Corporate Communicatieadviseur

Werken bij een verzekeraar saai? Dan ken je Unigarant nog niet.  Professionaliteit en gezelligheid in één. Het team Corporate Communicatie zoekt een Corporate Communicatieadviseur. Met jouw hulp willen we grote stappen zetten in onze communicatie.

Corporate Communicatieadviseur
voor 28 - 32 uur per week | Standplaats Hoogeveen

Wie ben jij?
Jij bent naast een gezellige collega vooral een enthousiaste, doelgerichte, zelfstandige en veranderingsgezinde collega. Je voelt je thuis bij termen als klantdenken, agile en datagedreven werken. De corporate communicatie van Unigarant naar een volgend niveau brengen zie jij als een uitdaging. Natuurlijk sta je er niet alleen voor: je doet dit samen met je collega's. Jij kan niet wachten om twee petten, intern en extern, op te zetten en hiermee aan de slag te gaan.  

Het bedenken en uitvoeren van ideeën, het vormen van communicatiebeleid hierop en het adviseren én coachen van collega's, dat is waar je goed in bent. Daarnaast creëer je ook zelf een deel van de middelen en content.  Want met alleen praten, komen we er niet. Je snapt hoe dat werkt binnen een corporate omgeving. Je weet je interne netwerk op te bouwen en de mensen om je heen te inspireren om zaken structureel aan te pakken. Daarom heb je overtuigingskracht en beschik je over een gezonde dosis doorzettingsvermogen.

Afwisselende thema’s onder je hoede
Als corporate adviseur krijg je verschillende thema's onder je hoede. Van duurzaamheid tot innovatie, cyber security en meer. Jij bent op deze onderwerpen verantwoordelijk voor het communicatiebeleid en de uitvoering daarvan. Samen met je collega van Interne Communicatie zorg je dat andere collega’s snappen wat er op die thema's van ze wordt verwacht. Ook ben je actief met  sponsoring én ontferm je je, samen met je collega Externe Communicatie, over het merk Unigarant. Jij bent de adviseur op het snijvlak waar interne en externe communicatie bij elkaar komen. De afwisseling tussen de merken ANWB Verzekeren en Unigarant en de hoeveelheid projecten die je naar toe trekt, maken dit een mooie uitdaging voor jou.

Waar ga jij aan de slag?
Als Corporate Communicatieadviseur maak je onderdeel uit van het team Communicatie, wat valt onder de afdeling Marketing & Communicatie. De afdeling is verantwoordelijk voor de uitvoering van alle productontwikkeling en marketing- en communicatieactiviteiten van Unigarant, de productontwikkeling van ANWB Verzekeren én de servicebeleving van onze klanten. Elke dag werken we samen aan de centrale vraag: hoe kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn? 

Wij werken in een hybride werkomgeving. Jij kiest zelf waar je werkt. Dat kan thuis, op kantoor in Hoogeveen of bij de ANWB in Utrecht of Den Haag. Omdat we je natuurlijk ook graag leren kennen, hanteren we een 40/40/20 model: 40% op kantoor, 40% thuis en 20% elders (bijvoorbeeld bij een collega of een café).

Onze arbeidsvoorwaarden
We werken hard, maar er is tussendoor ook tijd voor ontspanning en humor. Er is aandacht voor jou en je werkomgeving. En zoals je van een verzekeringsbedrijf mag verwachten bieden we uitstekende voorwaarden:

  • Salaris max. € 3979,55 bruto per maand (o.b.v. 40-urige WW)
  • Dertiende maand en de keuzemogelijkheid tot extra salaris of verlof
  • Mogelijkheid tot scholing en opleiding
  • ANWB-lidmaatschap en Wegenwacht Service voor je auto of je fiets
  • Bovengemiddelde verlofdagen (28,5 pro rato)
  • Hybride werkomgeving

Over Unigarant
Unigarant is het verzekeringsbedrijf van de ANWB. Met eigentijdse en innovatieve schadeverzekeringen lossen we praktische problemen van onze klanten op. Misschien ken je ons van de Veilig van Huis Woonverzekering, ANWB Veilig Rijden Autoverzekering en de ANWB Blijven Fietsen verzekering met track&trace-zender tegen diefstal. Naast ANWB worden verzekeringen ook verkocht via assurantietussenpersonen, retailers en reisbureaus.

‘Vriendelijk’, ‘open’ en ‘transparant’ kenmerken niet alleen ons kantoor, maar ook onze bedrijfscultuur. We werken op een informele manier met elkaar samen, zijn no-nonsense, hulpvaardig, gedreven en bieden ruimte voor originaliteit van ieder persoon. We organiseren geregeld leuke activiteiten naast het werk, zoals een (online) pubquiz, bingo, abseilen en ons jaarlijkse kerstfeest als hoogtepunt waarin we met het hele bedrijf knallend het jaar afsluiten. 

Herken je jezelf?
Heb je minimaal drie tot vijf jaar werkervaring in een soortgelijke functie en werk je graag samen met de leukste mensen op de gezelligste afdeling (al zeggen we het zelf)? Stuur dan je sollicitatie  met motivatie en CV via onze sollicitatiepagina.

Meer informatie over de inhoud van de functie? Dat vraag je aan Marco Berends , manager Marketing & Communicatie via 06 - 06-10 88 06 59.

Meer weten over de procedure? Bel dan met Carolien Manning, onze Recruiter: 06 - 53 91 90 43. Werkdagen maandag, dinsdag en donderdag.