Manager Uitkeren Ziektewet

Manager Uitkeren ZW

Groningen, 32-38 uren, sluitingsdatum 25-02-2024

Wat ga je doen

Als Manager Uitkeren ZW geef je direct en coachend leiding aan medewerkers in het primaire productieproces van Uitkeren Ziektewet.
In de Uitkeringsorganisatie zijn verantwoordelijkheden zo laag mogelijk belegd en is gestreefd naar regelruimte binnen functies.
Je begeleidt en stimuleert het nemen van eigen verantwoordelijkheid en regelruimte bij je medewerkers en faciliteert dit proces.
Je hebt hierbij de rol van coach, leider en manager. Als Manager stuur je op productie, kwaliteit en ontwikkeling van het team en de medewerkers.
Een sterk accent ligt op het leidinggeven aan het veranderingsproces binnen Uitkeren en het creëren van draagvlak voor de veranderdoelstellingen.
Een belangrijk onderdeel van de functie is om met de medewerkers in de teams te werken aan het continu leren en verbeteren.
Je bent met de medewerkers in gesprek over duurzame inzetbaarheid en ontwikkeling.

Je realiseert samen met de teams op deze manier de met de backofficemanager overeengekomen doelstellingen. Je stimuleert de samenwerking met collega’s van andere divisies,
waardoor je een bijdrage levert aan UWV als lerende organisatie.

Je beschikt over lerend en reflecterend vermogen. In je werk staan de bedrijfscompetenties resultaatgerichtheid, samenwerken en klantgerichtheid centraal naast de bedrijfscompetenties beschik je minimaal over de volgende competenties:

•  Groepsgericht leidinggeven
•  Coachen
•  Organisatiesensitiviteit
•  Visie
•  Kwaliteitsgerichtheid

Uitkeren werkt met de volgende gedragskenmerken die voor iedere medewerker van toepassing zijn: Vertrouwen, Vakmanschap, Verbetering en Resultaat.

In deze rol ben je onderdeel van het managementteam van de afdeling Ziektewet voor de backoffice Groningen. De grootte van de teams waar je leiding aan geeft, is rond de 20 fte.

Wat we van je verwachten

  • Je functioneert minimaal op HBO werk- en denkniveau, mede aangetoond door een HBO diploma.
  • Je hebt minimaal drie jaar leidinggevende ervaring, bij voorkeur in een backoffice omgeving.
  • Je kent de voor jouw afdeling relevante procedures, processen en systemen. Je kent ook de verschillende management- en coachrollen en past die toe. Tevens ken en gebruik je het HRM-instrumentarium.
  • Kunt schakelen tussen diverse managementstijlen: als manager (bewaken en verbeteren van prestaties/resultaten), als leider (richting geven aan en realiseren van de gewenste veranderingen)  en als coach (ontwikkelen van medewerkers, teams en organisatie).
  • Je hebt een ‘hands on’ mentaliteit. Je kunt anderen beïnvloeden zonder daarbij gebruik te maken van hiërarchische verbanden.
  • Je bent gericht op de relatie en je weet draagvlak te creëren. Hierbij spelen jouw enthousiasmerend vermogen, je coaching kracht en je impact een rol. Je bent een teambuilder en waar nodig een leider. Dit doe je met veel enthousiasme en creativiteit.
  • Je gelooft in de ontwikkeling van Uitkeren en vindt het leuk om hieraan actief te bouwen.
Het hebben van ervaring met het borgen en optimaliseren van de kwaliteit van bedrijfsprocessen is een pré.

Wat kun je van ons verwachten

UWV biedt naast een uitdagende baan ook uitstekende arbeidsvoorwaarden:
  • Een beloning conform CAO UWV
  • Een dertiende maand
  • Een goede pensioenvoorziening
  • Keuzeplan arbeidsvoorwaarden
  • Uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer
Salarisindicatie (bij een 38-urige werkweek) tussen € 3.736,17 en maximaal € 5.767,64 bruto per maand.
  • Aantrekkelijke regelingen voor opleiding en ontwikkeling.
  • Een Leiderschapsprogramma aangeboden
We starten met een tijdelijk contract voor de duur van 1 jaar met de mogelijkheid tot verlenging.

Iets meer over onze organisatie

De afdeling Ziektewet heeft landelijk 9 backoffice-kantoren: Alkmaar, Almere, Breda, Eindhoven, Groningen, Heerlen, Hengelo, Den Haag en Zwolle en een centrale directie in Amsterdam. In totaal werken er ruim 750 medewerkers bij de Ziektewet.

De Ziektewet is onder meer verantwoordelijk voor een juiste en tijdige afhandeling van ziektewetaanvragen. De missie daarbij is "werk boven uitkeren". In ons werkproces, waarbij de nadruk ligt op verzuimbeheersing en tijdige/juiste beoordeling van de ZW-aanvragen, geven wij concreet invulling aan deze missie.

Wij streven naar een open en transparante cultuur en besteden veel aandacht aan persoonlijke ontwikkeling. De Ziektewet streeft naar verdere efficiency verbeteringen door automatisering en optimalisering van de werkprocessen.

Interesse

Als je geïnteresseerd en gekwalificeerd bent voor deze functie nodigen we je uit te solliciteren.
Je gemotiveerde sollicitatiebrief met CV kun je uitsluitend via de sollicitatielink. De vacature staat open tot en met 25 februari 2024.

Voor aanvullende informatie over deze vacature kun je je wenden tot
Jeroen Pel, backoffice manager Ziektewet Groningen: 06-526 999 25.
  • Een selectie-assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
  • Voor deze functie is het overleggen van een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) mogelijk van toepassing. Tijdens de selectieprocedure krijg je informatie over de aanvraag van de VOG.
Ga je eventueel nog op vakantie? Geef dit dan aan in je sollicitatiebrief.