zelforganisatie en resultaatverantwoordelijkheid van teams voorop staat. In het programma Doe-het-zelf, doe het samen wordt deze ontwikkeling ondersteund. Het programma richt zich op de doorontwikkeling van de organisatie van GGD Fryslân en de samenwerking met Bedrijfsvoering. Doel is om teams optimaal te faciliteren en tegelijkertijd kwaliteit en
continuïteit te borgen en innovatief te blijven.

In het eerste jaar is een deel van het programma gerealiseerd. Voor het overige deel is er nu een doorstart gemaakt met een nieuw plan van aanpak. Het programma wordt, in opdracht van de directeur Publieke Gezondheid, geleid door een programmamanager. Om het programma tot een succes te maken zijn we op zoek naar een projectleider.

Voor het bereiken van concrete resultaten vindt de uitvoering plaats in diverse typen inspanningen: projecten, onderzoeken, verkenning, experimenten etc. Het programma bestrijkt alle onderdelen van de GGD-organisatie en een deel van de bedrijfsvoering afdelingen en raakt een veelheid aan vraagstukken, processen en vakgebieden. Om focus en duidelijkheid te creëren, zijn de inspanningen opgedeeld in vier
programmasporen:

  1. besturing: visie en kaders
  2. teams: functionering en ontwikkeling
  3. informatie: communicatie en kennisdeling
  4. bedrijfsvoering: samenwerking en dienstverlening

Jij bent een projectleider met

  • Minimaal een HBO werk- en denkniveau, welke door opleiding en/of werkervaring is verkregen;
  • Aantoonbare ervaring in het aansturen van projecten;
  • Affiniteit omtrent zelforganiserende teams en samenwerkingsverbanden binnen een organisatie;
  • Het vermogen om verschillende belangen te herkennen en bij elkaar te brengen;
  • Bedrijfskundig- inzicht en kennis;
  • Scherpe focus op kwaliteit en efficiëntie;
  • Bij voorkeur ervaring met werken in een zorg- of publieke organisatie;
  • Inzicht in bestuurlijke en politieke verhoudingen;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • De competentie om verbindings- en samenwerkingsgericht te werken;
  • Organisatie- en omgevingssensitiviteit en overtuigingskracht.


Voor wie ga je werken

Veiligheidsregio Fryslân streeft naar een ‘Great Place to Work’ voor alle medewerkers. Dit betekent onder meer dat we aandacht hebben voor goed werkgeverschap, werkplezier en persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers. Oog voor interne doorstroom en verwezenlijken van ambities valt daar ook onder.

GGD Fryslân heeft na 2021 een organisatie die kwalitatief hoogwaardige zorg-, hulp- en dienstverlening aan haar doelgroepen biedt, waarin professionals verantwoordelijkheid, ruimte en ondersteuning krijgen en waar samenwerking en vernieuwing vanzelfsprekend zijn.


Ons aanbod

Afhankelijk van jouw opleiding en werkervaring bedraagt de inschaling maximaal € 4.494,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur (schaal 10 CAR UWO). Naast een 24-urige werkweek kun je rekenen op aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Individueel Keuze Budget (IKB). Het IKB bedraagt 17,05% van je brutosalaris. Met het IKB kun je keuzes maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen. Daarnaast is er een reiskostenvergoeding en pensioenregeling.

Het betreft hier vooralsnog een tijdelijke functie voor de duur van 1 jaar. Het is nog afhankelijk van de ontwikkelingen in de organisatie of er een vervolg kan komen. Verloning vindt plaats via de payrollconstructie.

Het overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de sollicitatieprocedure.


Informatie en sollicitatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Elke Guikema, programmamanager, via telefoonnummer 088- 22 99 153. Je kunt tot en met 24 oktober 2021 solliciteren via deze link. De
gesprekken vinden plaats op donderdag 28 oktober. We verzoeken je met deze dag rekening te houden.

Solliciteren

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!