Productowner

Je bent een ervaren productowner die altijd zoekt naar kansen om producten te verbeteren. Bij ons krijg je alle kansen in een fintech-omgeving waar de lat hoog ligt en verandering een constante is. In die hectiek zorg jij voor visie, verbinding en voortgang. Schakel je moeiteloos tussen business en ICT, kun je goed prioriteren en til je agile werken in onze organisatie graag naar een hoger niveau? Dan zijn we erg benieuwd naar je ervaring en motivatie!

Dit is jouw nieuwe rol
Er komt een heel nieuw pensioenstelsel aan. En dat heeft veel impact op onze dienstverlening – voor en achter de schermen. Als productowner ben je verantwoordelijk voor de vernieuwing van één of meer onderdelen van onze pensioenadministratie. Binnen onze productorganisatie werk je aan het applicatielandschap dat we nu en in de toekomst gebruiken voor onze pensioenklanten. Je creëert met verstand van zaken een visie voor jouw product(en) en maakt je omgeving enthousiast voor die visie.

Daarbij werk je nauw samen met de gebruikers van onze producten, de leverancier en de ICT-teams die jouw visie waarmaken. Je zorgt met jouw product(en) voor optimale waardecreatie. Zowel voor onze klanten, als voor onze organisatie. Je beslist of een idee genoeg waarde oplevert om er een user story op de backlog van te maken

In deze functie verwachten we van jou dat je:
  • stuurt – op basis van data – op het verbeteren en versimpelen van het product en proces voor onze klanten binnen de budgettaire kaders;
  • user stories schrijft, de backlog bijhoudt en daarbinnen prioriteert op basis van klant- en businesswaarde;
  • de verantwoordelijkheid neemt om opgeleverd werk te accepteren of te weigeren;
  • demonstraties verzorgt aan de organisatie en verantwoordelijk bent voor continuïteit van het product;
  • experts betrekt en het interne proces borgt.

Dit ben jij
Je bent een zelfstarter die niet wacht op kansen, maar ze grijpt. Met jouw resultaatgerichte instelling vertaal je problemen en vragen van klanten naar werkende oplossingen. Je hebt verstand van zaken en een visie die je vol overtuiging weet over te brengen. Je bent autonoom, geeft je mening, durft ‘nee’ te zeggen en hakt moeiteloos knopen door. Tegelijk werk je soepel samen met collega’s in alle gelederen van de organisatie. Daarbij komt het goed van pas dat je de taal van de business én van ICT spreekt. Je bent fan van agile; houdt van de structuur en het planmatige werken.

Daarnaast:
  • heb je een opleiding op hbo- of wo-niveau, bij voorkeur Bedrijfskunde, Bedrijfsinformatica of Bedrijfseconomie;
  • heb je meerdere jaren ervaring met agile werken;
  • heb je kennis van de pensioenbranche;
  • heb je ervaring in het aansturen van leveranciers van software en diensten;
  • communiceer je makkelijk in- en extern over de ontwikkeling, voortgang en oplevering van de features.

Werken bij TKP
Vanuit Groningen werken we bij TKP aan het beste digitale pensioenplatform. Een stevige ambitie, waar we met ruim 1000 ambitieuze professionals iedere dag met hart en ziel aan werken. Dat moet ook wel, want 22 pensioenfondsen, duizenden werkgevers en ruim 3 miljoen Nederlanders rekenen op onze dienstverlening. Of het nu gaat om een pensioenuitkering die juist én op tijd is of om een actueel overzicht van het opgebouwde pensioen. Zo maken we pensioen ‘easy’.

Waarom TKP?
  • De inhoud van ons werk, veel ruimte om met eigen ideeën te komen en energieke collega's die elkaar graag helpen;
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit – van workshops en intervisie tot online academy;
  • Veel sportieve en gezellige activiteiten, zodra het weer kan een wekelijkse bootcamp, fiets- en skiweekenden en een maandelijkse borrel.

Fijne voorwaarden
De functie is gewaardeerd in schaal 11. Je salaris is afhankelijk van je opleiding en ervaring en bedraagt minimaal € 3.912,13 en maximaal € 6.520,22 bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek. Daarnaast krijg je een flexibel arbeidsvoorwaardenbudget van 16,7% boven op je bruto maandsalaris. Je valt onder de cao van onze moeder Aegon, krijgt minimaal 28 vakantiedagen, profiteert van een uitgebreid pakket aan voordelen én natuurlijk van een goede pensioenregeling. Je werkt bij ons deels thuis en deels op kantoor. Zodat werk en privé goed in balans zijn.

Heb je interesse?
Dan ontvangen wij graag jouw motivatie en cv. Je kunt tot en met 29 mei 2023 reageren. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martijn de Wilde, manager product management, via 06-46 34 16 55 of wilde.m@tkppensioen.nl. Vragen over de procedure kun je stellen aan Daphne de Vries, recruiter, via 06-21 97 62 97 of recruitment@tkppensioen.nl.

Goed om te weten:
  • op deze vacature is onze medewerversregeling van toepassing;
  • bij gelijke geschiktheid hebben interne sollicitanten voorrang;
  • acquisitie op basis van deze vacature heeft geen zin, werven doen wij zelf.

Reageer op deze vacature