Performance Analist

Wat ga je doen
Je bent verantwoordelijk voor het analyseren van resultaten en het doen van voorstellen om de performance van de operationele afdelingen te verbeteren. Mede door jouw onderzoek kunnen we de efficiency verhogen. Op basis van je data-analyses rapporteer je gevraagd en ongevraagd aan het management over de effecten van verbetermaatregelen, pilots en projecten. De informatiebehoefte van de interne klant signaleer je en je stelt rapportages en scorecards op, in overeenstemming met de eisen en wensen van het management.

Onze diensten gaan verder dan alleen de divisie Klant en Service (K&S). Dit betekent dat je ook overlegt met externe opdrachtgevers buiten de divisie. Je stelt rapportages op over de servicekosten op basis van benchmarking. De data die je oplevert is betrouwbaar en integer. We houden hierbij de kwaliteit aan, die is vastgelegd in ISO normeringen en het COPC besturingsmodel.

Als Performance Analist val je onder de Teammanager Analyse & Ondersteuning. Naast de Performance Analisten geeft deze manager ook leiding aan een team van Kennisbeheerders en een team van Medewerkers Uitvoeringsondersteuning.  

Wat we van je verwachten
Wij zoeken een nieuwe collega die in staat is om grote hoeveelheden data correct te interpreteren, door middel van een cijfermatige denkwijze. Daarbij ben je van nature continu op zoek naar verbetering, terwijl je de dagelijkse werkzaamheden uitvoert. Jouw onderzoeken hebben impact! Verder vragen wij:

  • HBO- of WO- werk- en denkniveau
  • Aantoonbare ervaring op het gebied van data-analyse, data visualisatie, voorspellende analyses en business intelligence;
  • Kennis van SAP Business Objects, SAP Lumira en Power BI is een pré;
  • Naast de gebruikelijke MS Office pakketonderdelen (Excel en Access) ben je vertrouwd met het werken met BI-software en je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in dit vakgebied;
  • Kennis van serviceprocessen in een KCC omgeving is een pré;
  • Je bent communicatief vaardig en deelt met overtuigingskracht jouw analyses met de opdrachtgevers;
  • Je bent kritisch, probleemoplossend en werkt samen om tot een goed eindresultaat te komen;
  • Je bent vooruitstrevend, creatief en enthousiasmerend.

Wat je van ons kan verwachten
Werken bij UWV betekent aandacht voor je ontwikkeling als vakman, een goede werk-privé balans en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Je komt in een dynamische en complexe werkomgeving, waar eigen initiatief nemen en samenwerken hoog in het vaandel staan. De functie is afwisselend en veelzijdig. Verder kun je het volgende van ons verwachten:

  • Een salaris dat ligt tussen € 3.272,59 en € 4.537,88 (bij een 38-urige werkweek en afhankelijk van de ervaring)
  • Een 13e maand
  • Een goede pensioenvoorziening
  • Aantrekkelijke studiemogelijkheden
  • Een werkplek die goed te bereiken is met OV
  • Een (gedeeltelijke) reiskostenvergoeding

Iets meer over K&S en de afdeling
Waar of in welke functie je ook werkt bij UWV, je draagt bij aan iets dat groter is dan jezelf. Het is altijd zinvol én inhoudelijk uitdagend: “werk met zinhoud” noemen we dat.

UWV wil iedere klant (een uitkeringsgerechtigde of werkgever die contact wil met het UWV om welke reden dan ook) zo goed en snel mogelijk van dienst zijn. De divisie K&S werkt er iedere dag aan om haar klanten een persoonlijke en waardevolle dienstverlening te bieden. K&S bestaat uit ongeveer 1300 medewerkers en is verantwoordelijk voor alle communicatie met klanten van het UWV via digitale kanalen en telefoon. De klant kiest het kanaal.

Onze missie is het realiseren van moderne dienstverlening; klantgericht en efficiënt. Om dit te bewerkstelligen en de dienstverlening continue te verbeteren is de K&S organisatie volop in ontwikkeling door o.a. een effectieve omnichannel-strategie te implementeren.

De divisie heeft de volgende afdelingen:

  • 3 landelijke klantcontactcentra (KCC) in Goes, Almere en Groningen;
  • Digitale dienstverlening waar de online dienstverlening wordt ontworpen en verder ontwikkeld;
  • Klantexpertise is verantwoordelijk voor data-analyse en klantonderzoek;
  • Informatievoorziening verzorgt ICT ondersteuning;
  • Stafafdelingen waaronder HRM;
  • Cliëntenparticipatie

De afdeling
Uitvoeringsondersteuning (UO) is onderdeel van de divisie Klant & Service. Wij hebben taken op het gebied van performance analyse, kennisbeheer, kwaliteitsborging, traffic management en opleiden. Wij ondersteunen het management en de medewerkers van de verschillende afdelingen bij het behalen van de doelstellingen.

UO is verantwoordelijk voor het delen van actuele informatie. We ondersteunen alle Services (Liveservice, Oplosservice en Selfservice) bij het behalen van de doelstellingen van K&S. We borgen de uniformiteit en kwaliteit over alle serviceprocessen heen. Ook analyseert Uitvoeringsondersteuning ingediende verbetersignalen op inhoud en complexiteit, zodat we deze op de juiste manier kunnen verwerken. Projecten, experimenten en wetswijzigingen zijn zaken waar we nauw bij betrokken zijn.

Ons veelzijdige team is enthousiast en laagdrempelig. Wees welkom!

Informatie en sollicitatie
Wij verzoeken je uitsluitend via de sollicitatielink op onze website te solliciteren, zie https://www.uwv.nl/werkenbijuwv/vacatures/v/vacature.aspx?id=134481 . Als deze vacature jou aanspreekt, stuur dan een uitgebreide motivatie en een actueel cv voor 30 september 2020. Graag horen wij ook per wanneer je beschikbaar bent.

Als professionele en maatschappelijke organisatie hecht UWV grote waarde aan een zorgvuldige omgang met klanten, hun gegevens en aan een veilige werkomgeving. Een zorgvuldige screeningsprocedure bij werving en selectie draagt hieraan bij.

Voordat je in dienst kunt treden dien je een recente Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te kunnen overleggen. Tijdens de selectieprocedure krijg je meer informatie over de aanvraag van de VOG.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met:

  • Ellen Hoekstra, Teammanager Analyse & Ondersteuning, telefoon: 06-52699970
  • Ruud Jeursen, Performance Analist, telefoon: 06-11517156 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld