Senior Projectleider Bouw

Afdeling

Bouw & Facilitair, team Vastgoedmanagement

Werkomgeving

Binnen de afdeling Bouw & Facilitair (B&F) van het UMCG zijn vele algemeen ondersteunende werkzaamheden ondergebracht in één organisatie. Wij zorgen voor de ondersteuning van de kerntaken van het UMCG (zorg, onderzoek en onderwijs). Dit doen wij door het integraal aanbieden en leveren van duurzame producten en diensten op het gebied van bedrijfshulpverlening, fysieke veiligheid, huisvesting, gebouwen & infrastructuur en facilitaire services. B&F bestaat uit circa 900 medewerkers. Vakmanschap, collegialiteit en klantgerichtheid zijn de begrippen, die de verschillende relaties met onze belanghebbenden, bv. afdelingen en patiënten, kenmerken. Wij reageren adequaat op ontwikkelingen in onze omgeving en nemen initiatief. Wij ontwikkelen onze organisatie door onze mensen te ontwikkelen.

Waarden van B&F
Eén van de drijfveren in de visie van het UMCG is: `Van mens tot mens, in alles wat we doen’, oftewel 'zie de mens!' Dat geldt ook voor B&F. We geven mensen het gevoel dat ze welkom zijn, behandelen mensen met respect en alles wat we doen, doen we met zorg en aandacht. Daarnaast zijn de volgende waarden specifiek voor ons belangrijk: integraal, transparant, gastvrij en initiatief.

Bouwprogramma’s UMCG
Het Centraal Medisch Complex van het UMCG is gebouwd tussen 1985 en 1997. Vanwege de functionele en technische leeftijd van dit vastgoed, is het UMCG toe aan een midlife ugrade van haar vastgoed. Dit gebeurt gefaseerd in diverse, complexe en majeure bouwprogramma’s. Zo zullen o.a. de volgende bouwprogramma’s/projecten tussen nu en circa 2028 plaatsvinden: programma Hotfloor (nieuw(ver)bouw operatiecomplex, Centrum Acute Zorg en Intensive Care’s), renovatie verpleegeenheden, nieuwbouw Universitair Centrum voor Psychiatrie, nieuwbouw Apotheek.

Functiebeschrijving

De senior projectleider draagt de totale verantwoordelijkheid voor het op een georganiseerde wijze ontwikkelen en realiseren van de toegewezen projecten, binnen de gestelde kaders en met een optimaal resultaat. Dit wordt gerealiseerd door een aanpak gebaseerd op de beheersaspecten: tijd, organisatie, geld, informatie, risico’s, communicatie en kwaliteit, een relatie met alle betrokkenen (samenwerken), evenals contractmanagement en aansturen van het projectteam. Je geeft invulling aan de doelstelling om, in samenwerking met de gebruikers, te komen tot een werkend gebouw.

Resultaten en verantwoordelijkheden:
- Leidinggeven aan het/(de) projectteam(s).
- Projecten realiseren binnen de kaders en randvoorwaarden.
- Projectorganisatie en kwaliteitsbeheersing, vermogen tot plannen en organiseren.
- Informatie ophalen/verstrekken (gebruikers), rapporteren en prognose einde project, inclusief exploitatie aspecten.
- Financiële projectbeheersing.
- Risicomanagement.
- Juridische aspecten.
- Veiligheid, gezondheid en milieu.
- Naleven van procedures/spelregels.
- Actieve bijdrage leveren aan het functioneren van de afdeling.

Wat vragen wij

- HBO+ werk- en denkniveau (bouwkunde/installatietechniek) plus trainingen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, VCA-VOL gecertificeerd.
- Circa 15 jaar ervaring met complexe projecten (omvang ca. € 15-20 mln., utiliteitsbouw, bij voorkeur ziekenhuizen), waarvan circa 10 jaar in een leidinggevende rol.
- Bezig met voordenken (tijdig managen van kansen en risico’s, organiseren in plaats van improviseren).
- Heeft, in geval van (echte) problemen, tijdig overleg met leidinggevende (problemen bespreken als ze er nog niet zijn), communiceert duidelijk en op een open manier (mondeling en schriftelijk).
- Stuurt op mensen en projectbeheersing (beheers aspecten), luistervaardig en samenwerkingsgericht.
- Schept voorwaarden (goed functioneren team), komt vooraf procedures en spelregels overeen.
- Durft de confrontatie in positieve/opbouwende zin aan te gaan, is assertief en gedreven.
- Heeft overzicht/inzicht in: voorbereidings- uitvoerings- en exploitatie problematiek (“bouwen is een tussenstation voor twintig jaar exploitatie”), noodzakelijk voor tijdige acties intern en extern.
- Promotor van het UMCG/VGM beleid, respecteert procedures en spelregels, toont voorbeeldgedrag, komt afspraken na.
- Staat open voor verandering en initieert verbeteringen en levert daar een bijdrage aan.
- Veerkrachtig en vasthoudend (doorzettingsvermogen).
- Proactief, oplossingsgericht en stressbestendig.

Wat bieden wij

Een arbeidsovereenkomst voor 32-36 uur per week een zeer uitdagende en afwisselende functie. Het betreft in eerste instantie een tijdelijk dienstverband van 1 jaar met uitzicht op verlenging. Het salaris bedraagt maximaal € 5.383,- bruto per maand (schaal 11) afhankelijk van opleiding en ervaring en op basis van een fulltime dienstverband. Daarnaast biedt het UMCG 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Universitair Medische Centra (CAO-UMC).

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met:

Jan Olthof telefoonnummer (050) 361 2705

Solliciteren

Solliciteren kan uitsluitend via het digitale sollicitatieformulier onderaan deze pagina, tot en met 13 april 2021. Binnen een half uur na het verzenden van het digitale sollicitatieformulier wordt een ontvangstbevestiging gemaild met nadere informatie.

Digitaal sollicitatieformulier