Patrimonium | Business Controller

Business Controller – Patrimonium
Ben je een proactieve Business Controller en wil je direct bijdragen aan het realiseren van betaalbare huisvesting, fijn wonen en leefbaarheid? Heb jij een scherp analytisch vermogen en ambieer je een veelzijdige functie waarin je te maken hebt met alle facetten van business control? Lees dan verder!

Bedrijfsprofiel
Patrimonium werkt daadkrachtig aan een thuis voor haar huurders in leefbare wijken in de stad Groningen. Als corporatie staat zij naast haar huurders. Het woningbezit ban 6700 woningen is afgestemd op de woonvraag van nu en in de toekomst. Patrimonium werkt vanuit een open, betrokken en betrouwbare dienstverlening nauw samen met de huurders en maatschappelijke partners. Gezamenlijk wordt ingespeeld op maatschappelijke ontwikkelingen. Ook volgende generaties verdienen een gezonde organisatie en leefbare toekomst.

Binnen de afdeling Financiën & Bedrijfsvoering is er ruimte ontstaan voor een ondernemende
Business Controller.

Team
De afdeling Financiën & Bedrijfsvoering bestaat uit een team van 10 enthousiaste en betrokken collega’s. Er is een goede werksfeer en er wordt prettig samengewerkt. Je rapporteert aan de Manager Financiën & Bedrijfsvoering.

Functieomschrijving
Als Business Controller bij Patrimonium heb je een brede en veelzijdige (sleutel)positie. Samen met je collega business controller geef je voor een groot deel invulling aan deze nieuwe functie. Werken in de wereld van woningcorporaties is uitdagend. Er spelen interessante vraagstukken en je draagt bij aan een groter, maatschappelijk doel: betaalbare huisvesting, fijn wonen en leefbaarheid in de wijk.

Deze functie is meer dan cijfers alleen! Je ondersteunt de afdelingen om hun (financiële en niet-financiële) doelstellingen te halen en, waar nodig, help je om processen te verbeteren.

Met een frisse en kritische blik zorg je voor het monitoren van prestaties en door jouw analyses wordt duidelijk hoe het beter kan. Je bent de gesprekspartner en adviseur van het management en projectleiders over uiteenlopende bedrijfskundige en financiële vraagstukken waar de woningcorporatie mee te maken heeft. Denk hierbij aan financiële analyses, trends, wet- en regelgeving en risicomanagement. Je stelt rapportages en analyses op en bespreekt deze met de leidinggevenden en projectleiders. Samen kijk je naar doelen en KPI’s en spar je over kansen en bedreigingen. Ook adviseer je over voorgenomen investeringen. Je maakt de (financiële) consequenties en risico’s inzichtelijk zodat de juiste strategische beslissingen genomen kunnen worden.

Hoe zien jouw werkzaamheden eruit?

Business Performance Monitoring/ Financiële Planning & Analyse

-      Monitoren van de prestaties van de verschillende organisatieonderdelen en het signaleren van kansen voor verbetering

-      Analyseren van KPI’s en hierover rapporteren aan het MT

-      Opstellen van de begroting en DPI

Risk Management

-      Identificeren van financiële risico’s en adviseren over passende beheersmaatregelen.

-      Opstellen van het risicobeleid en de risicomatrix.

Treasury

-      Maken van rapportages m.b.t. de leningenportefeuille, liquiditeitspositie en het (mede) realiseren van transacties op het gebied van treasury.

-      Opstellen van kasstroomprognoses en analyses.

Adviseren van het MT

-      Ondersteunen bij het nemen van strategische beslissingen om de organisatiedoelstellingen te realiseren.

Project Control

-      Zorgdragen voor rapportages, kostenbewaking en prognoses van vastgoedprojecten.

Interne controle

-      Inrichten en optimaliseren van de processen en procedures. Uitvoeren van audits aan de hand van het intern auditplan.

Functie-eisen
Als business controller ben je een waardevolle gesprekspartner/adviseur voor de business en ben je betrokken bij alle facetten van business control. In jouw manier van werken ben je proactief,  vernieuwend en toekomstgericht. Je bent scherp op de inhoud en vindt de relatie met je collega’s belangrijk. Je bent iemand die graag de organisatie in gaat en de verbinding en samenwerking aangaat met de mensen om je heen.

Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde opleiding van minimaal HBO en/of WO richting Business Control, Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde of Accountancy;
  • Relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Ervaring met data-analyse en projectmatig werken;

Wij staan ook open voor finance professionals uit andere dienstverlenende sectoren die graag de overstap willen maken naar de interessante wereld van een woningcorporatie.

De opdrachtgever biedt
Allereerst een warm welkom! Een interessante business control positie in een enthousiast team binnen een stabiele, solide en maatschappelijke organisatie. Er worden regelmatig leuke, informele momenten georganiseerd en er is volop ruimte voor opleiding en ontwikkeling.

Ook vakinhoudelijk is het erg interessant. Je komt te werken in een interessante en dynamische omgeving die kapitaalintensief is en waar forse investeringen worden gedaan. Patrimonium kent een hoge mate van betrokkenheid richting de huurders. Het respectvol met elkaar omgaan is een belangrijke waarde die zij uitdragen, zowel voor de medewerkers als iedereen daarbuiten.  

Arbeidsvoorwaarden

  • Een salaris in schaal K van de CAO Woondiensten (maximaal € 6.493,-- bruto per maand op fulltime basis);
  • Het betreft een fulltime functie voor 36 uur per week (32 uur is eveneens bespreekbaar);
  • Patrimonium besteedt veel aandacht aan scholing en ontwikkeling van medewerkers en biedt goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Sollicitatie
Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel, dan nodigt Hunter Select je graag uit te reageren. Naast de mogelijkheid om te solliciteren via onderstaande button, kun je ook je cv (en motivatie) per e-mail sturen naar Hunter Select t.a.v. Renée Nicolaï, r.l.nicolai@hunterselect.nl of Ruth Stapert, h.r.stapert@hunterselect.nl. Uiteraard is vertrouwelijke behandeling van je gegevens gewaarborgd. Voor nadere informatie kun je contact opnemen met Renée Nicolaï & Ruth Stapert via telefoonnummer 050-3115882.