HR Businesspartner

Tintengroep wil continu de kwaliteit van haar dienstverlening voor inwoners verbeteren. We blijven ons als organisatie ontwikkelen en vinden het belang-rijk dat onze medewerkers de ruimte in tijd en middelen krijgen om dat ook te doen met hun eigen talenten. Ruim 700 gedreven mensen maken dagelijks het verschil voor de inwoners van onze gemeenten. Dat doen ze in Groningen, Drenthe, Friesland, Overijssel en Flevoland. Vijftien van onze lokale organisaties zijn gespecialiseerd in sociaal werk. 

Stichting Peuterwerk, Stichting Beheer Welzijn en Tinten Training & Advies maken daarnaast ook onderdeel uit van de Tintengroep. Alle organisaties worden ondersteund vanuit ons bedrijfsbureau in Gieten. Onze lokale organisaties werken nauw samen met hunopdrachtgevers en ketenpartners. En al heeft elke lokale organisatie zijn eigen karakter en kleur, we werken allemaal vanuit dezelfde kernwaarden. Samen zijn we verbindend, professioneel en ondernemend.

Tintengroep is op korte termijn op zoek naar een

HR-Businesspartner
32 uur per week

Als HR-Businesspartner ben je verantwoordelijk voor de strategische koers op HR gebied en ben je sparringpartner van directie en bestuur. Daarnaast ben je leidinggevende van het HR team bestaande uit 7 HR professionals.

De standplaats is Gieten.

Wat ga je doen?

Als HR-Businesspartner ben je goed op de hoogte van externe ontwikkelingen en weet deze, in combinatie met interne factoren en beschikbare (interne en externe) data, te vertalen en uit te dragen in de organisatie. Je geeft hierover gevraagd en ongevraagd advies richting directie en bestuur. Je doorziet de positie van de organisatie en vertaalt deze naar toekomstbepalende keuzes met oog voor de lange termijn. Je bent aanspreekpunt en verant-woordelijk voor de afstemming van de behoeftes, die bij bestuurder en directeuren spelen op strategisch niveau. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de voortgang van de implementatie van de strategische HR agenda. Je bent leidinggevende van het team HR en weet voor het team de strategie te ver-talen naar tactische en operationele taken. Daarnaast heb je als HR Businesspartner nauw contact met de OR.

Wie ben jij?

Je gelooft, net als wij, in het versterken van het gewone leven. Je bent gedreven om in alle dynamiek die je tegen komt dit voor ogen te houden. Je hebt een sterk analytisch vermogen waardoor je in staat bent om (markt)ontwikkelingen snel te doorgronden en tot de kern te komen. Deze ontwikkelingen weet je moeiteloos om te zetten naar strategie gericht op HR. Je bent in staat om vanuit hoofdlijnen en gericht op de lange termijn goed sturing te geven aan de strategische thema’s en de doorvertaling hiervan richting het operationele proces. Je houdt hierbij verbinding met de uitvoering. Je kunt ontwikkelen én afmaken. Je houdtoverzicht en ziet erop toe dat beleid geïmplementeerd wordt. Daarnaast ben je resultaatgericht en ben je met half werk niet tevreden. Je weet wat data-gedreven werken is en kunt hier trends en analyses uithalen die relevant zijn voor de organisatie. Als persoon ben je proactief, innovatief en ondernemend. Je maakt gemakkelijk verbinding en werkt effectief samen. Zelfstandig werken is voor jou ook geen probleem. Communicatief ben je zowel mondeling als schriftelijk sterk.

Wat neem je mee?

  • Academisch werk- en denkniveau
  • Kennis van de welzijnssector en kinderopvang is een pré
  • Een aantal jaren ervaring binnen het HR werkveld op strategisch niveau
  • Ervaring als leidinggevende
  • Sterk analytisch vermogen
  • Flexibiliteit en bereidheid om een tandje bij te zetten wanneer deadlines gehaald moeten worden
  • Resultaatgerichtheid
  • Stressbestendigheid, je kunt makkelijk inspelen op onverwachte ontwikkelingen en werken onder tijdsdruk
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een ontwikkelingsgerichte en ondernemende organisatie die haar medewerkers dekansen en de ruimte biedt om zich te blijven ontwikkelen
  • Een afwisselende functie binnen een organisatie die volop in beweging is. Binnen onze open bedrijfscultuur is veel ruimte voor initiatief en ideeën – enthousiast meedenken wordt altijd gewaardeerd
  • Salariëring en rechtspositie conform de CAO Sociaal Werk, salarisschaal 11(€3.449- €5.356 op basis van een fulltime dienstverband)
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met een mogelijkheid tot verlenging
  • Een individueel keuzebudget en een loopbaanbudget
  • Een reiskostenvergoeding
  • Interne doorstroommogelijkheden binnen de Tintengroep
  • Collectiviteitskorting bij een aantal verzekeringsaanbieders
  • Een organisatie die erkend is als mantelzorgvriendelijke werkgever

Contact

Mocht je vragen hebben over de functie dan kun je bellen met Suzanne Titsing, manager Strategie en Beleid op maandag 10 januari tussen 14.00 en 14.30 uur en op donderdag 13 januari tussen 8.30 en 9.00 uur op telefoonnummer 088-0305100. Geïnteresseerd geraakt in deze uitdagende functie? Ga dan naar www.tintengroep.nl/vacatures om te solliciteren. Reageren kan tot en met 17 januari t.a.v. Suzanne Titsing. De eerste gesprekken vinden plaats op 24 januari de tweede gesprekken vinden plaats op 31 januari.

Het inwinnen van een referentie is standaard onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.