Business changemanager

Werkzaamheden

Je hebt je strepen verdiend in productontwikkeling en klantmanagement. Tijd voor je volgende stap! Met een nieuw pensioenstelsel op komst en een grootschalig veranderprogramma waar we middenin zitten, krijg je als business change manager bij ons alle kansen. Gedij jij goed in een omgeving waarin verandering de enige constante is? Krijg je energie van bouwen aan klantrelaties? En ontwikkel je graag – samen met je collega’s – nieuwe pensioenproposities? Dan zijn we benieuwd naar je ervaring en motivatie!


Het profiel

  • Je werkt in de frontlinie van de pensioentransitie
  • Je werkt samen met hoogopgeleide, betrokken professionals
  • Je krijgt veel vrijheid om je functie vorm te geven
Dit is jouw nieuwe rol
De Wet toekomst pensioenen (Wtp) komt eraan. En we maken de transitie naar een productorganisatie. Als business changemanager werk je op het snijvlak van klantmanagement, productmanagement en klantcommunicatie. Je speelt een cruciale rol in het begin van changefunnel. Want jij zorgt voor producten en diensten die naadloos aansluiten op de behoeften van onze klanten en op de markt.

Jouw focus ligt op het ontwikkelen en realiseren van proposities, waarvan er de komende jaren veel in het licht zullen staan van de Wtp. Klantbehoeften, trends en marktontwikkelingen (het wat) vertaal je naar de afdeling productmanagement (het hoe). In dit proces - waarbij je nauw samenwerkt met de andere business changemanager, de bid- en contractmanager, de manager Business development én onze directie - treed jij op als epic owner. Daarnaast ben je er verantwoordelijk voor om de veranderingen door te voeren in onze producten- en dienstencatalogus. Binnen ons veranderprogramma Wet toekomst pensioenen ben je het centrale punt in de klantdialoog. Om klantbehoeften te achterhalen, ben je continu in gesprek met het accountmanagement en onze klanten.

In deze functie verwachten we van jou dat je:
  • productuitbreidingen, -prototypes, vernieuwingen en klantbehoeften toetst;
  • businesswaarde van klantwensen bepaalt en business cases van multiclientproposities ontwikkelt;
  • marktontwikkelingen volgt, trends signaleert en concurrenten monitort, samen met het Business development-team;
  • presentaties en demo's over onze producten en diensten verzorgt bij klanten en prospects en co-creatie faciliteert bij de (door)ontwikkeling ervan.
Dit ben jij
Je draagt de klant in je hart en inhaleert wat er bij haar of hem leeft. Relaties opbouwen gaat je van nature goed af. En tegelijk bewaar je met jouw commerciële vaardigheden het evenwicht tussen kosten en mogelijkheden. Als er iets niet uitvoerbaar is, dan ben je daar eerlijk over en leg je uit waarom niet. Je overziet het grote geheel, kent al onze diensten op hoofdlijnen en kunt inschatten wat de impact van (veranderende) bedrijfsprocessen is op ICT. Voor alles wat je niet weet, weet je snel je weg te vinden naar de juiste experts of bronnen. Het is dan ook handig dat je over veel zwaar inhoudelijke onderwerpen kunt meepraten. En - een open deur - je voelt je in je element in een omgeving waar de enige constante de verandering is. Nog een paar steekwoorden die jou omschrijven: energiek, doorzetter, verbinder, overtuigend en stressbestendig.

Daarnaast:
  • heb je een afgeronde wo-opleiding aangevuld met een relevante pensioenopleiding;
  • heb je minimaal 7 jaar ervaring met klantrelaties in de pensioensector;
  • heb je ervaring met agile werken en changeprocessen;
  • heb je ervaring met productontwikkeling, strategieformulering en besluitvorming;
  • heb je kennis van marketing en communicatie.



Afdeling

Je gaat werken op de afdeling Business development. Deze ambitieuze afdeling – met 20 betrokken professionals – definieert en duidt klantwensen, marktinzichten, wetswijzigingen en proposities en vertaalt deze naar de organisatie. Met de andere business changemanager voer je de klantdialoog over verbeteringen van producten en diensten en maak je de vertaalslag naar proposities. Je rapporteert aan de manager Business development en propositiemanagement.


Bedrijfsinformatie

Vanuit Groningen werken we bij TKP aan het beste digitale pensioenplatform. Een stevige ambitie, waar we met ruim 1.000 ambitieuze professionals iedere dag met hart en ziel aan werken. Dat moet ook wel, want 17 pensioenfondsen, 100.000 werkgevers en zo'n 4 miljoen Nederlanders rekenen op onze dienstverlening. Of het nu gaat om een pensioenuitkering die juist én op tijd is of om een actueel overzicht van het opgebouwde pensioen. Zo maken we pensioen 'easy'.

Waarom TKP?
  • De inhoud van ons werk, veel ruimte om met eigen ideeën te komen en energieke collega's die elkaar graag helpen;
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit - van workshops en intervisie tot online academy;
  • Veel sportieve en gezellige activiteiten, zoals wekelijkse bootcamps, fiets- en skiweekenden en een maandelijkse borrel.
Fijne voorwaarden
De functie is gewaardeerd in schaal 10 of 11. Je salaris is afhankelijk van je ervaring. Daarnaast krijg je een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget van 16,7% boven op je bruto maandsalaris. Je valt onder de cao van onze moeder Aegon, krijgt minimaal 28 vakantiedagen, profiteert van een uitgebreid pakket aan voordelen én natuurlijk van een goede pensioenregeling. Bij TKP werken we deels thuis en deels op kantoor. Zodat werk en privé goed in balans zijn.


Contactinformatie

Dan ontvangen wij graag jouw motivatie en cv. Je kunt tot en met 30 juni 2022 reageren. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Mieke van Westing, manager Business development, via 06-40 77 51 50 of westing.m@tkppensioen.nl. Vragen over de procedure kun je stellen aan Judith Krijgsman, recruiter, via 06-27 11 71 75 of krijgsman.j@tkppensioen.nl.

Goed om te weten:
  • op deze vacature is onze medewerversregeling van toepassing.

Reageer op deze vacature