Manager ICT

Ben jij een daadkrachtige, inspirerende, verbindende manager en bouw jij vanuit jouw expertise op het gebied van ICT graag verder mee aan de toekomst van de zorg? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Minimaal aantal uren 36
Maximaal aantal uren 36
Arbeidsovereenkomst voor Onbepaalde tijd
Werklocatie(s) Emmen
CAO Ziekenhuizen

Treant Zorggroep levert ziekenhuiszorg en langdurige zorg vanuit drie ziekenhuislocaties en 17 centra voor wonen en zorg in de regio Hoogeveen-Emmen-Stadskanaal. Binnen Treant werken 260 medisch specialisten en 6.300 medewerkers die zich dagelijks inzetten om deze zorg mogelijk te maken.

Onze afdeling ICT zorgt voor adequate, veilige en doelmatige ondersteuning van de zorg- en bedrijfsprocessen van Treant door middel van goed functionerende voorzieningen op het gebied van informatietechnologie en informatiesystemen. Als manager ICT heb jij een duidelijke en ambitieuze visie op de bijdrage van ICT aan de realisatie van de organisatiedoelstellingen van Treant zorggroep en ben je in staat deze goed uit te dragen. De afdeling ICT verleent tevens haar ICT diensten aan de collega’s van het Ommelander Ziekenhuis.

Wat ga je doen

Na een periode van (voorwaardenscheppende) bouw van infrastructuur en focus op netwerk, techniek en systemen komt het accent in de functie steeds meer te liggen op de functionele kant en moderne toepassingen van ICT. Je bent verantwoordelijk voor de totale ICT-dienstverlening van Treant Zorggroep en het Ommelander Ziekenhuis, ontwikkelt beleid op dit gebied en staat garant voor een adequate en hoogwaardige uitvoering hiervan. Daarbij zorg je ook voor een meerjarenbegroting van de afdeling en stuur je scherp op financiën en kostenbeheersing. Je rapporteert aan de Raad van Bestuur van Treant Zorggroep en aan de CIO van het Ommelander Ziekenhuis.

Je signaleert ontwikkelingen op het gebied van ICT-dienstverlening en beoordeelt deze op relevantie voor de organisatie en het eigen aandachtsgebied. Als sparring partner van o.a. managers bedrijfsvoering, medisch specialisten en de raad van bestuur adviseer je vanuit jouw vakgebied en analyseer je de ICT-behoefte binnen de organisatie. Ook draag je zorg voor een optimale verbinding tussen het primaire proces en ICT en ben je verantwoordelijk voor de implementatie van ICT-projecten.

Verder geef je op inspirerende wijze leiding aan de afdeling: als manager in de interne processen, als leider in de aansturing van medewerkers en als ondernemer in het zoeken naar mogelijkheden om nieuwe invulling te geven aan de bedoelingen van het ziekenhuis.

Waar ga je werken

De ICT-afdeling is in de afgelopen jaren doorgegroeid tot een goed georganiseerde afdeling en op de behaalde resultaten die we gezamenlijk hebben gerealiseerd kunnen we trots zijn! Voor de nieuwe manager ICT is het zaak deze basis goed te borgen en verder uit te bouwen. De ambities zijn groot en gericht op het verder verhogen van de kwaliteit van de ICT-dienstverlening voor Treant Zorgroep en het Ommelander Ziekenhuis.

De afdeling bestaat uit 85 medewerkers en is onderverdeeld in de volgende teams:

  • Infrastructuur, Architectuur & Security
  • Applicatiemanagement
  • Projectmanagement & Advies
  • ICT Support

Deze teams worden aangestuurd door drie hoofden. Deze hoofden, het secretariaat en de medewerker bedrijfsvoering rapporteren rechtstreeks aan de manager ICT.

De afdeling ICT is een van de ondersteunende diensten, naast Financiën, ICT, Kwaliteit & Veiligheid, Facilitair Bedrijf, PO&O, Capaciteit & Logistiek, Inkoop en Communicatie & Externe Relaties.

Wie zoeken wij

Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau en ruime werkervaring in een ICT (gerelateerde) management functie, bij voorkeur (mede) opgedaan in de zorg. Op grond van je vakmanschap ben je een gedegen sparring partner en ben je goed in staat om een vertaalslag te maken van een functioneel vraagstuk van management en medisch specialisten naar de mogelijkheden van ICT en visa versa. Ook kun je het belang en de impact van in- en externe ontwikkelingen goed inschatten en weet je dit te vertalen naar de organisatie en je afdeling. Je bent in staat om de juiste prioriteiten stellen en besluiten nemen.

Als stevige, zelfstandige, open, authentieke én inspirerende persoonlijkheid weet jij door jouw houding, gedrag en vakdeskundigheid respect en sympathie af te dwingen en positie bij professionals te verwerven. Verder ben je innovatief en beschik je over analytisch en strategisch denkvermogen. Je kunt makkelijk schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel werk- en denkniveau; tussen denken en doen en tussen coachen en beslissingen nemen.

Jouw managementstijl is menselijk prettig, zakelijk realistisch en gericht op zichtbare resultaten. Je bent betrokken, zelf reflectief en goed benaderbaar. Luisteren, doorvragen, verbanden leggen op hoofdlijnen en een sterk ontwikkeld gevoel voor verhoudingen dragen bij aan het succesvol invullen van deze positie. Je bent ondernemend, samenwerkingsgericht en legt gemakkelijk contacten op alle niveaus. Je hebt oog voor de (soms ogenschijnlijk tegengestelde) belangen van de diverse partijen en weet op diplomatieke wijze draagvlak te creëren in een omgeving met autonome professionals.

Wat bieden wij

Een uitdagende functie met enthousiaste collega’s op een afdeling waar ontwikkeling centraal staat. Door de diversiteit van projecten die je leidt heb je een afwisselende baan, waarin je je capaciteiten volledig tot hun recht kunt laten komen. Je houdt je bezig met de nieuwste technieken en oplossingen.

Het betreft een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. De arbeidsvoorwaarden zijn geregeld volgens de cao Ziekenhuizen. Inschaling vindt plaats op basis van kennis en ervaring volgens FWG 75, minimaal € 5347 en maximaal € 8128 bruto fulltime per maand.

Daarnaast ontvang je bij Treant 8,33% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering (volledige 13e maand). Bij ons kun je tevens gratis parkeren en kun je gebruik maken van het meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden met daarin leuke regelingen. Bijvoorbeeld op het gebied van extra reiskostenvergoeding (tot € 0,19 per kilometer tegen uitruil van bruto salaris), sport en vrije tijd en diverse aantrekkelijke collectieve verzekeringen.

Ben je enthousiast?

Vertel het ons! Solliciteren kan tot en met 20 januari 2021 via de knop 'Solliciteren' op de website van Treant. Ben je nu al werkzaam bij Treant Zorggroep dan solliciteer je via Profit InSite.

Wil je graag meer informatie over deze functie? Neem dan contact op met Gerben Krewinkel. Gerben is de huidige manager ICT en gaat als manager een andere uitdaging aan binnen onze organisatie. Hij is te bereiken via telefoonnummer 06 10 13 61 71.

Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met team recruitment, telefoon 088 129 56 56.

De eerste selectiegesprekken staan gepland op 28 en 29 januari 2021.

Veiligheid staat bij ons voorop

Omdat we verspreiding van het Corona-virus willen voorkomen, houden wij ons bij de sollicitatieprocedure aan de landelijke richtlijnen.

Voordat je bij ons kunt werken checken wij altijd je referenties en zien we graag een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag).Bij Treant Zorggroep voeren wij in het belang van onze medewerkers en patiënten een preventief vaccinatiebeleid. Voordat je bij ons kunt werken, ontvangen wij daarom graag een bewijs van jouw vaccinaties. Voor risicofuncties moet je ook aantoonbaar bescherming tegen Hepatitis B hebben opgebouwd. Is dit bij jou (nog) niet het geval, dan verzorgen wij de vaccinatie voor je.

Solliciteren

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.