Assistent projectleider (bouw)

Afdeling

Bouw & Facilitair, team Vastgoedmanagement

Werkomgeving

Binnen de afdeling Bouw & Facilitair (B&F) van het UMCG zijn vele algemeen ondersteunende werkzaamheden ondergebracht in één organisatie. Wij zorgen voor de ondersteuning van de kerntaken van het UMCG (zorg, onderzoek en onderwijs). Dit doen wij door het integraal aanbieden en leveren van duurzame producten en diensten op het gebied van bedrijfshulpverlening, fysieke veiligheid, huisvesting, gebouwen & infrastructuur en facilitaire services. B&F bestaat uit circa 900 medewerkers. Vakmanschap, collegialiteit en klantgerichtheid zijn de begrippen, die de verschillende relaties met onze belanghebbenden, bv. afdelingen en patiënten, kenmerken. Wij reageren adequaat op ontwikkelingen in onze omgeving en nemen initiatief. Wij ontwikkelen onze organisatie door onze mensen te ontwikkelen.

Waarden van B&F
Eén van de drijfveren in de visie van het UMCG is: `Van mens tot mens, in alles wat we doen’, oftewel 'zie de mens!' Dat geldt ook voor B&F. We geven mensen het gevoel dat ze welkom zijn, behandelen mensen met respect en alles wat we doen, doen we met zorg en aandacht. Daarnaast zijn de volgende waarden specifiek voor ons belangrijk: integraal, transparant, gastvrij en initiatief.

Bouwprogramma’s UMCG
Het Centraal Medisch Complex van het UMCG is gebouwd tussen 1985 en 1997. Vanwege de functionele en technische leeftijd van dit vastgoed, is het UMCG toe aan een midlife ugrade van haar vastgoed. Dit gebeurt gefaseerd in diverse, complexe en majeure bouwprogramma’s. Zo zullen o.a. de volgende bouwprogramma’s/-projecten tussen nu en circa 2030 plaatsvinden: programma Hotfloor (nieuw-, en verbouw van het operatiecomplex, Centrum Acute Zorg en Intensive Care’s), renovatie verpleegeenheden, nieuwbouw Universitair Centrum voor Psychiatrie, nieuwbouw Apotheek.

Functiebeschrijving

De assistent projectleider ondersteunt een senior projectleider bij het op een georganiseerde wijze ontwikkelen en realiseren van de toegewezen projecten, binnen de gestelde kaders en met een optimaal resultaat. Dit is een veelzijdige, verantwoordelijke functie. Je ondersteunt de senior projectleider, maakt en bewaakt de planning, vraagt offertes aan, houdt contact met de werkvloer, communiceert hierover richting gebruikers, borgt dat contractstukken op orde zijn en controleert op de bouw. Hier zul je ook geregeld langsgaan, om de voortgang en de kwaliteit (samen met de toezichthouders) te bewaken. Kortom: veel verantwoordelijkheid, afwisseling en uitdaging. In beginsel help je het projectteam door zelfstandig taken uit te voeren, anderzijds krijg je de mogelijkheid om minder omvangrijke projecten zelfstandig op te pakken om het vak te leren.

Functieomschrijving, resultaten en verantwoordelijkheden
- Assisteren om projecten te realiseren binnen de kaders en randvoorwaarden.
- Projectorganisatie en kwaliteitsbeheersing, vermogen tot plannen en organiseren.
- Informatie ophalen/verstrekken (gebruikers), rapporteren en prognose einde project.
- Het beheren van het budget.
- Het beheren (en aanpassen) van de projectplanning.
- Het ordenen van documenten.
- Het voorbereiden en notuleren van (bouw-)vergaderingen.
- Het aansturen van onderdelen binnen het projectteam.
- Het voeren van overleg met stakeholders.
- Naleven van procedures/spelregels.
- Actieve bijdrage leveren aan het functioneren van de afdeling.

Wat vragen wij

- Je beschikt over HBO+ werk- en denkniveau (bouwkunde/installatietechniek) met minimaal één of twee jaar relevante werkervaring (bij voorkeur in de utiliteitsbouw).
- Je hebt, in geval van (echte) problemen, tijdig overleg met senior projectleider en/of leidinggevende (problemen bespreken als ze er nog niet zijn), communiceert duidelijk en op een open manier (mondeling en schriftelijk).
- Je durft de confrontatie in positieve/opbouwende zin aan te gaan, is assertief en gedreven.
- Je bent promotor van het UMCG/VGM beleid, respecteert procedures en spelregels, toont voorbeeldgedrag, komt afspraken na.
- Je staat open voor verandering en initieert verbeteringen en levert daar een bijdrage aan.
- Je bent veerkrachtig en vasthoudend (doorzettingsvermogen).
- Je bent proactief en oplossingsgericht.
- Je bent gemotiveerd om een nieuwe stap te gaan maken.
- Je hebt een goed technisch inzicht en kan snel schakelen.
- Je bezit vaardigheden op het gebied van Office producten, zoals Word en Excel.
- Affiniteit met BIM/Revit is gewenst.
- De bereidheid om trainingen te volgen op het vakgebied en met betrekking tot persoonlijke ontwikkeling.
- In bezit van VCA-VOL certificaat, of dit binnen 6 maanden na indiensttreding te verwerven.

Wil jij graag aan de slag gaan als assistent projectleider, maar heb je nog geen werkervaring als projectleider, maar ben je naar jouw idee toe aan een volgende stap in je loopbaan? Dan is dat geen probleem! We nodigen je graag uit op deze functie met groeiperspectief te reageren.

Wat bieden wij

Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week in een zeer uitdagende en afwisselende functie. Het betreft in eerste instantie een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met uitzicht op verlenging. Het salaris bedraagt maximaal € 3.712,- bruto per maand (schaal 8) afhankelijk van opleiding en ervaring en op basis van een fulltime dienstverband. Daarnaast biedt het UMCG 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Universitair Medische Centra (CAO-UMC).

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met:

Alexander Daems telefoonnummer 06 2564 9238

Solliciteren

Solliciteren kan uitsluitend via het digitale sollicitatieformulier onderaan deze pagina, tot en met 30 juni 2021. Binnen een half uur na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Digitaal sollicitatieformulier