Functioneel Applicatiebeheerder ORTEC Workforce Scheduling

De functie

Als functioneel beheerder ben je samen met het team verantwoordelijk voor de inrichting en het functionele beheer van het roosterpakket ORTEC Workforce Scheduling (OWS). Je vertaalt de vraag van de klant - binnen de planningskaders van Treant - naar een passende oplossing binnen de applicatie en hebt een adviserende rol om zo de processen te verbeteren. Ook weet je wijzigingen in wet- en regelgeving en de cao te vertalen naar een optimale integrale oplossing in OWS. Samen met de planners op de afdelingen, de afdeling HR en de salarisadministratie vorm je een keten om de organisatie zo goed mogelijk te faciliteren bij het maken van de roosters, registeren van gewerkte uren en aanlevering van correcte gegevens uit OWS voor de salarisbetaling.

Als functioneel beheerder participeer je in een aantal projecten binnen het OWS-domein. Hierbij kun je denken aan de uitrol van zelfroosteren en werkplekplanning op diverse afdelingen binnen de organisatie, maar ook vraagstukken op het gebied van integraal capaciteitsmanagement. Dit leidt onder meer tot de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Zorgdragen voor de inrichting en het beheer van ORTEC Workforce Scheduling
  • Uitvoeren van (deel) projecten binnen het OWS-domein gericht op het optimaliseren en in gebruik nemen van eventuele nieuwe modules
  • Fungeren als eerstelijnsaanspreekpunt bij vragen vanuit de organisatie
  • Adviseren en ondersteunen van afdelingen bij het maken van een (cyclisch) rooster conform de van toepassing zijnde wet- en regelgeving en het vastgestelde roosterbeleid
  • Testen en uitwerken van nieuwe functionaliteiten die door de softwareleverancier geboden worden
  • Onderhouden van contacten met leveranciers, externe consultants, gebruikers en collega’s
  • Analyseren en oplossen van problemen en het doorvoeren van verbeteringen in de functionaliteiten

Het team

Het team bestaat uit twee applicatiebeheerders en valt onder de Ondersteunende Dienst Capaciteit en Zorglogistiek. Treant beschouwt het goed plannen van personeel als zeer bepalend om goede zorg te leveren en daarmee een belangrijke vorm van capaciteitsmanagement. Het team vertaalt daarnaast planningsstrategieën naar het OWS-systeem. Zij werken intensief samen met roosteraars, medewerkers van de afdeling Salarisadministratie, Financiën, Personeel en Organisatie en de Capaciteitsadviseurs.

Jij bent de ideale kandidaat

Je hebt een proactieve, klantgerichte instelling en kunt goed het overzicht bewaren en snel schakelen. Je vindt het leuk om in een dynamische en ambitieuze omgeving te werken, waarbij geen dag hetzelfde is. Je gaat oplossingsgericht te werk en bent in staat problemen tijdig te herkennen en te analyseren. Je kunt goed communiceren met gebruikers, zowel op operationeel als tactisch niveau. Je staat stevig in je schoenen en vervult een sleutelrol in het overbruggen van uiteenlopende meningen en belangen. Je neemt initiatief en bent in staat zowel zelfstandig als in teamverband te werken. Je werkt nauwkeurig en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en je herken je in onze kernwaarden: Toegewijd, Innovatief en Samen. Je hebt MBO-4 werk- en denkniveau, aantoonbare ervaring als functioneel applicatiebeheerder en beschikt over een analytisch en oplossend vermogen. Je hebt een accurate werkwijze en goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Kennis van Ortec Work Scheduling (OWS) en kennis van infrastructuur en koppelingen met HR- en salarisapplicaties is een pre.

Ons aanbod

  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.
  • Een salaris van minimaal € 2.554 en maximaal € 3.468 bruto fulltime per maand (CAO ziekenhuizen FWG 45 )
  • Vakantietoeslag (8,33%)             
  • Eindejaarsuitkering (volledige 13e maand)         
  • Kom je met de auto? Bij ons kun je gratis parkeren        
  • Meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden met daarin aantrekkelijke regelingen zoals extra reiskostenvergoeding en diverse collectieve verzekeringen
  • Een uitdagende functie in een professioneel team         
  • Diverse online trainingen en cursussen, zoveel jij maar wilt!
  • Wil je weten wat wij jou nog meer te bieden hebben? Bekijk dan deze 10 redenen om bij ons te werken! 
 Nieuwsgierig geworden?

Vertel het ons! Solliciteren kan tot en met 7 juli 2022. Ben je nu al werkzaam bij Treant Zorggroep dan solliciteer je via Profit InSite. Wil je graag meer informatie over deze functie? Neem dan contact op met Pieter Buwalda, manager Capaciteit en Zorglogistiek op 06 10 330 123 of Jaap Buls, functioneel applicatiebeheerder op 06 25 117 379 (dinsdag en woensdag)Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Karen Huitsing, telefoon 088 129 56 56.

De sollicitatiegesprekken staan gepland op 15 juli 2022, dus noteer deze datum alvast in je agenda! Ondertussen vragen we ook onze huidige medewerkers of een van hen deze uitdaging aan wil gaan. Als dat het geval is, krijgt deze kandidaat voorrang.