Hoeveel van deze boxjes tik jij aan?
- Je houdt van afwisseling en kunt goed omgaan met hectiek
- Je bent sociaal maar met een commerciële knipoog
- Je werkt nauwkeurig en hebt oog voor detail
- Jij bent een goede gesprekpartner met overtuigingskracht
- Zakelijk Vastgoed en de woningmarkt zijn voor jou geen onbekend terrein
Allemaal? Dan is dit jouw droombaan!
Makelaar en adviseur zakelijk vastgoed 36 uur per week
Misschien netjes om ons eerst even voor te stellen?
Hallo, wij zijn Woonconcept. We zijn volop in beweging! We zien collega's groeien en verbeteringen ontstaan in de organisatie. Met zijn allen zijn we actief op zoek naar hoe we ons ultieme doel kunnen bereiken: "Alle bewoners zijn trots op hun thuis!".
Naast de circa 11.000 woningen die wij beheren, verhuren en ontwikkelen in de gemeente Meppel, Steenwijkerland, Hoogeveen hebben wij ook een zakelijke vastgoedportefeuille. Dit vastgoed bestaat uit kantoor- en winkelruimten, multifunctionele accommodaties en zorgvoorzieningen en wordt verhuurd aan bedrijven, zorgorganisaties en sociale instellingen.
Wie zoeken wij?
Het team Zakelijk is verantwoordelijk voor de verhuur van het zorg- en zakelijke vastgoed, het beheer en relatiemanagement en het verkoopproces van onze reguliere huurwoningen aan particulieren én zittende huurders.
Daarnaast vertegenwoordigt het team Woonconcept binnen onze VvE’s. Twee medewerkers zijn intern doorgegroeid naar andere functies. Daarmee is deze nieuwe functie ontstaan.
In deze rol ben je verantwoordelijk voor de verhuur, het beheer en relatiemanagement van het zakelijke vastgoed en het verkoopproces. Het team Zakelijk is gekoppeld aan de manager Woningen.
Hoe zien je dagen eruit?
Je dagen zijn afwisselend en geen dag is hetzelfde.
MAKELAAR
Als makelaar houd je je bezig met het verkoopproces van het begin tot het eind. Bij Woonconcept krijg je volop de ruimte om het verkoopproces zelf in te richten maar de volgende werkzaamheden moeten wel terugkomen in je werk:
- Contacten met onze onderhoudsdienst over het verkoopklaar maken van een woning.
- Contacten onderhouden met de taxateur, fotograaf, bouwkundig inspecteur en notarissen.
- Woning opnemen en aanmelden bij onze internetmakelaar zodat de woning online geplaatst kan worden.
- Begeleiding van de koper tijdens het proces (van bezichtiging tot tekenen koopakte en afspraak bij de notaris).
- Interne afwikkeling van het verkoopproces in onze systemen.
- Contact met onze huurders wanneer zij hun eigen huurwoning willen kopen.
- Begeleiding bij complexmatige aan- & verkoop en taakoverdrachten.
ADVISEUR ZAKELIJK VASTGOED
Daarnaast houd je je bezig met:
- het uitvoeren van het verhuurproces vanaf het aanbieden van het vastgoed tot het ondertekenen van de huurovereenkomst;
- het onderhouden en versterken van bestaande en nieuwe klantrelaties;
- anticiperen op leegstand of knelpunten in jouw klantenportefeuille;
- het adviseren van de bestaande en potentiële klanten in het kader van huisvesting;
- contractoptimalisatie: met name huurprijs, looptijd, demarcatie en juridische optimalisatie;
- het bewaken en communiceren met zakelijke huurders & opdrachtgevers over onderhoud;
- het bewaken van aanpassingen en de uitvoering van service- en klachtenonderhoud;
- het actualiseren van de database met objectgegevens en juiste procesbeschrijvingen.
Wat verwachten we van jou?
- Je hebt een flinke dosis enthousiasme en bent een goede gesprekspartner met overtuigingskracht.
- Je werkt nauwkeurig, je hebt oog voor detail en je weet je collega’s te enthousiasmeren.
- Je bent in het bezit van een makelaarsdiploma.
- Kennis van en ervaring met het verkopen van woningen en verhuren van bedrijfsmatig vastgoed.
- Affiniteit met automatisering en wilt bijdragen aan het optimaliseren van onze systemen is een pré;
- Je werkt gestructureerd en bent goed in plannen en organiseren;
Wat geven we aan jou?
Bij Woonconcept krijg je ruimte om je eigen beslissingen te nemen, je verantwoordelijkheid te pakken, jezelf te ontwikkelen en nieuwe ideeën uit te voeren. Het gaat er in essentie om dat we uiteindelijk gezamenlijk ons ultieme doel: "Alle bewoners zijn trots op hun thuis!" nastreven. We gaan daarbij steeds meer werken vanuit onze talenten en meer experimenteren. We doen dit met veel enthousiasme en gedrevenheid en ook met humor en plezier!
Deze uitdaging biedt meer dan genoeg ruimte voor persoonlijk groei en ontwikkeling. De functie is voor 36 uur en het salaris zal op basis van schaal H tussen de €3407,- en €4196,- bruto (o.b.v 36 uur) ingeschaald worden. Je krijgt in eerste instantie een jaarcontract. Zijn we aan het einde van het jaar allemaal tevreden met elkaar, dan wordt dit omgezet in een dienstverband voor onbepaalde tijd. Het kantoor is gelegen in Meppel.
Sta je te springen om een reactie te versturen?
Je kan je cv en motivatiebrief mailen t/m 5 april naar sollicitatie@woonconcept.nl. De sollicitatiegesprekken staan gepland op 11 april.
Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Bianca Steenkamp en over de procedure met Windy ter Horst, te bereiken via het telefoonnummer 088 61 62 000.
Deze vacature wordt gelijktijdig extern en intern uitgezet, bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorkeur.