Persoonlijk Begeleider | Complexe zorg | BBL-weg 4

Gezocht: iemand die wel van een uitdaging houdt! Ben jij diegene die een voorspelbare omgeving kan creëren? Kunnen bewoners op je bouwen? Vind jij het leuk om op een locatie te werken waar geen dag hetzelfde is? Sta jij er als een bewoner even niet lekker in zijn vel zit? Vind jij samenwerken aan kwaliteit van leven prachtig? En werk je graag in teamverband, neem dan even de tijd om dit te lezen.

Voor de locatie BBL-weg 4 zijn we opzoek naar 2 persoonlijk begeleiders voor 2 verschillende gangen binnen de locatie. Is je interesse gewerkt en wil je graag weten wat het verschil is tussen de 2 gangen? Lees dan gauw verder en reageer dan zeker!

Over de locatie

De mooie woning, in een vorm van een kruis, ligt in het prachtige omgeving Park Diepstroeten te Assen. De woning aan de BBL-weg 4 is een intensieve begeleidingsgroep waar 18 bewoners een vaste woonplek hebben en waar 4 crisisplaatsen zijn. Het gebouw is opgedeeld in 4 gangen waarbij op elke gang unieke bewoners wonen en er gekeken is naar hun begeleidingsbehoefte, wat ze aan kunnen aan interactie en hulpvraag. Op gang 2 wonen 6 bewoners Ze worden individueel en appartement gericht begeleid. De bewoners zijn gericht op interactie met hun begeleider. Er wordt begeleiding geboden vanuit een dagprogramma met dagbestedingsactiviteiten die op de wensen en behoeften van de bewoner is vorm gegeven. Dit kan zowel een grote wandeling zijn als het zagen van hout.

Gang 4 Is de crisisgang. Op de crisisgang woont een bewoner permanent en is er plek om 3 cliënten die acute zorg nodig hebben tijdelijk te begeleiden. Zij worden in de crisisgang geplaatst vanuit huis of een andere zorginstelling. De uitdaging als begeleider is dat je voortdurend te maken hebt met verschillende cliënten. Een crisisplaatsing duurt 3 tot 6 weken. Je gaat bij iedere plaatsing weer op zoek naar wat het beste aansluit bij de cliënt. Gedurende deze periode heb je te maken met de ouders, verwanten en vaste begeleiders van de cliënt en geef je ze advies. Het doel is om ervoor te zorgen dat de situatie zo snel mogelijk weer stabiel wordt. Het mooie van de verschillende gangen is dat je binnen de woonlocatie veel ervaring op kunt doen in verschillende begeleidingsvormen. Je kunt jezelf hierdoor breed ontwikkelen.

Over de functie, wat ga je doen?

Als Persoonlijk begeleider ben je verantwoordelijk voor alles rondom jouw cliënten. Je schrijft en bewaakt het zorgplan, onderhoudt het netwerk rondom de cliënten, je zet lijnen uit samen met de gedragskundige en neemt het team hierin mee. Je werkt hier samen met nog meer Persoonlijk begeleiders. Je staat er dus niet alleen voor!

Naast je taken als Persoonlijk begeleider ben je tijdens jouw diensten verantwoordelijk voor de dagelijkse zorg van de cliënten. Dit realiseer jij onder andere door voorspelbaar en consequent te handelen naar zowel cliënten als collega's. Het is belangrijk dat jij begrijpt dat jij de stabiele factor bent in een hectische omgeving waar veel onrust kan zijn. Je houdt je daarom goed aan de dagprogramma's van de cliënten, de algemene huisregels en alle andere afspraken binnen het team.

Binnen het team ben je goed op elkaar ingespeeld, ben je er voor elkaar in lastige situaties en vang je elkaar op na gebeurtenissen. Je bent sensitief om bij de cliënten verbale en non-verbale signalen op te vangen. Je straalt respect uit, zowel naar de cliënt als naar collega's. Er wordt een forse individuele inzet gevraagd om je daadwerkelijk te verdiepen in de vraagstelling van de cliënt en om in beeld te zijn bij de cliënt, met daarbij een gepaste professionele afstand.

Over jou, onze nieuwe collega

Je staat stevig in je schoenen en kunt je eigen handelen goed reflecteren. Je kunt professioneel en respectvol samenwerken met verwanten. Je kunt methodisch werken, bent flexibel en je neemt initiatief. Je bent communicatief sterk, zowel verbaal als schriftelijk. Je bent in staat mensen met elkaar te verbinden, coördinatie te houden, neemt regie over de processen en daarin heb je lef! En niet onbelangrijk houd je van een gezellig praatje en een grapje op zijn tijd met je collega's.

Wat bieden wij jou?

Werken bij Vanboeijen betekent iedere dag werken aan een mooi leven voor de bewoners. Verder bieden wij jou het volgende:

  • Je krijgt meteen een vast contract binnen onze organisatie We gaan voor die langdurige relatie!
  • Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen, cursussen en e-learnings te volgen.
  • Een salaris conform de CAO Gehandicaptenzorg van maximaal €3154 per maand op basis van 36 uur, afhankelijk van je werkervaring (FWG 45). Daarnaast ontvang je in mei jouw vakantiegeld en in december ontvang je een dertiende maand.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een pensioenregeling via het PFZW. Een reiskosten regeling, Een fietsregeling en voor de shoppers onder ons aantrekkelijke kortingen via Benefits at Work bij bijvoorbeeld Bol.com.

Wat neem jij verder mee?

  • Je bent in het bezit van een relevant opleiding op MBO-4 of HBO niveau
  • Je hebt affiniteit met autisme, psychiatrie en moeilijk verstaanbaar gedrag.
  • Je beschikt over een duidelijke manier van communiceren met alle disciplines (bewoners en cliënten, collega's, ouders en verwanten, vrijwilligers en andere betrokkenen).
  • Je bezit over de vaardigheid om één op één begeleiding te kunnen bieden.

We hebben je enthousiast gemaakt! En nu?

We gaan graag met je in gesprek! Stuur je CV en motivatiebrief naar ons toe via de link solliciteer op Persoonlijk Begeleider | Complexe zorg | BBL-weg 4 › Vanboeijen. Eerst nog wat vragen? Neem dan contact op met één van onze recruiters door te bellen of WhatsAppen naar: Estelle Tanasale (06 51 59 36 52) | Helga Kohl (06 29 48 78 04) of stuur een mail naar werving.selectie@vanboeijen.nl

Als onderdeel van de procedure vragen wij je een dienst mee te draaien. Om bij Vanboeijen in dienst te treden is de overhandiging van een Verklaring Omtrent Gedrag verplicht.

De vacature wordt tegelijkertijd in- en extern geplaatst, interne kandidaten hebben voorrang in de procedure.